Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket belopp ska jag söka

Jag tänker söka samlingslån 7 sep när en av mina två ff försvinner.

Mina förutsättningar just nu på UC:
2ff (1 kommer endast vara ca 30 dagar gammal)
Betyg 0,6 (borde sjunka lite när en 1ff försvinner).

Blanco: 526kkr fördelat på 6 lån.

Jag behöver samla lån för minst 150.000 men undrar om jag ska lägga till ett lån på 50000 för att lösa ett lån med 5,25% ränta för att då efter detta endast ha 3 lån kvar?

Är det senare ens någon ide’? Jag kommer väl ändå behöva vänta ett år för att ha riktigt bra UC när mina ff är helt borta för att söka samlingslån igen. Kommer jag ens i närheten av ett lån på 150000+50000 med lägre ränta än 5,25%? Kan jag t.o.m förstöra chanserna till bra lån på 150000 om jag söker 200000? Vilka fördelar/nackdelar finns det?

Kan tillägga att månadskostnaderna är inget problem just nu, vill bara sänka räntorna.

Medlemslån på SEB alternativt genom Villaägarnas riksförbund (Lån/SparBANK)

Fast i ärlighetens namn,
På summan 100.000-150.000 kr så spelar det väl egentligen inte så stor roll om du har ränta på 6 eller 9%.
Efter det du får tillbaka på skatten rör det sig om vad, 180-200 kr i månaden?
Om ens det. Inte riktigt säkert att jag förstått hur du menar men på 100.000 är det inte alls så stor skillnad i ränta på

Gå med i Villaägarnas riksförbund https://www.villabanken.se/ansok-om-villabankens-medlemslan kostar typ 300 spänn på ett år och så får du bra deal och rabatt på ränta.

Jag väntade i 32 dagar efter min ansökan hos Advisa, där jag tog ett lån på 350.000 till ränta på 5,56% utan lösenkrav, med kreditbetyg 0,6. Löste både synligt och osynligt. Det lånet syntes ännu inte på UC och sökte nu hos Lendo med kreditbetyg 0,5. Jag sökte 195.000 på tio år och fick många erbjudanen, flera mellan 4,5%-6,5%. Valde Santander till 5% som var det bästa utan lösenkrav (då jag ska lösa både det ena och det andra). ICA, Swedbank, SEB gjorde sig inte besväret och erbjöd lån.

Senast ändrad:
Vet ni vilka banker som inte har lösenkrav, då ni ansöker via Lendo eller Advisa?
Det står på/i varjeerbjudande om det är lösenkrav. Vissa är dock fräcka att tillföra lösenkrav senare i processen, men det tror jag blir mindre vanligt då de oftast numera skriver ut det direkt.

Det står på/i varjeerbjudande om det är lösenkrav. Vissa är dock fräcka att tillföra lösenkrav senare i processen, men det tror jag blir mindre vanligt då de oftast numera skriver ut det direkt.

När Ikano hade lösenkrav på ett erbjudande som jag hade (valde samla lån) - Ringde då och frågade till Ikano och dem sa:
”eftersom du valde samla lån är det alltid fullmakt” vilket betyder lösenkrav
Jag sa ”det stod inte på erbjudandet, men ja det går bra ändå”
Ikano sa: ”Vänd er till Advisa om det var fel” eller liknande.
Tycker ju ändå att det ska stå på varje erbjudande om det är lösenkrav eller inte. Jo det är fräckt.
Och Advisa tyckte det var konstigt att det inte stod något om lösenkrav och kompletteringar som skulle vara med.
Dem hade skickat hem skuldebrevet per post med fullmakt lista så därför ringde jag och funderade på om det var ett krav

Vilken inkomst har du? Jag ska samla lån i vår kär 28ff försvunnit. Dom syns på uc allihop men är 323k o min inkomst är 340k så är orolig för o inte få till ett bra lån.

När Ikano hade lösenkrav på ett erbjudande som jag hade (valde samla lån) - Ringde då och frågade till Ikano och dem sa:
”eftersom du valde samla lån är det alltid fullmakt” vilket betyder lösenkrav
Jag sa ”det stod inte på erbjudandet, men ja det går bra ändå”
Ikano sa: ”Vänd er till Advisa om det var fel” eller liknande.
Tycker ju ändå att det ska stå på varje erbjudande om det är lösenkrav eller inte. Jo det är fräckt.
Och Advisa tyckte det var konstigt att det inte stod något om lösenkrav och kompletteringar som skulle vara med.
Dem hade skickat hem skuldebrevet per post med fullmakt lista så därför ringde jag och funderade på om det var ett krav
Ikano gav erbjudande nu på Lendo och då stod Lösenkrav, så Ikano har kanske blivit noggrannare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp