• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vilket inkasso har Klarna?

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
92
Poäng
257
Är till 99.9% Lowell och Alektum nu. Jobbade på kundtjänst till nyligen och det är dem som gäller.
Vet du hur snabbt mitt ärende kommer att gå till inkasso? Jag har fram till sista mars på mig att betala nu, sen går det till inkasso. Men det går väl knappast direkt 1 april som kundtjänst påstod?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Mitt gick till legalis, 95k fick avb på 2000 i 6 månader
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Nån som nyligen släppt sin delbetalning till inkasso, vilket bolag blev det och har du fått avbett, i så fall hur stor och vad var kapital beloppet från början?


Sen en fråga till om jag släpper till inkasso låt säga 18.000 som jag ligger efter med.

Får jag då från inkasso bolaget i fråga att jag måste betala det beloppet annars sägs lånet upp. Alltså så jag vet vilket inkasso bolag det blir och är det ett dåligt försöker jag betala innan lånet sagts upp och låter krediten va kvar hos klarna?
 

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Nån som nyligen släppt sin delbetalning till inkasso, vilket bolag blev det och har du fått avbett, i så fall hur stor och vad var kapital beloppet från början?


Sen en fråga till om jag släpper till inkasso låt säga 18.000 som jag ligger efter med.

Får jag då från inkasso bolaget i fråga att jag måste betala det beloppet annars sägs lånet upp. Alltså så jag vet vilket inkasso bolag det blir och är det ett dåligt försöker jag betala innan lånet sagts upp och låter krediten va kvar hos klarna?
Jag undrar också/: vet inte om jag vågar låta mitt klarna gå vidare till inkasso.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
918
Poäng
817
Nån som nyligen släppt sin delbetalning till inkasso, vilket bolag blev det och har du fått avbett, i så fall hur stor och vad var kapital beloppet från början?


Sen en fråga till om jag släpper till inkasso låt säga 18.000 som jag ligger efter med.

Får jag då från inkasso bolaget i fråga att jag måste betala det beloppet annars sägs lånet upp. Alltså så jag vet vilket inkasso bolag det blir och är det ett dåligt försöker jag betala innan lånet sagts upp och låter krediten va kvar hos klarna?
Sielo gick mitt till.
45000 med avbetalnig 500 i månaden men endast tillfälligt i 3 månader sen måste det höjas
 

RK33

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Fick inkassokrav från både Lowell och Alektum idag. Lowell på 3700 och Alektum 1100. Kunde klicka i avbetalningsplan direkt på Lowells hemsida. Alektum gick inte, antar för att det är litet belopp. Varför skickar klarna till 2 olika inkassobolag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp