• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vill ta ett privat lån till studier men har aldrig tagit lån innan, så behöver tips och råd på vad jag bör tänka på.

W

Wester

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag har hittat en drömutbildning utomlands som är csn berättigad, dessvärre täcker inte csn hela studieavgiften och jag skulle behöva 50.000 kr till. Funderar på att ta ett privat lån så att jag kan tillsammans med csn lånet betala utbildningen, men skulle behöva tips och råd på vad jag bör tänka på när jag väljer ett lån. Har aldrig lånat innan så jag vet inte hur det fungerar.

Kan jag ta ännu ett privatlån när jag befinner mig utomlands ifall det skulle knasa sig med ekonomin?

Uppskattar all hjälp och tips!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

Kallwww

Gäst
Poäng: 0
Eftersom din utbildning inte täcks av CSN så är det nog ingen utbildning som ger det du vill ha ...Har dom lovat guld o gröna skogar med massa fester och ledig tid
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Beror på doma förutsättningar. Vad har du för deklarerad inkomst?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 833
Mottagna reaktioner
7 209
Poäng
4 807
Börja med att fråga "din" bank om de tror att de kan erbjuda dig ett lån och till vilken ränta. Ju lägre ränta desto bättre.
Kommer du kunna betala tillbaka på lånet varje månad?
Alternativ släng iväg en ansökan till Lendo och se vad du får för erbjudanden.
För att du ska kunna låna så måste du ha en deklarerad inkomst för 2020 på helst över 200 000 kr.

Ladda ner appen kreddy (som är gratis) och kolla där vad du har för uc betyg.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Eftersom din utbildning inte täcks av CSN så är det nog ingen utbildning som ger det du vill ha ...Har dom lovat guld o gröna skogar med massa fester och ledig tid
Men den är ju CSN-berättigad? :) Läs igen :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp