Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Villseled av minuc samlingslån

Medlem
Poäng: 1
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej

Inkomst 750 000
Lån 965 000
Varav billån på 450
Lite skitlån utanför uc som jag ville samla
Väntade ut att 3ff ska försvinna vilket dom gjorde igår, 5Gfloggade in samma dag på minuc och ser att betyg gått ned från 10 till 6,4.

Rimligt tänker jag, ansöker 500 på lendo att samla, får bara skitlån som plus1

På uc kopian jag fått idag ser jag att uc betyg som visats är 9.1

Känner mig vilseledd , har skämrdump på betyget 6.4 igår på minuc.

Vad kan jag göra?
Kan jag be uc makulera förfrågan?

Hej

Inkomst 750 000
Lån 965 000
Varav billån på 450
Lite skitlån utanför uc som jag ville samla
Väntade ut att 3ff ska försvinna vilket dom gjorde igår, 5Gfloggade in samma dag på minuc och ser att betyg gått ned från 10 till 6,4.

Rimligt tänker jag, ansöker 500 på lendo att samla, får bara skitlån som plus1

På uc kopian jag fått idag ser jag att uc betyg som visats är 9.1

Känner mig vilseledd , har skämrdump på betyget 6.4 igår på minuc.

Vad kan jag göra?
Kan jag be uc makulera förfrågan?
Nej, du sökte ett lån och då tog du det aktiva valet att få på dig en UC. Så de kommer inte ta bort det tyvärr

Jo , jag kanske inte var tydlig , minuc visade 6.4 i betyg då mina 3ff försvunnit, jag hade ju inte sökt med betyg 9.1 vilket är det betyget lånegivare ser.

Jo , jag kanske inte var tydlig , minuc visade 6.4 i betyg då mina 3ff försvunnit, jag hade ju inte sökt med betyg 9.1 vilket är det betyget lånegivare ser.
Jo jag förstår vad du menar. Men det ändrar inte faktum att du sökte. Tyvärr. Håller med att det låter vilseledande men tyvärr är det en taskig sits

tror det beror på vad för mån de tar i historik med svea tog enbart 2 eller 3 mån tillbaka så då fanns bara en eller ingen förfrågan på deras uc kopia men hade tot 5
när jag fråga

tror det beror på vad för mån de tar i historik med svea tog enbart 2 eller 3 mån tillbaka så då fanns bara en eller ingen förfrågan på deras uc kopia men hade tot 5
när jag fråga
Ok, nu sökte jag dock via lendo så alla borde tagit del av samma förfrågan, helt tokigt att man betalar för minuc och den vilseleder en, hade fattat om gratistjänst som kreddy visade betyg felaktigt.

Det försvann 3 ff men hur många hade du kvar ?

Vänta ut att de försvinner och kolla betyget då, sen kan du försöka söka igen

Det är inte betyg, det är sannolikheten att du kommer få problem att betala tillbaka. UC gör sin bedömning och varje bank sin egen baserat på din information, det är den du ser. När man har flera banker i sin upplysningskopia kan man se att det varierar vilken % de har bedömt en som.

Om du lyckas komma under 4 då kan du ansöka på nytt men även om det går ner till under 5 kan du försöka

Yes nu har jag iofs dragit på mig en färsk förfrågan, jag skulle kunna ta plus1 på 250 och samla krediter , i så fall skulle jag gå från 8 krediter till 3 på uc?

5ff och över 6 i UC är rätt tufft ändå att få några vettiga erbjudanden på tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp