Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus avbetalningsplan på 12 månader kostnadsfritt

Man får igen avbetalningsplan från vivus om man inte har problem med sitt lån. Har man betalat som man ska eller förlängt anser dom att man är i fas med sitt lån. Man måste vara ordentligt ur fas med det för att få avbetalningsplan vad jag förstått och då är det redan hos kfm antagligen. Men har man annat där kan man lika gärna släppa vivus dit på en gång. Förlängningsavgifterna är mycket högre än kfm-kostnaden och dröjsmålsräntan så det känns nog ändå okej med den ökningen som sker när det ligger där. Så ni som har saker hos kfm kan lika gärna släppa vivus dit också, ni förlorar åtminstone inget på det.

Ja, du måste ha förlängt 1år innan du kan få en avbetalningsplan. Tydligen ska man inte heller enligt 1508 delbetala skulden under tiden. Antar att de ser att man har återbetalningsförmåga då att både förlänga och delbetala. Så tyvärr verkar de så att de tycker att man ska förlänga enbart i 12 månader( det tjänar de mest på) innan de kan bevilja avbetalningsplan.

Hur ser ni när ni tog lånet? Finns den uppgiften på deras sidor? Har letat på Onea och Vivus, men hittar inget om startdatum. Det vore intressant att veta när det gått 1 år för mig på mitt Onea-lån.

Varför blir man straffs om man betala jämnt och itid ?? Varför får de en bättre vilkor om de betala ingenting ! Måste jag det förstå ?

Varför blir man straffs om man betala jämnt och itid ?? Varför får de en bättre vilkor om de betala ingenting ! Måste jag det förstå ?

Jag tycker alla som ber om det bör få en avbetalningsplan. Men deras regler verkar vara att man ska vara bortom all räddning i princip, typ precis innan dom ska skicka till kfm för att man ska få en avbetalningsplan. Har man betalat och förlängt ser dom inte att du har haft eller har problem, även om du kanske pantat burkar hela månaden för att få ihop avgifterna. Sorgligt att dom inte förstår att man kan ha haft enorma problem, men ändå skött sina betalningar trots det och alltså ansträngt sig väldigt mycket. Men så är det.

I vivus fall handlar allt om att tjäna så mycket pengar det går, så är det absolut. Dom vill ha skyhöga förlängningsavgifter från den stora mängden kunder vilket gör dom enormt förmögna, helt utan att ta hänsyn till sina "kunder"/slavar. Vidrigt rakt igenom!

Vilken fest det blir om jag har betalt allt tillbaka :)

Jag har alltid betalat förlängningsavgifterna i tid på mitt Vivus och Onea lån under 12 månaders tid. Har frågat om avbetalningsplan tidigare hos båda men när det gäller Vivus så har de sagt att jag måste förlängt 12 månader först. När jag frågade Onea så fick jag till svar att det var omöjligt fram till nu när de själva erbjöd avbetalningsplan. Vivus erbjöd inte plan utan jag talade om att jag fått hos Onea och ville ha samma hos Vivus. Jag vill bara framhålla att jag har aldrig misskött mina Vivus och Onea lån och de har aldrig gått till inkasso eller KFM så att jag fått avbetalningsplan hos båda beror INTE på det.

Någon av er som kan berätta hur ni ser när ni tog lånet? Så man vet när det gått 12 månader?

Jag har alltid betalat förlängningsavgifterna i tid på mitt Vivus och Onea lån under 12 månaders tid. Har frågat om avbetalningsplan tidigare hos båda men när det gäller Vivus så har de sagt att jag måste förlängt 12 månader först. När jag frågade Onea så fick jag till svar att det var omöjligt fram till nu när de själva erbjöd avbetalningsplan. Vivus erbjöd inte plan utan jag talade om att jag fått hos Onea och ville ha samma hos Vivus. Jag vill bara framhålla att jag har aldrig misskött mina Vivus och Onea lån och de har aldrig gått till inkasso eller KFM så att jag fått avbetalningsplan hos båda beror INTE på det.

Näpp. I ditt fall beror det som du skriver på att det gått 12 månader. Då verkar det också gå ja, men annars är det bara i undantagsfall vad det verkar :)

Jag har förlängrat 12x ! Men ändå inte fått avb. !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp