- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 62
Jag fick ett mejl från tingsrätten, Vivus har stämt mig . Vad kan tänkas hända nu?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Jag fick ett mejl från tingsrätten, Vivus har stämt mig . Vad kan tänkas hända nu?
Ja precis .Stämt dig för vad? För att du inte har betalat eller vadå?
Har du bestridit ärendet? Har kfm misslyckat att delge dig?Ja precis .
Nä dom struntade i kf och stämde mig helt enkelt istället . Men ja, inte vet jag. Ingen aning om vad jag ska göra , eller jag kommer ju inte kunna betala , så det hamnar väl ändå hos kf sen .Har du bestridit ärendet? Har kfm misslyckat att delge dig?
Kontakta deras jurist eller något och försök komma fram till en lösning? Vad är skulden på?Nä dom struntade i kf och stämde mig helt enkelt istället . Men ja, inte vet jag. Ingen aning om vad jag ska göra , eller jag kommer ju inte kunna betala , så det hamnar väl ändå hos kf sen .
jag har bara bekräftat att jag tagit emot delgivningen. Får väl se vad som händer nu, jag har ingen aning . Det känns ju lite olustigt såklart .
Stämt???? Hur sen är du?Jag fick ett mejl från tingsrätten, Vivus har stämt mig . Vad kan tänkas hända nu?
Nä inget skämt . Jag har ju valt att sluta betala så lånet ska hamna hos kf. Men Vivus vill annat .Stämt???? Hur sen är du?
Men hur sen var du?Nä inget skämt . Jag har ju valt att sluta betala så lånet ska hamna hos kf. Men Vivus vill annat .
Ja det är ju över 1 år sen jag slutade betalaMen hur sen var du?
Låter extremt märkligt, aldrig hört något liknande.Ja det är ju över 1 år sen jag slutade betala
Jo men då är det iaf .Låter extremt märkligt, aldrig hört något liknande.
Är det för att du inte besvarat deras krav osv ?Ja precis .
Alla andra skickade till inkasso. Men jo Vivus har jagat mig i över 1 år . Men trodde ju att dom skulle skicka det till inkasso.Är det för att du inte besvarat deras krav osv ?
Ja det känns märkligt, kostar ju tid och pengar för dom.Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
Tänk bara på att om du inte samarbetar i tingsrätten så blir det en tredskodom.Alla andra skickade till inkasso. Men jo Vivus har jagat mig i över 1 år . Men trodde ju att dom skulle skicka det till inkasso.
Fast så spännande tycker inte jag det är.Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
TackTänk bara på att om du inte samarbetar i tingsrätten så blir det en tredskodom.
Samarbeta och försök att komma fram till en bra lösning.
Nej egentligen inte, men jag undrar om det är någon ny trend bland långivare. Har själv blivit stämd för en påhittad skuld, som jag lyckades med att motparten drog tillbaka sin ansökan.Fast så spännande tycker inte jag det är.
Vi kan ju hoppas att det inte är en ny trend .Nej egentligen inte, men jag undrar om det är någon ny trend bland långivare. Har själv blivit stämd för en påhittad skuld, som jag lyckades med att motparten drog tillbaka sin ansökan.
Får inte TS betala alla rättegångskostnader inklusive det om han förlorar?Spännande, det kostar dem 2800 kr att stämma istället för 300 kr i ansökningsavgift hos KFM.
Går oftare smidigare att delge via domstol@Lasseman detta känns som nåt du kan ha koll på? Skillnaden om en långivare stämmer någon för utebliven betalning eller skickar till KFM, och vad kan en stämning innebära ?
Stämt???? Hur sen är du?

Oj det var illa. Varför gör man så istället för KFM?Ja, alternativ till utslag hos Kronofogden för att kunna verkställa en skuld.
Dom har inte skickat till kronofogden. Det ör ju det jag väntat på att dom ska göra . Men dom valde detta alternativ istället .Men alltså vänta lite här…
Det känns som att du inte berättar allting.
Om du behöver hjälp behöver du ändå förklara iallafall lite mer i detalj hur det ligger till.
Nu känns det som att du hoppar in och inte säger hela historien. Sorry om jag låter hård eller som en polis😵(och nej jag mobbas inte).
Men jag blir inte så speciellt klok på det du tar upp. Rätta mig absolut om jag har fel.
Men det finns saker jag vill fråga och som jag undrar om.
Dom kan ju inte bara vilja stämma dig från ingenstans.
Hur sen är du med inbetalning?
Vad sa VIVUS när krediten sades upp?
Blev du informerad om detta (dock ditt egna ansvar att kolla upp).
Har du blivit delgiven av kronofogden då den ju lär ha skickats dit?
Osv osv…
Berätta![]()
Jag ska ringa Vivus imorgon.Närvara då kanske ni kan hitta en lösning? Kanske blir en förlikningsdom? Hellre de än en tredskodom.
Vad innebär tredskodom?Närvara då kanske ni kan hitta en lösning? Kanske blir en förlikningsdom? Hellre de än en tredskodom.
Viktigast är att man svarar på Tingsrättens frågor/kallelser, annars blir det tredskodom, vilket är till din nackdel. Försök även att få Vivus att återkalla stämningen.Jag ska ringa Vivus imorgon.