Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus, kan inte betala. Inkasso direkt?

Vivus är skit, jag vet :/ men nu har jag ett lån där på 7.500kr som jag inte ens kan betala in en gnutta alls på den här månaden då jag fick en så himla dålig lön.

så vad händer nu? Inkasso direkt? Eller dubbel inbetalning nästa månad? de säger att de aldrig ger betalningsfri månad osv

Kan du inte förlänga lånet igenom att betala lägsta belopp? Till Inkasso kommer det inte gå på en månad.

Kan du inte förlänga lånet igenom att betala lägsta belopp? Till Inkasso kommer det inte gå på en månad.

alltså nej jag kan ju inte det... har 1000kr kvar o det måste jag verkligen ha kvar!

Har jobbat och jobbar extra den här månaden, och så har jag tidig semester i år ( jobbar inom vården) så förhoppningsvis kommer det semesterersättning oxå nästa lön o då ska jag betala bort allt! Hur mycket kommer lånet att höjas tror du? Med extra avgifter o så?

alltså nej jag kan ju inte det... har 1000kr kvar o det måste jag verkligen ha kvar!

Har jobbat och jobbar extra den här månaden, och så har jag tidig semester i år ( jobbar inom vården) så förhoppningsvis kommer det semesterersättning oxå nästa lön o då ska jag betala bort allt! Hur mycket kommer lånet att höjas tror du? Med extra avgifter o så?
Ok, det suger. Du får nog räkna med några hundra dyrare, deras ränta är hög, minns inte exakt, mitt Vivus ligger hos Gothia nu, tack och lov.

men har inte vivus egen inkasso?
De har ett eget låtsas inkasso. Det är lättare att bestiga Mount Everest än lyckas få en avbetalningsplan hos deras s k inkasso.
Kunde dra stor lättnadens suck när de till slut skickade till Gothia.

Det går inte att ringa till detta s k ”inkasso”. Du ringer till Vivus och ber om att bli kopplad dit men det är inte säkert att du får, oftast går det inte. Sen lämnar inte Vivus över skulden till deras s k ”inkasso” som andra smslångivare gör utan bara hotar och hotar och mejlar och ringer och även om det enda man vill är att skulden SKA lämnas till inkasso så vill de bara att man ska betala förlängningsavgiften i all evighet.
Så i min mening låtsas inkasso.

Det går inte att ringa till detta s k ”inkasso”. Du ringer till Vivus och ber om att bli kopplad dit men det är inte säkert att du får, oftast går det inte. Sen lämnar inte Vivus över skulden till deras s k ”inkasso” som andra smslångivare gör utan bara hotar och hotar och mejlar och ringer och även om det enda man vill är att skulden SKA lämnas till inkasso så vill de bara att man ska betala förlängningsavgiften i all evighet.
Så i min mening låtsas inkasso.

Jag är sen med 1 betalning.
jag har redan fått ett Mail från vivus inkasso, där det står att jag ska kontakta dem om jag inte kan betala skulden. De vill att man ska hitta en lösning tillsammans (?), står det så fint

jag svarade tillbaka att jag redan hade kontaktat deras kundtjänst gällande detta. Och att De sa att de inte ger någon dispans.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp