Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus, kan inte betala. Inkasso direkt?

Jag börjar fatta, som alla andra varför vivus är hemska.
Lumify var mycket mer tillmötesgående!

Jag är sen med 1 betalning.
jag har redan fått ett Mail från vivus inkasso, där det står att jag ska kontakta dem om jag inte kan betala skulden. De vill att man ska hitta en lösning tillsammans (?), står det så fint

jag svarade tillbaka att jag redan hade kontaktat deras kundtjänst gällande detta. Och att De sa att de inte ger någon dispans.
Kunde de erbjuda dig någon hjälp alls?

Kunde de erbjuda dig någon hjälp alls?

nä ingen alls.
Men tänkte på ditt inlägg igår på jobbet, när de skickade från inkasso@vivus på en söndag eftermiddag. Precis som du skrivit med ”låtsasinkasso”
- aha, där kom det! :facejoy:

Herrejävlar vad Vivus ligger på o tjatar om fakturan!!! De sms:ar och mailar heeeela tiden! Nyss fick jag faktura från deras inkasso.
TROTS att jag fick ett Mail om att de godkände betalning den 27! Ska betala in hela skiten och aldrig använda dem igen. HEMSKA!

Nu har det länge sen jag hade Vivus. Men mitt lån på Vivus var nog det bästa av allt.

struntade i att betala helt vid förfallodatum, det enda som hände var att det kom en påminnelsefaktura på samma belopp men med någon avgift. månad två kom ytterligare en påminnelse med samma belopp. Sen månad tre betalade man, och hade således haft lånet i tre månader till kostnaden av drygt en. Skulle det mot förmodan gå till inkasso/KFM så hinner det gå en månad till nästa lön.

Herrejävlar vad Vivus ligger på o tjatar om fakturan!!! De sms:ar och mailar heeeela tiden! Nyss fick jag faktura från deras inkasso.
TROTS att jag fick ett Mail om att de godkände betalning den 27! Ska betala in hela skiten och aldrig använda dem igen. HEMSKA!
Det är så typiskt Vivus!!Så jobbar de. Men du behöver inte oroa dig, har du gjort en överenskommelse med dem så gäller det även om de aldrig slutar ringa messa och mejla. Bry dig inte om det.

Är det någon nu på senare tid som kan bekräfta att Vivus så kallade inkasso skickar till Gothia inkasso och inte Kronofogden ?

När jag hade problem med dem i våras så fick jag efter oändligt tjat en uppgörelse med dem och nått slags inkasso hos dem själva
Efter jag väl fått det var de hur bra som helst om det inte funka nån månad , fick skjuta betalning och så men det kosta ju förstås

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp