O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Har lån hos vivus, missade förlägningsavgift med några dagar och fick inte betala in senare, hela lånet skulle betalas.
Jag mailade till dem och frågade om avbetalningsplan, fick svar den 11 december att jag skulle ringa dem.
Hade ingen möjlighet förrän att ringa den 13, men det blev inte utav då jag samma dag hade brev från kronis aom betalningsförläggande från vivus.
Mycket märkligt att det erbjuder att ringa ang avbetalningsplan den 11 december och sedan får man brev den 13 från kronis.
Har nu haft en jättelång mailkonversation med deras inkasso och frågat hur detta kan komma sig, får till svar vi återkallar när hela beloppet är betalt.
Inget svar varför man erbjuder kontakt den 11 och sedan brev från kronis två dgr senare.
Ett mycket märkligt föfarande tycker jag.
Inget inkassobrev om förvarning om kronofogden.
Men som sagt jag ska framföra klagomål både till dem och till Arn.
Men jag ville bara tala om detta ifall någon annan också råkar illa ut.
Så i mitt fall blir det verkligen tummen ner för vivus.
Jag mailade till dem och frågade om avbetalningsplan, fick svar den 11 december att jag skulle ringa dem.
Hade ingen möjlighet förrän att ringa den 13, men det blev inte utav då jag samma dag hade brev från kronis aom betalningsförläggande från vivus.
Mycket märkligt att det erbjuder att ringa ang avbetalningsplan den 11 december och sedan får man brev den 13 från kronis.
Har nu haft en jättelång mailkonversation med deras inkasso och frågat hur detta kan komma sig, får till svar vi återkallar när hela beloppet är betalt.
Inget svar varför man erbjuder kontakt den 11 och sedan brev från kronis två dgr senare.
Ett mycket märkligt föfarande tycker jag.
Inget inkassobrev om förvarning om kronofogden.
Men som sagt jag ska framföra klagomål både till dem och till Arn.
Men jag ville bara tala om detta ifall någon annan också råkar illa ut.
Så i mitt fall blir det verkligen tummen ner för vivus.