Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus skickar brevfaktura

Vivus har börjat skicka ut lånevillkor och faktura per post. Hänvisar till en ny lag. Vad menas med detta?

Tur jag har avslutat mina affärer med de där skojarna :).
Inte för att jag personligen bryr mig om de vill skicka brev hit och dit. Det är väl trevligt att någon tänker på att stödja postoperatörerna så inte de går i konkurs ;).

Även Oneakunder "berörs". Betalar mitt lån hos dessa idag och spärrar mig därefter pga denna lag. Jag föraktar 4finance något oerhört, så allt som missgynnar dessa är välkommet!

Men hur kommer de sig att inga andra börjar skicka ut via post om det är lag?
Jag betalade in på mitt lån hos onea den 28/12 jag fick påminnelser via e-post fredagkvällar, söndagsmorgon, nyårsafton. Den 11 blev jag förbannad och ringde och sa att jag betalat in den 28, de sa att det var fel i deras system och att min inbetalning inte registrerats, men det skulle dom fixa under dagen.
och vem skickar en påminnelse via mejl en nyårsdag? En fredagkväll som följs av ett på söndagmorgon? Hur skulle man hinna betala in där emellan dom e ju inte riktiga. Har anmält detta till FI och Datainspektionen

Jag vet varför du fick en massa påminnelser! Det har att göra med att deras organisation består av en massa kräk. Så enkelt är det.

Tror faktiskt att den nya lagen gäller för alla. Det skulle vara konstigt om 4finance skapar något ur tomma intet som inte gynnar dom på något sätt.
Många har nog ansökt om lån hos dessa för att kanske en partner inte ska få nys om det.

De gynnar dom på så sätt att de kan ta ut en avgift för varje faktura.

Det skulle ju kunna vara som så att 4Finance är först på pucken med att skicka brevledes, för att förekomma beryktade nya lagar inom kort. Är väl isf lite anmärkningsvärt att ingen annan då är proaktiv.

Det skulle ju kunna vara som så att 4Finance är först på pucken med att skicka brevledes, för att förekomma beryktade nya lagar inom kort. Är väl isf lite anmärkningsvärt att ingen annan då är proaktiv.
Ugglan vad är det för beryktade nya lagar du menar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp