• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Vw finans billån bisnode

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Jag har skrivit på ett avtal om leasing. Om enbart köparen skrivit på avtalet gäller avtalet enbart beställning. Huruvida säljaren skrev på avtalet eller inte är jag osäker på. Oavsett har säljaren inte agerat enligt den tidigare beställningsbekräftelse som informerar om att kreditupplysning inhämtas i samband med beställning, innan vidare steg tas mellan köpare och säljare.

Det du skrivit på var ett beställningsavtal som inte sa något om leasing?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ska kolla med återförsäljaren imorrn. Vore verkligen jävligt trist och väldigt konstigt om han skulle börja klydda nu när bilen är beställd, leveransklar och försäkrad..
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Gratulerar! Skönt att kunna andas ut
Hur såg dina förutsättningar ut?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Japp och det efter att jag pratat med återförsäljaren om när kreditkoll görs...
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Du behöver inte vara orolig ;) Jag och min sambo kommer dela på månadskostnaden...dessutom är jag i förd med att förbättra min UC och rensa upp bland småkrediter. Lagom till årsskiftet är tanken att ta ett samlingslån...

Har du råd med bilen? Du borde ha ungefär 10k netto kvar efter alla de där räntorna är betalda?
 

Mnord

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Januari 2013
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Tack för din beställning!
Det här mailet är en bekräftelse på att din beställning är mottagen och skickad till din valda återförsäljare Möller Bil. Kreditbedömningen är genomförd med godkänt resultat, nästa steg mot din nya bil är avtalstecknande av beställningsavtal samt bokning av leveransdatum.
Självklart kan du höra av dig direkt till din valda återförsäljare med frågor och eventuella önskemål.

Jag har en fråga angående leasing, kan man efter den avtalade tiden köpa ut bilen?
Eller kanske om 1 år om man vill köpa ut den, är det någon som hamnat i samma situation ?
Säg till om ni är sugna på att veta mina förutsättningar :)


Vad tog du för bil? Förutsättningar? =)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp