• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vw finans billån bisnode

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Tack för din beställning!
Det här mailet är en bekräftelse på att din beställning är mottagen och skickad till din valda återförsäljare Möller Bil. Kreditbedömningen är genomförd med godkänt resultat, nästa steg mot din nya bil är avtalstecknande av beställningsavtal samt bokning av leveransdatum.
Självklart kan du höra av dig direkt till din valda återförsäljare med frågor och eventuella önskemål.

Jag har en fråga angående leasing, kan man efter den avtalade tiden köpa ut bilen?
Eller kanske om 1 år om man vill köpa ut den, är det någon som hamnat i samma situation ?
Säg till om ni är sugna på att veta mina förutsättningar :)

Leasingavtalet är på 3 år som regel och väldigt dyrt att bryta i förväg, efter de 3 åren kan man säkert köpa ut den på liknande villkor som den annars säljs i begagnathallen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Beställde du online via VW finans?

Märkligt att processen se olika ut för olika personer. När jag beställde fick jag inget meddelande om att kreditbedömning var gjord utan att försäljaren skulle kontakta mig efter kreditprövning för kontraktsskrivning och bokning av leveransdatum...tecknade beställningsavtal och bokade leveransdatum utan att kreditprövning gjordes....

Tack för din beställning!
Det här mailet är en bekräftelse på att din beställning är mottagen och skickad till din valda återförsäljare Möller Bil. Kreditbedömningen är genomförd med godkänt resultat, nästa steg mot din nya bil är avtalstecknande av beställningsavtal samt bokning av leveransdatum.
Självklart kan du höra av dig direkt till din valda återförsäljare med frågor och eventuella önskemål.

Jag har en fråga angående leasing, kan man efter den avtalade tiden köpa ut bilen?
Eller kanske om 1 år om man vill köpa ut den, är det någon som hamnat i samma situation ?
Säg till om ni är sugna på att veta mina förutsättningar :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Många verkar inte inse att ett treårsavtal är ett avtal på 3 år, inte ett avtal man kan avstå från efter 4 månader.
Såg 3 unga personer i helgen i lokala köp/säljgrupper som önskade få någon att ta över privatleasing, avtal med 2år och 6-9 månader kvar. En hade ångrat sig, en skulle plugga, en skulle hämta annan privatleasing.
Sistnämnda får väl en alldeles särskild överaskning om ingen är sugen på att ta över en halvårsgammal bil till fullpris. Kan inte vara billigt att stå och betala för en tiguan och en v60 samtidigt.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Många verkar inte inse att ett treårsavtal är ett avtal på 3 år, inte ett avtal man kan avstå från efter 4 månader.
Såg 3 unga personer i helgen i lokala köp/säljgrupper som önskade få någon att ta över privatleasing, avtal med 2år och 6-9 månader kvar. En hade ångrat sig, en skulle plugga, en skulle hämta annan privatleasing.
Sistnämnda får väl en alldeles särskild överaskning om ingen är sugen på att ta över en halvårsgammal bil till fullpris. Kan inte vara billigt att stå och betala för en tiguan och en v60 samtidigt.

Det finns väl ingen anledning för någon att betala fullpris för en leasingbil som är sex månader gammal när man lika gärna kan ta ut en fabriksny för samma månadskostnad (och dessutom utan risk att man får bekosta onormalt slitage som tidigare leasingtagare kan ha orsakat). Men konstigare saker har hänt kanske.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Många verkar inte inse att ett treårsavtal är ett avtal på 3 år, inte ett avtal man kan avstå från efter 4 månader.
Såg 3 unga personer i helgen i lokala köp/säljgrupper som önskade få någon att ta över privatleasing, avtal med 2år och 6-9 månader kvar. En hade ångrat sig, en skulle plugga, en skulle hämta annan privatleasing.
Sistnämnda får väl en alldeles särskild överaskning om ingen är sugen på att ta över en halvårsgammal bil till fullpris. Kan inte vara billigt att stå och betala för en tiguan och en v60 samtidigt.
Man kan hur höra hur mycket personen i fråga vill lägga kontant emellan. 35.000 kanske det blir en affär....till slut. Men nej personen i fråga hamnar nog hellre med löneutmätning och kraschad UC.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Härligt! :) Återstår att se om jag får ut någon bil imorrn. Chattat halva eftermiddagen med VWfs kundtjänst som är förbryllade över att ingen upplysning för min del inhämtats. Detta ska enligt dem göras från början för att affären överhuvudtaget ska fortgå. Jag har signerat avtal, avtalat tid och datum för leverans och dessutom avtalat försäkringsbolag med återförsäljaren. Blir intressant imorgon mao...

Jadå. Den har rullat sen april :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det finns väl ingen anledning för någon att betala fullpris för en leasingbil som är sex månader gammal när man lika gärna kan ta ut en fabriksny för samma månadskostnad (och dessutom utan risk att man får bekosta onormalt slitage som tidigare leasingtagare kan ha orsakat). Men konstigare saker har hänt kanske.

Enda situationen jag kan tänka mig är någon är i tokigt stort behov av bil, har ok ekonomi men inte många kronor att lägga kontant, och under alla förutsättningar vägrar att köpa en volvo 850 från 96 med 38000 mil. Då är ett snabbt övertagande av en leasingbil bra. Men jag gissar att få är i den situationen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Härligt! :) Återstår att se om jag får ut någon bil imorrn. Chattat halva eftermiddagen med VWfs kundtjänst som är förbryllade över att ingen upplysning för min del inhämtats. Detta ska enligt dem göras från början för att affären överhuvudtaget ska fortgå. Jag har signerat avtal, avtalat tid och datum för leverans och dessutom avtalat försäkringsbolag med återförsäljaren. Blir intressant imorgon mao...

Borde rimligtvis bli svårt att få ut leasingavtalet om inte kreditkoll gjorts, om det är någorlunda bra kreditsystem dom kör med
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Som sagt, i mitt fall har det inte gjorts någon kreditupplysning vilket är mycket märkligt. De använder Bisnode och ska man gå på vad vissa skribenter här skriver så har de väldigt låga krav.

Borde rimligtvis bli svårt att få ut leasingavtalet om inte kreditkoll gjorts, om det är någorlunda bra kreditsystem dom kör med
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Som sagt, i mitt fall har det inte gjorts någon kreditupplysning vilket är mycket märkligt. De använder Bisnode och ska man gå på vad vissa skribenter här skriver så har de väldigt låga krav.
Det du skrivit på var ett beställningsavtal som inte sa något om leasing?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp