Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vw finans billån bisnode

Någon som vet vilken typ av upplysning som tas i samband med ansökan om privatleasing av Peugeot?

Stort grattis har med sökt men ångrade mig de tar full bisnode med förfrågningar risk och fastighets innehav , måste ändå då vart hög risk på dig har 10 ff och 25 risk på bisnode du borde ha högre och fick godkänd kredit på det , stort stort grattis återigen är 99,95 procent kört med många ff för lån och du lyckades !
Även jag är förvånad :)
Men dom har inget att oroa sig för men det vet ju inte dom...

Även jag är förvånad :)
Men dom har inget att oroa sig för men det vet ju inte dom...
Likadant för mig om jag skulle få nått lån men de e förfrågningar de avskräcks ifrån jag har 90 risk på uc och bara 1 blanco på 15 000 och kredit 25 000 inget missbrukat inga anm 4 k underskott 30 ff och 90 risk, får inga lån , men ska söka vw lån när ja hittat rätt beg bil.

Någon som vet vilken typ av upplysning som tas i samband med ansökan om privatleasing av Peugeot?
Går via dansk bolag om jag förstått de rätt, mkt hårda i bedömning och man får endast leasingkostnad som motsvarar 10% utav årsinkomst , tex har du en inkomst på 350.000 så beviljar de bara månadskostnad på max 3000kr vilket är lite väl strängt kan jag tycka. Vill också skaffa Peugeot men de faller pga detta om man ska ha en modell man fastnat för med rätt utrustning.

Går via dansk bolag om jag förstått de rätt, mkt hårda i bedömning och man får endast leasingkostnad som motsvarar 10% utav årsinkomst , tex har du en inkomst på 350.000 så beviljar de bara månadskostnad på max 3000kr vilket är lite väl strängt kan jag tycka. Vill också skaffa Peugeot men de faller pga detta om man ska ha en modell man fastnat för med rätt utrustning.
uc är det, glömde jag skriva.

VW Finans tar Bisnode.
Det dåliga är att dom rapporterar skulden till UC(iaf vid billån) men antagligen inte vid leasing.

Jag leasar från Peugeot och kan bekräfta detta. Det går på jyske som är dansk och de tar uc och är mycket hårda.

Ok, hoppar Peugeot men är i stort behov av ny bil då den gamla håller på att ge upp. Har 45 ff hos Bisnode och kreditrisk 43. 385K i lön men ett underskott på 105K. Inga anmärkningar eller skuldsaldo. Med hänvisning till dina förusättningar Johan W - borde jag rimligen kunna få igenom ett leasingavtal via Audi eller VW?

Ok, hoppar Peugeot men är i stort behov av ny bil då den gamla håller på att ge upp. Har 45 ff hos Bisnode och kreditrisk 43. 385K i lön men ett underskott på 105K. Inga anmärkningar eller skuldsaldo. Med hänvisning till dina förusättningar Johan W - borde jag rimligen kunna få igenom ett leasingavtal via Audi eller VW?
Ja, det borde du ju rimligtvis få. Mitt månadsbelopp hamnade på 3400 så om du lägger dig ungefär där ska det ju inte vara några problem.

Nu kom omfeågandekopian. Och mycket riktigt, som flera har sagt, så var det Bisnode.
Det som dock är märkligt är att det på denna ”bara” finns 23 förfrågningar jämfört med den jag fick för någon vecka sedan då jag hade 75ff.
Finns det olika sorter och vad är i så fall skillnaden?

jeg hentet min nye Audi for litt over en uke siden. de tok bisnode.
jeg har super kass rating der med 28 ff men på uplysningen de tok så har jeg 10 ff og kreditrisk på 22 med score på 536.
jeg har leaset en audi a1 sportback s.line men nu har jeg gått up til en a3 s.line.

Nu kom omfeågandekopian. Och mycket riktigt, som flera har sagt, så var det Bisnode.
Det som dock är märkligt är att det på denna ”bara” finns 23 förfrågningar jämfört med den jag fick för någon vecka sedan då jag hade 75ff.
Jag har sett olika bisnode upplysningar men vet inte exakt skillnaderna

Dåliga enligt Bisnode själva- kreditbetyg 1 kredit avrådes . Deras betygsskala verkar enbart luta sig mot antalet förfrågningar. Och ja det har jag många.
I övrigt inga anmärkningar och årsinkomst ca 450 000.

Verkar som de kollar mer att man har en viss inkomst och struntar i antal förfrågningar. Det är ju leasing/hyra bilen som gäller, de tar väl tillbaka bilen om man inte betalar?

Verkar som de kollar mer att man har en viss inkomst och struntar i antal förfrågningar. Det är ju leasing/hyra bilen som gäller, de tar väl tillbaka bilen om man inte betalar?

Och fakturerar på typ restskuld eller liknande

Helt sjukt att man kan plocka ut en Volkswagen och Audi bara så där på Leasing men att få ett abonnemang hos Tele2 på Bisnode, ja det är omöjligt.

Helt sjukt att man kan plocka ut en Volkswagen och Audi bara så där på Leasing men att få ett abonnemang hos Tele2 på Bisnode, ja det är omöjligt.

Om du vill prata med din moster i Karlshamn får du helt enkelt privatleasa en bil och köra dit i stället för att fixa telefonabonnemang.

Om du vill prata med din moster i Karlshamn får du helt enkelt privatleasa en bil och köra dit i stället för att fixa telefonabonnemang.

Visste alltid att ni myndighetsanställda var förtjusta i Göteborgshumor :D

Frågan är om de rapporterar in skulden till uc eller bara bisnode. Vet att bmw financial services inte gör det,och de tar creditsafe. men bmw är dyra o håller inte lika bra som vag bilarna på tal om bmw men vore bra om de inte belastar ens uc med en stor avbetalning

Frågan är om de rapporterar in skulden till uc eller bara bisnode. Vet att bmw financial services inte gör det,och de tar creditsafe. men bmw är dyra o håller inte lika bra som vag bilarna på tal om bmw men vore bra om de inte belastar ens uc med en stor avbetalning

Mitt billån via VW rapporterade dom till UC. Dom tog bisnode vid ansökan men rapporterade in det till UC.
Då var låndelen ca 90.000 pga inbytesbil.

Hur gick det? Fått bilen?

Tack för din beställning!
Det här mailet är en bekräftelse på att din beställning är mottagen och skickad till din valda återförsäljare Möller Bil. Kreditbedömningen är genomförd med godkänt resultat, nästa steg mot din nya bil är avtalstecknande av beställningsavtal samt bokning av leveransdatum.
Självklart kan du höra av dig direkt till din valda återförsäljare med frågor och eventuella önskemål.

Jag har en fråga angående leasing, kan man efter den avtalade tiden köpa ut bilen?
Eller kanske om 1 år om man vill köpa ut den, är det någon som hamnat i samma situation ?
Säg till om ni är sugna på att veta mina förutsättningar :)

Det här mailet är en bekräftelse på att din beställning är mottagen och skickad till din valda återförsäljare Möller Bil. Kreditbedömningen är genomförd med godkänt resultat, nästa steg mot din nya bil är avtalstecknande av beställningsavtal samt bokning av leveransdatum.
Självklart kan du höra av dig direkt till din valda återförsäljare med frågor och eventuella önskemål.

Jag har en fråga angående leasing, kan man efter den avtalade tiden köpa ut bilen?
Eller kanske om 1 år om man vill köpa ut den, är det någon som hamnat i samma situation ?

Leasingavtalet är på 3 år som regel och väldigt dyrt att bryta i förväg, efter de 3 åren kan man säkert köpa ut den på liknande villkor som den annars säljs i begagnathallen.

Beställde du online via VW finans?

Märkligt att processen se olika ut för olika personer. När jag beställde fick jag inget meddelande om att kreditbedömning var gjord utan att försäljaren skulle kontakta mig efter kreditprövning för kontraktsskrivning och bokning av leveransdatum...tecknade beställningsavtal och bokade leveransdatum utan att kreditprövning gjordes....

Många verkar inte inse att ett treårsavtal är ett avtal på 3 år, inte ett avtal man kan avstå från efter 4 månader.
Såg 3 unga personer i helgen i lokala köp/säljgrupper som önskade få någon att ta över privatleasing, avtal med 2år och 6-9 månader kvar. En hade ångrat sig, en skulle plugga, en skulle hämta annan privatleasing.
Sistnämnda får väl en alldeles särskild överaskning om ingen är sugen på att ta över en halvårsgammal bil till fullpris. Kan inte vara billigt att stå och betala för en tiguan och en v60 samtidigt.

Många verkar inte inse att ett treårsavtal är ett avtal på 3 år, inte ett avtal man kan avstå från efter 4 månader.
Såg 3 unga personer i helgen i lokala köp/säljgrupper som önskade få någon att ta över privatleasing, avtal med 2år och 6-9 månader kvar. En hade ångrat sig, en skulle plugga, en skulle hämta annan privatleasing.
Sistnämnda får väl en alldeles särskild överaskning om ingen är sugen på att ta över en halvårsgammal bil till fullpris. Kan inte vara billigt att stå och betala för en tiguan och en v60 samtidigt.

Det finns väl ingen anledning för någon att betala fullpris för en leasingbil som är sex månader gammal när man lika gärna kan ta ut en fabriksny för samma månadskostnad (och dessutom utan risk att man får bekosta onormalt slitage som tidigare leasingtagare kan ha orsakat). Men konstigare saker har hänt kanske.

Man kan hur höra hur mycket personen i fråga vill lägga kontant emellan. 35.000 kanske det blir en affär....till slut. Men nej personen i fråga hamnar nog hellre med löneutmätning och kraschad UC.

Härligt! :) Återstår att se om jag får ut någon bil imorrn. Chattat halva eftermiddagen med VWfs kundtjänst som är förbryllade över att ingen upplysning för min del inhämtats. Detta ska enligt dem göras från början för att affären överhuvudtaget ska fortgå. Jag har signerat avtal, avtalat tid och datum för leverans och dessutom avtalat försäkringsbolag med återförsäljaren. Blir intressant imorgon mao...

Jadå. Den har rullat sen april :)

Det finns väl ingen anledning för någon att betala fullpris för en leasingbil som är sex månader gammal när man lika gärna kan ta ut en fabriksny för samma månadskostnad (och dessutom utan risk att man får bekosta onormalt slitage som tidigare leasingtagare kan ha orsakat). Men konstigare saker har hänt kanske.

Enda situationen jag kan tänka mig är någon är i tokigt stort behov av bil, har ok ekonomi men inte många kronor att lägga kontant, och under alla förutsättningar vägrar att köpa en volvo 850 från 96 med 38000 mil. Då är ett snabbt övertagande av en leasingbil bra. Men jag gissar att få är i den situationen

Härligt! :) Återstår att se om jag får ut någon bil imorrn. Chattat halva eftermiddagen med VWfs kundtjänst som är förbryllade över att ingen upplysning för min del inhämtats. Detta ska enligt dem göras från början för att affären överhuvudtaget ska fortgå. Jag har signerat avtal, avtalat tid och datum för leverans och dessutom avtalat försäkringsbolag med återförsäljaren. Blir intressant imorgon mao...

Borde rimligtvis bli svårt att få ut leasingavtalet om inte kreditkoll gjorts, om det är någorlunda bra kreditsystem dom kör med

Som sagt, i mitt fall har det inte gjorts någon kreditupplysning vilket är mycket märkligt. De använder Bisnode och ska man gå på vad vissa skribenter här skriver så har de väldigt låga krav.

Borde rimligtvis bli svårt att få ut leasingavtalet om inte kreditkoll gjorts, om det är någorlunda bra kreditsystem dom kör med

Som sagt, i mitt fall har det inte gjorts någon kreditupplysning vilket är mycket märkligt. De använder Bisnode och ska man gå på vad vissa skribenter här skriver så har de väldigt låga krav.
Det du skrivit på var ett beställningsavtal som inte sa något om leasing?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp