• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, Autogiro, lätta att få lån hos?

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Betyget uppdateras inte alltid på en gång. Jag trodde jag sökte Wästgöta på betyg 5 men när jag fick upplysningskopian ändrades det till 4... så kan ta någon dag (avslag då förstås)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
F

Fluktaren

Gäst
Poäng: 0
Okej, det här var skrämmande. På upplysningskopian står det kreditbetyg 3 trots att det står kreditbetyg på minupplyssning.se.... hur gjorde Ni för att få detta korrigerat?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Ny på forumet men vill i denna tråd varna för Bisnodes betyg, har betyg 8 på ” Min upplysning” men på upplysningskopian står det betyg 6 som banken fått. Jag har 3 förfrågningar under 2019 som är från Jula, Brabank samt Sevendaybank. Har kontaktat Bisnode för en förklaring men inte fått återkoppling ännu.
 

JT266

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
15
Poäng
42
Kan det vara som på UC tro?
Du har i praktiken 3 förfrågningar men i och med att du nu söker ett lån så har du 4. Och att systemet beräknar ditt ”nya” betyg direkt på studs.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Kan det vara som på UC tro?
Du har i praktiken 3 förfrågningar men i och med att du nu söker ett lån så har du 4. Och att systemet beräknar ditt ”nya” betyg direkt på studs.
Jag har haft betyg 8 på ”Min upplysning” sedan 7 månader tillbaka och på upplysningskopior till Brabank och Sevendaybank så står det betyg 6, underskott 13000 årsinkomst 450.000
 

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Samma för mig! På upplysningskopia från bla Wästgöta är det sämre betyg än när jag kollar på min upplysning..
 
A

Anno833829

Gäst
Poäng: 0
Anledningen till att ni får olika score hos Upplysningsföretaget och kreditgivaren är för att kreditgivaren har en egen mall. De tar alltså kreditupplysningen via Bisnode eller UC men har ställt in egna parametrar vilket gör att risken hos just dem blir unik. Hoppas jag förklarat så det går att förstå!
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Anledningen till att ni får olika score hos Upplysningsföretaget och kreditgivaren är för att kreditgivaren har en egen mall. De tar alltså kreditupplysningen via Bisnode eller UC men har ställt in egna parametrar vilket gör att risken hos just dem blir unik. Hoppas jag förklarat så det går att förstå!
Ok, då vet vi, märkligt att Bisnode inte kan svara på detta. Vi kan då konstatera att det inte är lönt att söka lån hos Wästgöta finans förrän scoren är 9 på ” Min upplysning” sedan sänks scoren på upplysningskopian för att landa på ca 7 vilket verkar vara på en nivå som Wästgöta kan godkänna.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Anledningen till att ni får olika score hos Upplysningsföretaget och kreditgivaren är för att kreditgivaren har en egen mall. De tar alltså kreditupplysningen via Bisnode eller UC men har ställt in egna parametrar vilket gör att risken hos just dem blir unik. Hoppas jag förklarat så det går att förstå!
Har fått svar från Bisnode nu, svaret finns tidigare från Anno833829 men vill ändå bifoga skärmdump.
5BF0F93B-D146-408B-BC3E-8DA5444F05D3.jpeg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp