• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Nervös, om nu lånet går igenom idag, törs man chansa och gå bakom ryggen på banken för att betala in uc lånet..? De har ju nyligen gjort en kreditkoll så de vet att lånet finns. Tänkte man kan ju hävda att fick ta emot förskott på arv och betalade av det lånet ( uc lånet). Direkt efter avslutat jag kontot på den banken.
Här i trådarna framstår det som oproblematiskt?
det syns ju inte på UC, dom ser inte någon kreditupplysning, du behöver inte säga något
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

King edward

Gäst
Poäng: 0
det syns ju inte på UC, dom ser inte någon kreditupplysning, du behöver inte säga något
Tack för svar.
Ringde imorse då sa de att de såg kompleteringen med arbetskontrakt, skulle kolla på det och återkomma innan 17. Ej hört ett ord dock. Brukar de vara långsamma?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Tack för svar.
Ringde imorse då sa de att de såg kompleteringen med arbetskontrakt, skulle kolla på det och återkomma innan 17. Ej hört ett ord dock. Brukar de vara långsamma?
jag har för mig att andra har sagt att dom är långsamma.
jag hade turen att få ett automatiskt beviljande direkt på skärmen och då gick det fort
 
K

King edward

Gäst
Poäng: 0
Ok har fått ett erbjudande nu. Men känner mig tveksam. 190 000 med ränta 8%... För att jag vill bli av med ett synligt medlemslån med 4,9 %. Förvisso behövs ökat låneutrymme, men 16 000 per år i ränta känns saftigt
 
K

King edward

Gäst
Poäng: 0
Får någon kreditz att fungera? Kör Android. Hur jag än gör, vilken bank jag en väljer, så får jag till svar efteråt internal error, och inget betyg.
 

Nikke55

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Tyvärr inte bästa räntan men kan vara bra om du tillfälligt ska lösa något för att försöka få ännu bättre ränta än 4.9 sen löser du wästgöta med nya lånet om du kommer under det
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Ok har fått ett erbjudande nu. Men känner mig tveksam. 190 000 med ränta 8%... För att jag vill bli av med ett synligt medlemslån med 4,9 %. Förvisso behövs ökat låneutrymme, men 16 000 per år i ränta känns saftigt

Hur många förfrågningar skrev du att du hade på Bisnode?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp