Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Jag sökte under gårdagen. Manuell kontroll. Har inte hört nå än. Vet inte mitt betyg hos bisnode

Hej,

Hur får man reda på sitt bisnode-betyg utan att punga ut 300 spänn?

Någon som vet om man kan ha medsökande?

Jag fick mitt lån. En 5a på kopian. Dock sökte jag bara 50 000 för att släcka ett lån som jag har synligt på uc. Tar dock en jäkla tid. Fick besked igår och sökte för två veckor sen haha

Jag fick mitt lån. En 5a på kopian. Dock sökte jag bara 50 000 för att släcka ett lån som jag har synligt på uc. Tar dock en jäkla tid. Fick besked igår och sökte för två veckor sen haha

Vet du vad du hade på min upplysning?

Behövde du inkomma med någon komplettering?

Vet du vad du har för betyg hos Kreditz?

När de ber om anställningsavtal, är det anställningsavtalet man skrev på när man började sin tjänst (I mitt fall från 2017) som dom vill ha då? Inget arbetsgivarintyg som styrker att du har anställningen i detta nu?

När de ber om anställningsavtal, är det anställningsavtalet man skrev på när man började sin tjänst (I mitt fall från 2017) som dom vill ha då? Inget arbetsgivarintyg som styrker att du har anställningen i detta nu?

Vilket betyg sökte du med?

Hejsan om man har en uc på 0.10% och troligtvis en bisnode som är lika bra om inte bättre årsinkomst på cirka 380.000kr och söker lån på 130.000kr är de stor chans att de blir beviljat? Dem skulle behandla ansökan manuellt men skulle ta 2-4 arbetsdagar.. Så jag är lite nyfiken på ifall de kommer funka?

Uc spelar ingen roll för dom om dom inte ändrat nyss

Hur vet du det?
Dom brukar tyvärr inte alltid vara i närheten utav varandra.

Jag upplever att min Bisnode är sämre än min UC? 0,3 på UC (2 ff) och hade 7 på Bisnode samtidigt (2 ff). Sen hoppade Bisnode till 8 ingen aning om varför, lite lägre underskott kanske. Har dock haft 7 på Bisnode med 1,2 på UC också.

Dom har börjat marknadsföra sig mer har jag märkt, har noterat deras annonser på bland annat Facebook och Google något inte var fallet tidigare.

Dom har börjat marknadsföra sig mer har jag märkt, har noterat deras annonser på bland annat Facebook och Google något inte var fallet tidigare.

Du kanske har googlat dom mer på sistone och därav alla annonser.

Betyg 5 av 10 på bisnode
Risk 3,3 på UC för mig.

Någon som tidigare haft lån hos Wästgöta, betalat åter och sedan någon månad senare lånat igen...?

Någon som vet hur hårt de bedömer en förfrågan från Svea inkasso? Kollade nyss igenom mina upplysningsfilosofi och ser att Svea inkasso punktligt har tagit en Bisnode varje oktober. Vilket betyder att jag kommer ha en sådan när jag är klar med skuldsaneringen och behöver söka på Wästgöta. Suck!
Såg samtidigt att arvato tar en Creditsafe varje år i juli.

Någon som vet hur hårt de bedömer en förfrågan från Svea inkasso? Kollade nyss igenom mina upplysningsfilosofi och ser att Svea inkasso punktligt har tagit en Bisnode varje oktober. Vilket betyder att jag kommer ha en sådan när jag är klar med skuldsaneringen och behöver söka på Wästgöta. Suck!
Såg samtidigt att arvato tar en Creditsafe varje år i juli.
Upplysningskopior och inte filosofi...

Hej,
Jag har fått låna 300k av dem nu.
7 på bisnode (8 på upplysningskopia).
9,5 på kreditz.
Inga anmärkningar eller annat.
Inga lån/krediter utöver bolån.
450k årsinkomst.
Sökte hos wästgöta för att jag respekterar deras kreditz-system. Jag är så sne på UC som inte tittar på vad man har för tillgångar alls!

Ränta 8% vilket jag är villig att betala för att ha en fortsatt ren UC.

3 frågor. På Kreditz, är det en bank du har där bara? Vad stod det på kontot? Alltså jag menar vad stod det på tillgångar? en miljon?

Hur många förfrågningar har du på Bisnode och vad hade du för underskott?

Hej, ja bara en bank. 1,5 miljon där.
Två förfrågningar på bisnode men det var typ bokus och något annat sånt.
Inget underskott.

Hej,
Jag har fått låna 300k av dem nu.
7 på bisnode (8 på upplysningskopia).
9,5 på kreditz.
Inga anmärkningar eller annat.
Inga lån/krediter utöver bolån.
450k årsinkomst.
Sökte hos wästgöta för att jag respekterar deras kreditz-system. Jag är så sne på UC som inte tittar på vad man har för tillgångar alls!

Ränta 8% vilket jag är villig att betala för att ha en fortsatt ren UC.

Funderar på Wästgöta till insats på boende
Har 8 på Bisnode
Inga ff, skulder eller anmärkningar och 475' i inkomst.
Får jag 300' där och sedan ett bra bolån kan jag efter bolånet skaffa ett medlemslån och betala tillbaka Wästgöta. Medlemslån är på 3,95%
Men vågar inte söka ifall min plan inte funkar. :-/

Har 8 på Bisnode
Får jag 300' där och sedan ett bra bolån kan jag efter bolånet skaffa ett medlemslån och betala tillbaka Wästgöta. Medlemslån är på 3,95%
Låter som ett bra upplägg. Hur mkt kommer du att betala i månaden om du lånar 300 t där? Har du råd med det plus bolånet + ev hyra så är det absolut en väg att gå om du inte har till handpenningen.

Enligt deras exempel ser det ut så här för ett lån på 300 000 kr på 10 år och 5,75 i ränta
Uppskattad månadskostnad:
3 338 kr
Exempelränta:
5,75 %

Har 8 på Bisnode
Samma plan som jag har efter skuldsaneringen.

Låter som ett bra upplägg. Hur mkt kommer du att betala i månaden om du lånar 300 t där? Har du råd med det plus bolånet + ev hyra så är det absolut en väg att gå om du inte har till handpenningen.
Medlemslånet + bolån ungefär 8 000:-/mån
Sen driftkostnad på ett hus, men jag betalar idag 9 000:- för en hyresrätt.
Kan i dagsläget leva ganska slösaktigt och ändå lägga undan ca: 10 000:-/mån nu när allt gammalt mög är borta.

Så kalkylen håller, men kanske en bank inte gillar upplägget. Därför tänkte jag börja med Wästgöta så kan jag vänta några månader innan jag söker medlemslånet.

Alternativet är att börja med medlemslånet nu direkt, söka bolånet om 5-6 mån och då ange befintligt lån. Fördelen med det är att man behöver inte mörka nåt utan kan köra öppna kort hela vägen.

3:e alternativet är att spara i 2-3 år först.

Ungefär så ser alternativen ut.

Kan i dagsläget leva ganska slösaktigt och ändå lägga undan ca: 10 000:-/mån nu när allt gammalt mög är borta.

Så kalkylen håller, men kanske en bank inte gillar upplägget. Därför tänkte jag börja med Wästgöta så kan jag vänta några månader innan jag söker medlemslånet.

Alternativet är att börja med medlemslånet nu direkt, söka bolånet om 5-6 mån och då ange befintligt lån. Fördelen med det är att man behöver inte mörka nåt utan kan köra öppna kort hela vägen.

Låter hoppfullt för din del:) Härligt när man har alternativ :tummen:

Första steget är nu gjort.
Wästgöta 300 000:- på 10 år till 6.75%
Angav Boende, ingen Kreditz begärd ännu och ser klappat och klart ut.
Tanken är att söka ett lånelöfte när jag hittar ett bra objekt, Men ville ha denna delen klar innan
Vet dock inte om jag skall ange att jag har detta lån vi bolåneansökan eller inte, syns den inte på UC så kan jag ju va tyst om det.
Bisnode betyg 8.
upload_2020-7-6_14-3-52.webp

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp