• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

S

Sökt

Gäst
Poäng: 0
Jävla idioter vad fan är grejen med min upplysning då om betyget i själva upplysningskopian kan vara exemplevis 1 även fast man har 9 på minupplysning.
Helt stört.

Bisnode tar ju betalt för något som är helt orelevant och onödigt....

Dom erbjuder ju inget alls för pengarna, det borde vara brottsligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Och vad menar dem med tar info från en annan plattform? o_O:(
Fler kanske kan maila och fråga om dem kan köra upplysning från den andra plattformen eller helt enkelt fråga vilka fler parametrar som ingår i den andra plattformen.
 

slugger

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
19 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Lika sjukt med skilllnaden på uc...
Jag har 3,01 i risk på minUc
Men tar någon en mini Uc så får jag 77,30 i risk o_O
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Jag har nu även pratat med Wästgöta och även dom anser att svaret om olika plattformar är något luddigt . Dom tycker också att om det står 6 på min upplysning och en 3:à på deras upplysning så är den skillnaden för stor anser dom även om det är olika plattformar . Dock är det ju så att dom kan inget göra utan tar ju del av den info bisnode skickar , bara om bisnode skickar en rättelse så tar dom upp ärendet igen . Men hon va förvånad att bisnode svarat som dom gjort och tyckte att jag skulle begära bättre svar från dom vad dom menar . Så även att man betalar för en tjänst som inte stämmer .
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag har nu även pratat med Wästgöta och även dom anser att svaret om olika plattformar är något luddigt . Dom tycker också att om det står 6 på min upplysning och en 3:à på deras upplysning så är den skillnaden för stor anser dom även om det är olika plattformar . Dock är det ju så att dom kan inget göra utan tar ju del av den info bisnode skickar , bara om bisnode skickar en rättelse så tar dom upp ärendet igen . Men hon va förvånad att bisnode svarat som dom gjort och tyckte att jag skulle begära bättre svar från dom vad dom menar . Så även att man betalar för en tjänst som inte stämmer .
Bra att Wästgöta svarat, jag har krävt mer utförligt svar från Bisnode utan lyckas, har begärt information om vilka fler parametrar som används från andra plattformen som dom nämner men inte fått svar. Mailade för 1 månad sedan.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Bra att Wästgöta svarat, jag har krävt mer utförligt svar från Bisnode utan lyckas, har begärt information om vilka fler parametrar som används från andra plattformen som dom nämner men inte fått svar. Mailade för 1 månad sedan.
Men va sjukt.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag kommer inte ihåg hur slutskedet på ansökan var.
Va det signering med bank id?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Vilket Bisnode-betyg söker du på IHope?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp