• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vad syns på den Bisnode som Wästgöta tar? Syns antal blanco och totalt blancoskuld?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Blanco kan ju inte synas. Det är kopplat till UC, precis som UC:s förfrågningar.
Inkomst och underskott syns.
Jag har kopia från Bisnode som Sevenday tog där antal blanco står med och totalsumma. Vet ej dock vilka. Troligtvis så rapporterar vissa bolag in till Bisnode.

Kreditengagemang heter rubriken. Jag har sett den väldigt sällan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag har kopia från Bisnode som Sevenday tog där antal blanco står med och totalsumma. Vet ej dock vilka. Troligtvis så rapporterar vissa bolag in till Bisnode.

Kreditengagemang heter rubriken. Jag har sett den väldigt sällan.

Är du säker? Jag tittar på Sevendays upplysningskopia och kan inte hitta några som helst belopp.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Är du säker? Jag tittar på Sevendays upplysningskopia och kan inte hitta några som helst belopp.
krediteng.jpg

Ovan är från ansökan direkt hos Sevenday i novomber. Frågan är om Wästgöta tar liknande Bisnode eller endast den enkla.
 
Senast ändrad:

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Kan f.ö meddela att när man gör en extraamortering hos Wästgöta så förkortas inte återbetalningstiden, utan istället minskas månadsbeloppet på kommande fakturor. De kanske vill behålla kunderna så längre som möjligt.

Det gick iaf smidigt att göra en extraamortering. Skulden uppdaterad på mina sidor samma dag som betalningen skedde.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Min sambo som just nu är föräldraledig har godtagit att göra en ansökan hos dessa för att delvis rädda min ekonomi. Hon börjar arbeta igen den 1/9 och har i övrigt en prickfri och ordnad ekonomi. Ca 35K i lön och inga lån eller krediter. Vet ej hennes Bisnode-betyg men det borde vara tillräckligt bra för att beviljas ett lån där. MEN det är ju just att hon är och har varit föräldraledig och uppburit inkomst från FK. Är det lönlöst att ansöka pga detta. Vad tror panelen?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Min sambo som just nu är föräldraledig har godtagit att göra en ansökan hos dessa för att delvis rädda min ekonomi. Hon börjar arbeta igen den 1/9 och har i övrigt en prickfri och ordnad ekonomi. Ca 35K i lön och inga lån eller krediter. Vet ej hennes Bisnode-betyg men det borde vara tillräckligt bra för att beviljas ett lån där. MEN det är ju just att hon är och har varit föräldraledig och uppburit inkomst från FK. Är det lönlöst att ansöka pga detta. Vad tror panelen?
be sambon ladda ner kreditz och se hur det ser ut i den appen, ser det bra ut där och dom begär den som komplettering då bör det ju vara hur lugnt som helst. för dom brukar väl inte begära lönespecifikationer?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp