Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Fem frågor har jag.
Grattis till lånet, kan du se vad du hade för score när du blev beviljad? Jag kan endast se score på minupplysning, det hade varit till stor hjälp för mig :-) Min score är 546 och jag kan inte avgöra ifall det är okej förutsättning..

Grattis till lånet, kan du se vad du hade för score när du blev beviljad? Jag kan endast se score på minupplysning, det hade varit till stor hjälp för mig :) Min score är 546 och jag kan inte avgöra ifall det är okej förutsättning..
546 låter som UC, Wästgöta tar inte UC, dom tar Bisnode

Fast det syns score och kreditrisk på endel bisnode upplysningar (inte alla) så jo bisnode börjat med det också...
den som Wästgöta får är på en skala 1-10, och på Bisnodes sida när man loggar in står det bara om en skala på 1-10

den som Wästgöta får är på en skala 1-10, och på Bisnodes sida när man loggar in står det bara om en skala på 1-10
Jag tänkte om din omfrågandekopia på lovar möjligen visade även score detta då jag tyvärr inte har råd och betala för bisnodes tjänst för och se skalan.. förstår om du inte har möjlighet till detta.

Jag tänkte om din omfrågandekopia på lovar möjligen visade även score detta då jag tyvärr inte har råd och betala för bisnodes tjänst för och se skalan.. förstår om du inte har möjlighet till detta.
Det skulle stå via kivra.. sorry!

Jo jag har den tjänsten själv men vet att bisnode har också score och kreditrisk på endel av sina upplysningar. Beror på vad kreditgivarna vill köpa för upplysning

Jag blev nekad Wästgöta tyvärr
Hade 5 i betyg (runt 500 i score)
21 eller något i risk
Så inte så bra, i risk iallafall
Tack för denna input, då ska jag avvakta så länge jag bara kan, har 546 i score, tror inte heller jag skulle bli godkänd, tack för att du delar med dig

Tack för denna input, då ska jag avvakta så länge jag bara kan, har 546 i score, tror inte heller jag skulle bli godkänd, tack för att du delar med dig
Jag hade även 2 eller 3 ff hos Bisnode.
Taxerad Inkomst var låg kanske: 218.000 för förra året.
Och ganska högt underskott så kanske var det också

Ingen som har lån hos dom som vet om de sedan syns på uc? Om man söker på ett högt belopp kan man bli erbjuden ett lägre om man inte får de höga beloppet?

Vad jag läst så ska det inte finnas på UC eftersom dom tar bisnode. Kan inte sw mitt lån där men det är ganska färskt.

Jag sökte på ett belopp på 100.000kr med kreditvärdighet 6 av 10 (10 är högst). Jag hade 4 förfrågningar och en årsinkomst på 464.000kr och ett underskott på 9.000kr.

Fick inte 100.000kr beviljat men blev erbjuden 50.000kr istället med en ränta på 12,8%. Ansökte om ett lån till att lösa andra. Tror dom beviljar lättare till lägre ränta om man tar renovering istället. Det är ju ändå jula koncernen som äger wästgöta.

Kreddy visar fortfarande mars för mig :/

Ingen som har lån hos dom som vet om de sedan syns på uc? Om man söker på ett högt belopp kan man bli erbjuden ett lägre om man inte får de höga beloppet?
jag kan nu bekräfta 100% att lånet inte syns på UC

Ni som ansökt och beviljats lån. Fick ni besked direkt om godkänd ansökan? När betalades lånet ut?

Ni som ansökt och beviljats lån. Fick ni besked direkt om godkänd ansökan? När betalades lånet ut?
jag fick beviljat direkt på skärmen, andra har fått manuell granskning.
jag fick pengarna in på kontot dagen efter att jag signerat avtalet med bankID

Sökte 30k på 10 år.
Blev nekad direkt.

Tror jag inte ens har en enda förfrågan på Bisnode i dagsläget.
Betyget vet jag inte.

vad har du för förutsättningar

Vet inte vad som syns på en Bisnode upplysning ?

Jag loggade in på Bisnode men kunde bara se att jag hade 1 förfrågan sedan tidigare och inkomst på 420k

Jag fyllde i att jag betalade 3k i övriga lån varje månad och valde renovering i ansökan.

Vet inte vad som syns på en Bisnode upplysning ?

Jag loggade in på Bisnode men kunde bara se att jag hade 1 förfrågan sedan tidigare och inkomst på 420k

Jag fyllde i att jag betalade 3k i övriga lån varje månad och valde renovering i ansökan.
Konstigt med så bra förutsättningar. :(
Var ff gammal?
Underskott?

Underskott syns på Bisnode. Vissa blanco syns, tex Nordax, men de allra flesta syns inte.

Creditstar nekade mig för att dom menade på att jag hade många lån. Frågan är vilka lån dom syftar på?
jag har väl inga synliga på Bisnode?

Creditstar nekade mig för att dom menade på att jag hade många lån. Frågan är vilka lån dom syftar på?
Nordax, sevenday och Wästgöta syns nog på bisnode.
Även kontant finans och Ikano lån eventuellt.
Står för mig på en stor bisnode upplysning att jag har 4 krediter (men det måste vara info från UC) och summan för kontant finans och Ikano lån syns.
Det dumma är med bisnode att man inte kan se nuvarande lån och krediter som syns på bisnode utan bara se tidigare upplysningar :/

Jo det har du säkert. En del av de bolag som anlitar Bisnode har ett avtal med varandra om att de delar uppgifter med varandra om kundernas kreditengagemang vilket man kan anta påverkar kundens riskbetyg även om du inte har många omfrågningar.

Bisnode 8.
1FF på Telenor 2018-08-01
Inkomst 763000
Inga tidigare lån. Ingen synligt kreditkort på bisnode.

29/5 - Sökte lån på 300.000. Fick info att det ska behandlas manuell.
31/5 - fick email att man jag skulle få svar efter helgen pga många som söker och behöver kompletteringar
11/6 - fick mejl igen att man behöver en kopie av anställningsavtal. Skickade på samma dag. Jag skickade också för säkerhetskull några e-lön spec i 2019.
12/6 - logga in till mina sidor och fått beviljad 300.000 med 7,05% ränta på 10 års återbetalningstid. fick också mejl därefter.

Ok ränta eller dåligt?

För att inte synas någonstans vilket det lånet inte gör så är naturligtvis 7% ränta enligt mig på 300.000 väldigt bra.

När Wästgörafinans tar Bisnode antonio (och ni andra) syns det då vilka lån man har synliga på UC?

Bisnode 8.
1FF på Telenor 2018-08-01
Inkomst 763000
Inga tidigare lån. Ingen synligt kreditkort på bisnode.

29/5 - Sökte lån på 300.000. Fick info att det ska behandlas manuell.
31/5 - fick email att man jag skulle få svar efter helgen pga många som söker och behöver kompletteringar
11/6 - fick mejl igen att man behöver en kopie av anställningsavtal. Skickade på samma dag. Jag skickade också för säkerhetskull några e-lön spec i 2019.
12/6 - logga in till mina sidor och fått beviljad 300.000 med 7,05% ränta på 10 års återbetalningstid. fick också mejl därefter.

Ok ränta eller dåligt?

Du hade säkert fått runt 4% eller under om du sökte via lendo

För att inte synas någonstans vilket det lånet inte gör så är naturligtvis 7% ränta enligt mig på 300.000 väldigt bra.

När Wästgörafinans tar Bisnode antonio (och ni andra) syns det då vilka lån man har synliga på UC?

Jag har inga andra lån. Men jag har kreditkort från Nordea - 35K/70K utnyttjat och Ecster-30K outnyttjat. Både syns inte på Bisnode.
Hoppas jag kan nolla Nordea kort så får jag bättre UC score. Har senaste uc score på 2,5 säkert pga kortet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp