Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Jag har inga andra lån. Men jag har kreditkort från Nordea - 35K/70K utnyttjat och Ecster-30K outnyttjat. Både syns inte på Bisnode.
Hoppas jag kan nolla Nordea kort så får jag bättre UC score. Har senaste uc score på 2,5 säkert pga kortet.

Syns underskottet?

Jag har lån hos Wästgöta och gjorde en ny ansökan, jag fick svaret att det ska granskas manuellt eftersom jag redan har ett lån. Någon som gjort samma sak? Vad hände sen och hur lång tid tog det?

Jag har en Bisnode-score på 8 och fick in förra årets taxering idag, på 600 000 i taxerad inkomst och 50 000 i underskott.

Jag har lån hos Wästgöta och gjorde en ny ansökan, jag fick svaret att det ska granskas manuellt eftersom jag redan har ett lån. Någon som gjort samma sak? Vad hände sen och hur lång tid tog det?

Jag har en Bisnode-score på 8 och fick in förra årets taxering idag, på 600 000 i taxerad inkomst och 50 000 i underskott.
Vilket belopp och ränta ha du?

är det någon som har mer än ett lån hos dom?

Nej, det går inte att ha mer än ett lån hos dem. De har heller inget system för att höja lån, utan då måste man lösa hela och ansöka igen.
åhh va dåligt, jag har 200 och ville ta ett till på 100 nu. stod bara manuell granskning sen har jag inte hört något på hela veckan. ångrar att jag inte tog 300 direkt från början

Hej,
Ber om ursäkt om det finns en tråd ta i sådanafall bort denna men snubblade in på denna nedan :

Se här : https://www.wastgotafinans.se/

Påminner väldigt mycket om Bra Bank - Ingen UC utan bara Bisnode.

Så min fråga - Har någon sökt lån hos dessa?

Sökte förgäves utan att hitta annars hade jag aldrig öppnat en ny tråd ;)

@Lasseman - ta bort!

En fråga.

Ni som har den här aktören Wästgöta eller Brabank. Båda godkänner ju upp till 300.000 (?) och båda kör Bisnode och är lite alternativa.

Vilken av dessa är lättare att få beviljat lån hos? Vad är er upplevelse?

En fråga.

Ni som har den här aktören Wästgöta eller Brabank. Båda godkänner ju upp till 300.000 (?) och båda kör Bisnode och är lite alternativa.

jag gissar att Brabank är lättare, tar dom bara Bisnode som Wästgöta? länken till villkoren fungerar inte så jag har lite svårt att se vad som gäller.
någon påstod i en annan tråd att det var samma bank men det låter väldigt osannolikt då Wästgöta ägs av Jula med bas i Skara, Brabank har bas i Bergen, Norge

jag gissar att Brabank är lättare, tar dom bara Bisnode som Wästgöta? länken till villkoren fungerar inte så jag har lite svårt att se vad som gäller.
någon påstod i en annan tråd att det var samma bank men det låter väldigt osannolikt då Wästgöta ägs av Jula med bas i Skara, Brabank har bas i Bergen, Norge

Ja båda tar 100% Bisnode. Men jag tänkte söka hos en av dom när min Bisnode är bättre, du föreslår Brabank alltså?

Ja båda tar 100% Bisnode. Men jag tänkte söka hos en av dom när min Bisnode är bättre, du föreslår Brabank alltså?
såg att Brabank är ganska så hårda också. mitt antagande om att Brabank skulle vara lättare baseras egentligen bara på att dom har högre exempelränta och då har råd att ta större risker. var ju ganska så många som har fått avslag av Wästgöta, men så även Brabank.
söker nog 500k hos Brabank i januari när jag har 0ff, verkar ju inte gå att höja eller ta nytt hos Wästgöta där jag har 200k

såg att Brabank är ganska så hårda också. mitt antagande om att Brabank skulle vara lättare baseras egentligen bara på att dom har högre exempelränta och då har råd att ta större risker. var ju ganska så många som har fått avslag av Wästgöta, men så även Brabank.
söker nog 500k hos Brabank i januari när jag har 0ff, verkar ju inte gå att höja eller ta nytt hos Wästgöta där jag har 200k
Det är endast vid Brabanks mastercard det tas bisnode, kollade med supporten och det tas UC vid lån.

Jaha så bra Bank = bara kreditkort Bisnode.
Wästgöta = Bisnode.
Då är ju Wästgöta dit man ska dra iväg en ansökning. Helt klart.

En fråga.

De tog uc på mig men wöstgöta tog bisnode

Jaha så bra Bank = bara kreditkort Bisnode.
Wästgöta = Bisnode.
Då är ju Wästgöta dit man ska dra iväg en ansökning. Helt klart.
Oh yes! Det är Wästgöta jag räknar med när jag behöver fixa till kontantinsatsen så småningom. Om de fortfarande bara tar Bisnode då.

Hej var ikontakt med Wästgöta finans som jag anser är ett korrupt bolag och som uppger exempel ränta via hemsidan som är ren och skär lögn 6.75% vid 300000= 24000kr på två år lånetid skicka iväg ett mail och fick till svars följande:
I kalkylatorn på vår hemsida så kan man räka fram sin uppskattade månadskostnad, för det önskade lånet. Vår kalkylator är inställd på exempelräntan 6,75%
Utifrån de uppgifter du lämnat i samband med din ansökan och resultatet av kreditupplysningen ger vi dig bästa möjliga individuella ränta. Så ja de kan inte stava på en bank samt utifrån vad? vad är risken och man är kreditvärdig och mycket bra inkomst har skickat tillbaka inget svar ännu, verkar vara en bank med smutsig byk, jag skrev att jag vill ha dagens ränta utifrån om jag skulle söka lånet den dagen! inget svar jag gissar att de tar hutlös ränta!

Hej var ikontakt med Wästgöta finans som jag anser är ett korrupt bolag och som uppger exempel ränta via hemsidan som är ren och skär lögn 6.75% vid 300000= 24000kr på två år lånetid skicka iväg ett mail och fick till svars följande:
I kalkylatorn på vår hemsida så kan man räka fram sin uppskattade månadskostnad, för det önskade lånet. Vår kalkylator är inställd på exempelräntan 6,75%
Utifrån de uppgifter du lämnat i samband med din ansökan och resultatet av kreditupplysningen ger vi dig bästa möjliga individuella ränta. Så ja de kan inte stava på en bank samt utifrån vad? vad är risken och man är kreditvärdig och mycket bra inkomst har skickat tillbaka inget svar ännu, verkar vara en bank med smutsig byk, jag skrev att jag vill ha dagens ränta utifrån om jag skulle söka lånet den dagen! inget svar jag gissar att de tar hutlös ränta!

Jag hänger inte med, vad vill du ha sagt med inlägget? Är det fel på räknaren på deras hemsida?

Står i frågan att de kan inte uppge dagens ränta? fast jag inkommer med goda uppgifter min inkomst och score; jag ville bara ha svar på frågan om det förhåller sig så att den räntan 6.75% är aktuell på två år eller är den lägre något de inte svarat på, Så ja jag utgår från att de är en fantasi bank som är uppdelad på 89 under bolag som i sin tur ägs av koncernen Jula.... Bankdirektör en pensionerad gubbe som bor centralt i Stockholm ? målvakt? skalbolag? arbetande i bolaget är två personer.....

Står i frågan att de kan inte uppge dagens ränta? fast jag inkommer med goda uppgifter min inkomst och score; jag ville bara ha svar på frågan om det förhåller sig så att den räntan 6.75% är aktuell på två år eller är den lägre något de inte svarat på, Så ja jag utgår från att de är en fantasi bank som är uppdelad på 89 under bolag som i sin tur ägs av koncernen Jula.... Bankdirektör en pensionerad gubbe som bor centralt i Stockholm ? målvakt? skalbolag? arbetande i bolaget är två personer.....
jag fick 5,75% ränta på 200.000 med 4ff och inte så hög lön, alltså lägre än deras exempelränta.
vad är ditt problem? jag har aldrig hört om någon annan bank som kan ge besked om vad man får för ränta utan kreditupplysning om det inte gäller ett medlemslån

Vilken legend.

Ok, så för att dom som precis alla andra banker ger besked om ränta först när dom ser dina förutsättningar, så är det bluff och båg och någon skalbolagshistoria?
Intressant.

Jag kan säga att har man god kontakt med sin bankman så kan han avråda till lån på så kallade (yttrehändelser ,riskprognos) innan uc tas onödigt ta en uc om en bank redan vet eller?

Jag kan säga att har man god kontakt med sin bankman så kan han avråda till lån på så kallade (yttrehändelser ,riskprognos) innan uc tas onödigt ta en uc om en bank redan vet eller?

Det är lite svårt att följa vad du försöker få fram.
Vad skulle försäljaren på banken göra? Dom vill sälja produkter, inte ge hypotetiska svar om vilket pris det blir innan dom har alla förutsättningar.

Det blir lite svårt att göra det online på nästan alla banker.
Förutom Tex Balanzia kan man maila och fråga om sina förutsättningar och fråga om man får beviljat eller inte (innan UC tas)

Men dem flesta banker svarar att dem går efter en individuell bedömning och en kreditupplysning behöver tas.

Wästgötafinans är riktigt bra!

Fick 50 000 kr i lån i feb, har dock betalat av allt idag. Har varit lätta att göra med och extra amorterat utan ränta. Trevlig kundtjänst också!

Målet nu är att få ett lån på ca 200-250 k så jag blir helt skuldfri på uc

Pala87 vad hade du för förutsättningar, undrar mest hur många förfrågningar du hade.

Jag har just nu 6 ff på Bisnode och har ändå 8 i betyg. Det är en ff för faktura, en från frogtail och resten från Blancogivarna vid Advisa ff. Seveday leder ligan. Har haft 8 hela tiden. Makes no sense. UC skulle ha varit hårdare.

Minns inte riktigt men under 300 spänn tror jag. Då kan man logga in under ett helt år och se vad som händer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp