Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Fick ej där fast jag har 8 i betyg.

Provade på högsta lånesatsen men fick inte för något.

Menade att mina utgifter är för höga fast min lön efter skatt är 31500.
Tycker det är konstigt då jag har höga marginaler.
vad har du mer för förutsättningar?
jag är sugen på att snart försöka höja upp mitt lån till max, har väl något liknande efter skatt eller lite mindre (varierar mycket månad till månad)

vad har du mer för förutsättningar?
jag är sugen på att snart försöka höja upp mitt lån till max, har väl något liknande efter skatt eller lite mindre (varierar mycket månad till månad)
Har för mig att det inte gick att höja Wästgöta lån (man måste lösa den först) men dem kan ju ha ändrat...

Har för mig att det inte gick att höja Wästgöta lån (man måste lösa den först) men dem kan ju ha ändrat...
jag vet inte exakt hur dom gör, men en på Wästgöta så till mig för några veckor att man visst kan höja, funktionen finns inte på hemsidan så man måste ta det med kundtjänsten så att dom gör detta manuellt, ny Bisnode tas så han (vilket säkert alla ser som en självklarhet).

jag hade tänkt höra mig för om detta med rätt person inom kort (han som jag pratade med jobbat med annat på företaget) men vill byta tills att jag i alla fall har bara 1 ff kvar (har 3 nu) eventuellt vänta till nästa deklaration är klar, hade lite högre underskott senast

jag vet inte exakt hur dom gör, men en på Wästgöta så till mig för några veckor att man visst kan höja, funktionen finns inte på hemsidan så man måste ta det med kundtjänsten så att dom gör detta manuellt, ny Bisnode tas så han (vilket säkert alla ser som en självklarhet).

jag hade tänkt höra mig för om detta med rätt person inom kort (han som jag pratade med jobbat med annat på företaget) men vill byta tills att jag i alla fall har bara 1 ff kvar (har 3 nu) eventuellt vänta till nästa deklaration är klar, hade lite högre underskott senast
Jo dubbelkolla först innan ansökan :)

Jo dubbelkolla först innan ansökan :)
går inte att söka på hemsidan i alla fall, man kan fylla i, sen står det manuell granskning och inget mer händer, ingen upplysning togs.

jag har ju för Wästgöta en väldigt bra ränta, så vill ju inte att även befintligt lån får dubbel ränta, jag lånar ju enbart för att tjäna pengar på högre avkastning på annat håll

Detta gick ju inte som det va tänkt den 3:e har passerat och betyget är fortfarande 6 . Ingen uppdatering alltså . Frågan är om man ska chansa på en ansökan på 150.000 :- ändå och ange renovering .

Jag har kollat lite i tråden och det va väl någon som blivit beviljad med en 6:à dock med högre inkomst än vad jag har just nu 435000:-

Exakt, hade 8, nära 500 000 i årslön, inga anmärkningar eller underskott i min bisnode.
Var nog bara förfrågan från divide som orsakade ett problem.

Har mejlat igen då kalkylen är hård, men annars provar jag via advisa i slutet av månaden.

Om du kollar din kopia syns underskottet/överskottet då eller är det bara 0 ? Du sökte alltså 300000:-

Detta gick ju inte som det va tänkt den 3:e har passerat och betyget är fortfarande 6 . Ingen uppdatering alltså . Frågan är om man ska chansa på en ansökan på 150.000 :- ändå och ange renovering .

Jag har kollat lite i tråden och det va väl någon som blivit beviljad med en 6:à dock med högre inkomst än vad jag har just nu 435000:-

Tror att det kan bli lite kämpigt med sexa i betyg. Tror att minimikravet är 7. Men har du få förfrågningar så har du kanske inte så mycket & förlora på att slänga iväg en ansökan.

Tror att det kan bli lite kämpigt med sexa i betyg. Tror att minimikravet är 7. Men har du få förfrågningar så har du kanske inte så mycket & förlora på att slänga iväg en ansökan.

Det tror jag också men ibland får man dra en chansning . Jag har egentligen inget att förlora .

Berätta gärna hur det gick :)!

Enligt denna så är ju 6-7 samma betyg . Dom måste gjort om lite i systemet för såhär va det inte innan

Bilagor

• 08ABC243-6F8C-478F-B85D-97259F1266AB.webp
    08ABC243-6F8C-478F-B85D-97259F1266AB.webp
    46.3 KB · Visningar: 436
Ja fast 5 och 7 också.

Såhär va det i februari i år .

Skalan för kreditrisk går från 1-10, där 1 innebär att kredit avrådes (högsta kreditrisk), 2-3 innebär en svag
kreditvärdighet, 4-6 innebär en normal kreditvärdighet, kreditrisk).
7-9 innebär en god kreditvärdighet och 10 innebär en mycket god kreditvärdighet

Hmm, då kanske man kan beviljas med 6 också?

Finns det någon chans tror ni att jag söker belopp 100k hos Wästgöta? Inkomst ca 470K, kreditlån 100k
Har kreditscore 4 i Bisnode
4 upplysningar varav 3 för 2019

Kreditbetyg 22,6 i UC
4 förfrågningar senaste 12 mån

1 anmärkning på 450 kr som går ut 2020-04. Inga skulder hos KF senaste 24 mån

Finns det någon chans tror ni att jag söker belopp 100k hos Wästgöta? Inkomst ca 470K, kreditlån 100k

Kreditbetyg 22,6 i UC

Det är kört dom godtar inte anmärkning . Men du kan ju kolla med balanzia

Kreditbetyg 22,6 i UC

Nej. Du har betalningsanmärkning + 100k skuld.

Nä inte än hoppet va väl att uppdateringen va lite sen därför avvaktar jag nån dag . Ska ringa bisnode idag och se om dom kan svara på när uppdatering sker .
Tror egentligen det är mitt underskott på 175000:- som sätter käppar för uppdateringen kanske inte kan komma så mycket högre när detta ligger kvar . Detta kommer ju inte ändras förrens nästa år . Det va därför jag ville veta om det syntes eller ej .

Jag kommer skriva här oavsett hur det går. Söka kommer jag om en dag eller två . Beslut på Wästgöta får jag ju ganska direkt om det inte mot förmodan blir manuell granskning

Senast ändrad:
Ni som följt tråden lite mer noggrant, är det 7 minst som gäller (I Bisnode-betyg) eller ska man uppåt 8:a för att vara på säkra sidan?
Skummat igenom lite men det är varierande bud.

Ni som följt tråden lite mer noggrant, är det 7 minst som gäller (I Bisnode-betyg) eller ska man uppåt 8:a för att vara på säkra sidan?
problemet som många har haft är att betyget som visas är ett annat än vad som i själva verket står på upplysningen, så säg att du har 8 i betyg men så står det 7 på upplysningskopian.
kraven verkar ju inte vara helt tydliga, men det är väldigt många som får avslag i alla fall

I see...
Men genomgående har alltså folks betyg på kopian varit lägre än det betyget som står på deras minupplysning?

Jag har fortfarande 4 så är inte aktuellt för mig att söka men jag undrar lite om man kan söka på 7 i betyg eller om man ska vara uppåt 8 eller till och med 9...

Enligt bisnode Sida:
God kreditvärdighet 8-10
Kreditvärdig 5-7
Svag kreditvärdighet 2-4
Kredit avrådes 1
Ingen kreditvärdighet kan ges 0

problemet som många har haft är att betyget som visas är ett annat än vad som i själva verket står på upplysningen, så säg att du har 8 i betyg men så står det 7 på upplysningskopian.
kraven verkar ju inte vara helt tydliga, men det är väldigt många som får avslag i alla fall
Hade betyg 7 på minupplysning.se men på wästgöta kopian betyg 5. Inkoms 775.000 kr, inget underskott visades. 6 frågor. Beviljad 100000 kr med ränta 12.45 efter att jag ringde upp dem och pratade. Avslag på högre belopp på skärmen

Hade betyg 7 på minupplysning.se men på wästgöta kopian betyg 5. Inkoms 775.000 kr, inget underskott visades. 6 frågor. Beviljad 100000 kr med ränta 12.45 efter att jag ringde upp dem och pratade. Avslag på högre belopp på skärmen

Detta va ju intressant .

Vad sökte du på från början och vilken andledning uppgav du ? Men framförallt vad sa du till dom när du ringde upp ?
Kan du se via minupplysning.se när ditt betyg uppdaterades senast ? Står under händelse .

Men gäller minuplyssning.se samma som bisnode?

Detta va ju intressant .

Vad sökte du på från början och vilken andledning uppgav du ? Men framförallt vad sa du till dom när du ringde upp ?
Kan du se via minupplysning.se när ditt betyg uppdaterades senast ? Står under händelse .
Uppdaterad bisnode ca två veckor innan jag sökte och ändå så stor skillnad på betyg i upplysningen. Ser ut som det uppdateras var tredje månad om man ser tillbaka 1,5 år i tiden. Antal frågor är absolut förödande för betyget kan jag konstatera :(
Frågade om de kunde ge ett lägre erbjudande (sökte 140.000) bara och de kollade under dagen och återkom senare med ovan bud. Väldigt trevliga på telefon.

Hur många frågor hade du hos Bisnode när du beviljades på wästgöta?

När va den senaste upplysningen tagen på dig ? Mitt betyg uppdaterades till en 6:a för 3 månader sen men inte denna månaden annars håller jag med om 3 månadsintervall .
Vad gav du för andledning ?

Känns som att dom går på betyg och inkomst bara då varken underskott eller överskott syns på upplysningarna . Ja och andra lämnade uppgifter naturligtvis .

När va den senaste upplysningen tagen på dig ? Mitt betyg uppdaterades till en 6:a för 3 månader sen men inte denna månaden annars håller jag med om 3 månadsintervall .

Känns som att dom går på betyg och inkomst bara då varken underskott eller överskott syns på upplysningarna . Ja och andra lämnade uppgifter naturligtvis .
Senaste upplysningen 19/6 innan wästgöta 3/10. och betyget uppdaterades 13/9 . Alltid den 13:e var tredje månad för mig ser jag

Mitt betyg har inte ändrats sen i April. Stod 4 sen dess. Men kanske för att jag har gjort 3 ff i april och 3 ff i Juni.
1 ff försvinner nu i December

Jag kommer söka hos Wästgöta, utan tvekan. Det jag dock inte vet är när fasiken jag ska söka. Ska man liksom upp i 9-10 i betyg och max 5 förfrågningar eller ska man våga chansa på 7-8?

Jag kommer söka hos Wästgöta, utan tvekan. Det jag dock inte vet är när fasiken jag ska söka. Ska man liksom upp i 9-10 i betyg och max 5 förfrågningar eller ska man våga chansa på 7-8?
Om nu betyget sänks två snäpp på kopian till dem skulle jag absolut vänta så länge det går. Beror ju så klart på hur mycket du vill låna också. Högt betyg högre beviljat lån tror jag
Jag läser på forumet mycket och får stöd och råd. Du Terry och många andra här är fantastiska

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp