Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Det är förbannat märkligt tycker jag.
Du provade inte att ta ett samtal med wästgöta?

Yes. Ska du söka?

Årsinkomst 780000,sökte 280000,underskott 65000 ,2 ffr bisnode,8 i kreditscore,blev beviljad 160000 direkt,7ikreditscore på upplysningskopian

Årsinkomst 780000,sökte 280000,underskott 65000 ,2 ffr bisnode,8 i kreditscore,blev beviljad 160000 direkt,7ikreditscore på upplysningskopian

Riktigt bra.

Men det är det här jag inte fattar. Alla här har uteslutande fått annorlunda betyg på sin förfrågningskopia gentemot vad som står när man loggar in på Minupplysning.

Nästan i samtliga fall har det varit 1 snäpp lägre på Wästgötaskopia gentemot det när man loggar in.

Riktigt bra.

Men det är det här jag inte fattar. Alla här har uteslutande fått annorlunda betyg på sin förfrågningskopia gentemot vad som står när man loggar in på Minupplysning.

Nästan i samtliga fall har det varit 1 snäpp lägre på Wästgötaskopia gentemot det när man loggar in.
Här är svaret!

Bilagor

• D5F1DE5A-0A23-4E4C-AF19-BA6664A3D9AF.webp
    D5F1DE5A-0A23-4E4C-AF19-BA6664A3D9AF.webp
    73.9 KB · Visningar: 332
Hmm...

Jag hade köpt deras svar om det vore för faktumet att man ibland fick högre betyg på kopian men så är ju aldrig fallet?

Hur är det med detta lån, kan man betala in mer varje månad och eventuellt lösa det i förtid?

Är det någon som behövt köra kreditz för att få lånet. Det verkar vara som instantor. Känns så där tycker jag att de kollar kontot.

Är det någon som behövt köra kreditz för att få lånet. Det verkar vara som instantor. Känns så där tycker jag att de kollar kontot.

Har du sökt hos dom?

Nej, inte än. Ska göra det i februari. Men blir lite trött om de också vill in och titta på transaktionerna.

Nej, inte än. Ska göra det i februari. Men blir lite trött om de också vill in och titta på transaktionerna.

Dom gjorde inte så i min morsas fall iallafall. Vad har du för Bisnodescore?

Upplysningarna ser olika ut beroende på vem som tar dem. På wästgöta finns ingen risk% bara score 1-10. Vad du har för score (betyg) syns om du köpt på minupplysning.se. Men som sagt glöm inte att scoren är lägre för dem än det du ser i minupplysning. se Jag hade en 7:a i score som hos dem blev det en 5:a

Du hade en 7:a som hos dom blev en 5:a

Hur mycket fick du låna och till vilken ränta?

jag är väl en av få som har fått bra ränta, 200k på 5,75% förvånansvärt bra trots 4ff

Någon mer som har gjort ansökan senaste tiden och Wästgöta använt kreditz vid ansökan?
Vet att dem inte gjorde det tidigare i år då jag sökte...

Läste just detta på deras frågor och svar:
  • Vad innebär en begäran om inkomstbekräftelse via Kreditz?
    För att vi ska kunna fatta ett beslut på din låneansökan behöver du bekräfta din inkomst. Det säkrar även att du får det bästa låneerbjudandet och ser till att du inte utsätts för onödiga ekonomiska risker. Genom Kreditz loggar du enkelt in på din bank (med BankID) för att hämta din ekonomiska information. Det tar mindre än en minut och påverkar inte din kreditvärdighet. Inga personuppgifter sparas av Kreditz och all data raderas direkt efter att den har överförts till Wästgöta Finans.

Vågar man söka med en 6a i betyg?

nej, det är bortkastat skulle jag säga.

Hur många ff har du nu?
jag antar att du har ett stort underskott också?
Jag ska söka när jag har sju (kan nog bli beviljad 50 000 då). Vid lägre betyg än så kommer jag troligen att bli nekad.

Nu vet jag att dessa inhämtar upplysning via Bisnode men är det någon som ansökt med stora befintliga skulder hos UC och fått beviljat?

Nu vet jag att dessa inhämtar upplysning via Bisnode men är det någon som ansökt med stora befintliga skulder hos UC och fått beviljat?

Allt handlar om ditt betyg hos Bisnode. Om du så har 10 millen hos UC.

Har du 8a och uppåt lär det gå bra.

En del UC och bisnode lån/krediter syns på bisnode (full bisnode typ) vet bara att Ikano (från UC) syns via bisnode

Men Wästgöta tog för ett år sedan en mindre bisnode (då kreditengagemang ej syns) vet inte om dem tar samma nu dock?

En del UC och bisnode lån/krediter syns på bisnode (full bisnode typ) vet bara att Ikano (från UC) syns via bisnode

Men Wästgöta tog för ett år sedan en mindre bisnode (då kreditengagemang ej syns) vet inte om dem tar samma nu dock?

Fick du lån via dom? Vilket betyg sökte du med?

Fick du lån via dom? Vilket betyg sökte du med?
Sökte då jag hade betyg 5. Betyget gick ner till 4.
2-3 ff hade jag då.
Har betyg 5 nu igen.
Men sökte då för nästan ett år sedan vi inte visste vad dem hade för krav. Avslag.

Sökte 45k

Förutsättningar:
231k taxerad. Skickade anställningsavtal som visade 22 900kr fast lön.
Underskott: 22k

0 FF hos bisnode
Inga skulder hos bisnode
6 i betyg

blev beviljad till 10,75%

Otroligt nyfiken hur mycket du hade kunnat få beviljat, om det var max eller om du hade kunnat få mer. När var det du sökte?

Otroligt nyfiken hur mycket du hade kunnat få beviljat, om det var max eller om du hade kunnat få mer. När var det du sökte?
Ja , känns inte som att man borde få mer med bisnode. Däremot fick jag ju ingen skamlösts om man jämför med andra , så känns som att de hade kunnat riskera högre belopp med högre ränta.

Sökte för en vecka sedan ungefär. Tog ett tag, hade inte möjlighet ty svara när de ringde de första dagarna. Sedan ringde jag upp o de ville dubbelkolla så allt stämde då jag sökte med ett nyskapat BankID. Tog några timmar till Mail om anställningsbevis kom. Sedan dagen efter beviljat

Gissar på att mina 0FF på bisonode spelar in. Men spännande att jag blev beviljad med en 6a till en medelränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp