Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Låter märkligt, det är samma kreditgivare!
Jag förklarade ju det med. Jag trodde min anmärkning var borta så jag sökte Wästgöta och fick nej. Dagen efter när anmärkningen faktiskt var borta sökte jag igen men tog det via Jula. Men det är helt och hållet Wästgöta.

Någon som vet vad som räknas som för många FF på bisnode när man gör en ansökan?

Samt är en FF från Fairlo en ”dum” FF att ha, någon som har uppfattning om detta?

Precis sökte på deras hemsida efter ny årsinkomst för 200k.
inkomst 580k
Underskott 70k
Ff 3
Avslag direkt och inga mindre erbjudande heller.
jag tror inte de vill ge något lån längre, många har fått avslag. Vänta tills dina ff försvunnit då kanske har du någon chans.
Hade en 7a på minupplyssning och visade vara en 3a i efterupplyssning. minupplyssning fejk betyg är helt onödig och overklig.

inkomst 580k
Underskott 70k
Ff 3
jag tror inte de vill ge något lån längre, många har fått avslag. Vänta tills dina ff försvunnit då kanske har du någon chans.
Hade en 7a på minupplyssning och visade vara en 3a i efterupplyssning. minupplyssning fejk betyg är helt onödig och overklig.
Mitt bästa tips innan man söker på Wästgöta så ring till Bisnode och begär er Kreditrisk eftersom det är det betyget dem går på. Jag hade en 8:a på ” Min Upplysning ” kopia till Wästgöta en 6:a ( Kreditrisk ) och blev beviljad 150.000 vilket jag också sökte. Har du kreditrisk under en 6:a så tror jag det blir avslag direkt.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/bisnode-guide-till-hur-det-funkar.15446/

Senast ändrad:
Mitt bästa tips innan man söker på Wästgöta så ring till Bisnode och begär er Kreditrisk eftersom det är det betyget dem går på. Jag hade en 8:a på ” Min Upplysning ” kopia till Wästgöta en 6:a ( Kreditrisk ) och blev beviljad 150.000 vilket jag också sökte. Har du kreditrisk under en 6:a så tror jag det blir avslag direkt.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/bisnode-guide-till-hur-det-funkar.15446/[/QUO
inkomst 580k
Underskott 70k
Ff 3

Jag har liknande förutsättningar som dig fast 625tkr i inkomst och 54tkr i underskott.
Har en 8a på Minupplysning men kommer vänta tills december då sista ffr löper ut innan jag vågar söka!
Kan iof vara värt att ringa Bsinode och se vilket kreditrisk man ligger på idag.

Jag har liknande förutsättningar som dig fast 625tkr i inkomst och 54tkr i underskott.
Har en 8a på Minupplysning men kommer vänta tills december då sista ffr löper ut innan jag vågar söka!
Kan iof vara värt att ringa Bsinode och se vilket kreditrisk man ligger på idag.
Absolut gör det och dela gärna med dig svaret från Bisnode.

Har några dyra krediter jag skulle vilja samla.
12 ff på Bisnode. Är det ens lönt att försöka göra en ansökan? Flera av de ansökningarna är grejer som redan är avbetalda och klara.
Har inte koll på vad risken ligger på....

Inkomst över 400k

12 ff på Bisnode. Är det ens lönt att försöka göra en ansökan? Flera av de ansökningarna är grejer som redan är avbetalda och klara.

Inkomst över 400k
Kontakta Bisnode och begär din kreditrisk är den under 6 så tror jag att Wästgöta ger avslag direkt.

Inkomst över 400k
Med 12 ffr blir du auto-nekad! Se vad tidigare personer skrivit. :)

Hej!

Om man får upp att låneansökan behöver handläggas manuellt, vad innebär det? Någon som vet? Sökte på 180k.

Dom behöver nog bara kolla upp vissa saker. Kanske att det behövs kompletteringar. Du får nog vänta och se.

Dom behöver nog bara kolla upp vissa saker. Kanske att det behövs kompletteringar. Du får nog vänta och se.
Fick imorse sms från dem att dom behöver verifiera min inkomst via nån kreditz...har gjort det och nu får vi se vad som händer. Dem kommer iallafall inte se något konstigt där, bara korttransaktioner från Ica typ haha

Fick imorse sms från dem att dom behöver verifiera min inkomst via nån kreditz...har gjort det och nu får vi se vad som händer. Dem kommer iallafall inte se något konstigt där, bara korttransaktioner från Ica typ haha
Hur ser dina förutsättningar ut? Inkomst, underskott, Bisnode-betyg?

Samma här, ansökte 50k den 28e och fick verifiera efter en stund. Ingenting sen dess.

Fick min upplysningskopia från bisnode.
Score 595 och 3.60 i kreditrisk...
Vet ej om det är bra eller dåligt!

Vad finns det för andra alternativ än wästgöta? Om man vill ha något lån utan uc som är lite större 30-50 k?

Har fortfarande inte sett något ärende från dessa så jag antar man håller obestånd lågt

Fick avslag på ansökan :/
Vill oxå veta ifall det finns andra alternativ då jag är i behov av 50k.
Tråkigt att höra. Jag fick mail av dem att dem vill ha en kopia på mitt anställngsavtal så att dem ser att jag har fast inkomst innan dem kan fatta ett beslut. Först kreditz och nu kopia...undrar hur detta slutar. Rent spontant så känns det som att det finns chans att det blir beviljat annars hade dom nog gett avslag efter kreditz...

Tråkigt att höra. Jag fick mail av dem att dem vill ha en kopia på mitt anställngsavtal så att dem ser att jag har fast inkomst innan dem kan fatta ett beslut. Först kreditz och nu kopia...undrar hur detta slutar. Rent spontant så känns det som att det finns chans att det blir beviljat annars hade dom nog gett avslag efter kreditz...
Det känns som att du kommer bli beviljad så länge ditt anställningsavtal stämmer överens med den lön du angav i ansökan. Vilket belopp sökte du på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp