- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
nejSynns denna skuld på UC sen?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
nejSynns denna skuld på UC sen?
Jag skulle vänta, kan du ta något creditsafe lån så länge ?Någon som vet hur kinkiga dom är med förfrågningar? Jag ska ansöka hos Wästgöta om en dryg månad men skulle behöva ett mindre lån fram tills dess. Funderar på fairlo men är rädd att det kan påverka min ansökan hos wästgöta i augusti. Har 0 ff hos bisnode i nuläget. Väntar ut en anmärkning som försvinner i början av augusti.
Mina förutsättningar då blir:
506´ inkomst
40´ underskott
0 anmärkningar
0 ff ( i nuläget)
Jag skulle också vänta, Fairlo påverkar Bisnode en hel del.Någon som vet hur kinkiga dom är med förfrågningar? Jag ska ansöka hos Wästgöta om en dryg månad men skulle behöva ett mindre lån fram tills dess. Funderar på fairlo men är rädd att det kan påverka min ansökan hos wästgöta i augusti. Har 0 ff hos bisnode i nuläget. Väntar ut en anmärkning som försvinner i början av augusti.
Mina förutsättningar då blir:
506´ inkomst
40´ underskott
0 anmärkningar
0 ff ( i nuläget)
Ok! Tack för svar. Hoppas nu att wästgötalånet går igenom så att man inte har kämpat för att hålla en ren bisnode i onödanJag skulle också vänta, Fairlo påverkar Bisnode en hel del.

Håll Bisnode ren när jag fick lån hos Wästgöta för några år sedan så var min Bisnode helt ren.Ok! Tack för svar. Hoppas nu att wästgötalånet går igenom så att man inte har kämpat för att hålla en ren bisnode i onödan![]()
Det gick bra. 300k beviljat till en ränta på 5.75%Håll Bisnode ren när jag fick lån hos Wästgöta för några år sedan så var min Bisnode helt ren.
Vad hade du för förutsättningar?Det gick bra. 300k beviljat till en ränta på 5.75%
Inte fått upplysningskopian än men annars så här,Vad hade du för förutsättningar?
Försök inte!!Förmodar att det inte är möjligt att ansöka och få beviljat med 2 BA?
En går ut i december och en juli 2023.
Fick upplysningskopian nu och hade Beräknad kreditrisk: 7 (God kreditvärdighet)Inte fått upplysningskopian än men annars så här,
Inkomst 504k
Underskott 40k
0 ff
0 anmärkningar

Ingen?Hej! Är det någon som har erfarenhet kring "manuell kontroll" på Wästgöta? Vad exakt innebär detta? Såg att dom hade ringt mig, men hann inte svara. Behöver dom kompletteringar via telefon?
Avslag får man väl direkt och inte via telefon?
Om någon har erfarenhet av detta så dela gärna med er!
Mvh
Hej! Undrar om du har får manuell kontroll eller fick du svar direkt på skärmen. För mig manuell kontroll sen två dager tillbacka inga svar än. TackDet gick bra. 300k beviljat till en ränta på 5.75%
Hej! Nej jag fick svar direkt på skärmen och signerade med BankID.Hej! Undrar om du har får manuell kontroll eller fick du svar direkt på skärmen. För mig manuell kontroll sen två dager tillbacka inga svar än. Tack
Grattis! Vad tror du 8a bisnode inga ff underskot 0kr 340k inkomst kommer jag blir beviljad och inga andra lån heller.TackHej! Nej jag fick svar direkt på skärmen och signerade med BankID.
Grattis! Vad tror du 8a bisnode inga ff underskot 0kr 340k inkomst kommer jag blir beviljad och inga andra lån heller.Tack
Funderar också över det. Men då man inte kan vara 2st som står på lånet antar jag att det inte går?Kan man få lån betalad till någon annans konto?
Jag har inget definitivt svar men ställer mig tveksam att det skulle gå pga penningtvätt och andra regler.Kan man få lån betalad till någon annans konto?
NejOm man har ett blancolån som syns på ens UC. Syns det även på en bisnode upplysning?
min uppfattning är att Wästgöta är väldigt hårda, men jag vet inte vad dom har för gräns på antal förfrågningar.Någon som vet hur känsliga Wästgöta är på antal bisnode ff man har?
T ex, när jag har tänkt söka ett lån kommer jag ha 5 ff kvar på min bisnode och samtliga är fairlo ff, dvs sms lån. Bör jag vänta ut dom så jag inte noll ff?
Jag har idag Bisnode betyg 5, som jag utgår beror på jag fortfarande har en anmärkning i några månader till den försvinner. Tänkte invänta nästa års deklaration även om den inte kommer öka massivt med dagens 460k till kanske 480-500k och troligtvis stannar mitt underskott kvar på runt 10k.
min uppfattning är att Wästgöta är väldigt hårda, men jag vet inte vad dom har för gräns på antal förfrågningar.
Jag håller med. Men frågan är om vad dom är kategorierade som. Det är ju inte direkt en Peer-to Peer lender.sen skulle jag inte kalla Fairlo för SMS lån, deras kredit är väldigt konkurrenskraftig
du behöver runt en 8a på din upplysning om du ska ha någon bra chans (då får du typ en 6a på Wästgötas kopia)Ja mitt nuvarande betyg är förmodligen ganska lågt på det andra bisnode systemet, skulle inte söka idag ändå med tanke på jag har anmärkning till början av nästa år.
Det har säkert spekulerats på dessa 139 sidor men finns det någon riktlinje man kan gå på betyget man själv kan se eller är det i princip hoppas på det bästa?
Jag håller med. Men frågan är om vad dom är kategorierade som. Det är ju inte direkt en Peer-to Peer lender.
Jag kolla för skojs skull min bisonde nu på tal om betyg. Alltså första gången jag sökte lån förra vintern hade inget annat på bisonde innan då hade jag en 7a? Endå har jag 340 000 i inkomst haha. Undra hur mycket som krävs för ha 8-9)du behöver runt en 8a på din upplysning om du ska ha någon bra chans (då får du typ en 6a på Wästgötas kopia)
ja det ligger nog något i det, jag har fått väldigt dåligt betyg efter att jag sökte hos Fairlo och även Holm (trodde dom bara tog Creditsafe....)
försämringen verkar vara mycket större än med dom som man får på köpet med Lendo (Sevenday och Nordax)
Jag har en 9:a med dessa förutsättningar på ” min upplysning ”Jag kolla för skojs skull min bisonde nu på tal om betyg. Alltså första gången jag sökte lån förra vintern hade inget annat på bisonde innan då hade jag en 7a? Endå har jag 340 000 i inkomst haha. Undra hur mycket som krävs för ha 8-9)
Fick du det beviljat då?Jag har en 9:a med dessa förutsättningar på ” min upplysning ”
Inkomst 540.000
Överskott kapital 15.000
När jag sökte 150.000 på Wästgöta för 2 år sedan så hade jag en 8:a på ” min upplysning ” och 6:a på kopian till Wästgöta.
Jajamensan, blankt med ff på Bisnode.Fick du det beviljat då?
Härligtdet syns inte på UC, du väljer utbetalningskonto på Wästgöta inte Kreditz