• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Wasa kredit, någon som erfarenhet av dessa?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Står under Länsförsäkringar bank, som vilken bank som helst, dvs inget för oss.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hopplöst för oss med skulder alltså, förstod jag dig rätt då?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja precis. Kan jämföras med swedbank eller vilken storbank som...
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Wasa Kredit

De har hög ränta och är svåra att acceptera förseningar, jag har själv ett lån där och man betalar och betalar men det mmesta är räntan.
 

Ame

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
13 Oktober 2013
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Det är inte alls så jag fick beviljat 250000 via lendo sen fick jag hos konsumentkredit också vet inte vilken jag ska välja det är bättre ränta hos den andra 10.9 jämfört hos wasa 13 men konsumentkredit vill ha kompleteringar att jag ska skicka
 

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
eftersom lånet är så stort, så är det klart man alltid ska välja den lägsta räntan, även om de kräver kompletteringar.

Skillnaden mellan en ränta på 10,9 och 13% är drygt 3000 kr i ränteavgifter på 1 år, betalar du av lånet på 10 år är skillnaden nästan 38 000 kr (total kostnad för lånet 161 553 kr resp 197 932 kr)
 

Ame

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
13 Oktober 2013
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
jag valde wasa för att få pengar snabbare och inte behöva ta nya sms-lån för att klara månaden sen kommer jag att sköta mig nu i ett år och försöka lägga om lånet hos min bank efter det.
 
F

Fetneh

Gäst
Poäng: 0
Varning! Undvik Wasa Kredit. De har tagit 16,85 % ränta för ett räntefritt lån från mig. De låter bli att skicka faktura systematiskt. En månad missade jag att de inte skickat fakturan och betalade 5 dagar för sent. Nu säger de att enligt avtalet har jag brutit kampanjen och villkoren gäller inte längre. 16,85 % ränta för ett räntefritt lån! Fy skäms :/
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Varning! Undvik Wasa Kredit. De har tagit 16,85 % ränta för ett räntefritt lån från mig. De låter bli att skicka faktura systematiskt. En månad missade jag att de inte skickat fakturan och betalade 5 dagar för sent. Nu säger de att enligt avtalet har jag brutit kampanjen och villkoren gäller inte längre. 16,85 % ränta för ett räntefritt lån! Fy skäms :/
:eek::cool:
Inte bra alls
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp