Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Webcredit anmäld till KO

O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Ni som anser sig blivit illa behandlade av dessa ockrare gå in och anmäl. Vi är flera som gjort anmälan nu. Ni behöver inte uppge namn och epost om ni inte vill. Hoppa bara över till nästa steg. Det finns schysta lånegivare, det är bätter vi lyfter fram dom.

GÅ IN OCH ANMÄL DESSA!

Håller med!

Vi är en utsatt grupp och behöver inte ockrare i hälarna. Jag anmälde igår och hoppas att fler blir hårdare mot detta företag. Villkoren följer inte Konsumentkreditlagen och i Konsumentkreditlagen regleras även "uppsägning av kredit" där det också finns regler att följa.
Vad glad jag blir att fler anmäler!

Webcredit/Loanit

Jag lånade av Webcredit får brev från Loanit från någon som heter Ludwig. Min fråga kan de vara samma som jobbar Snabbfinans? Dom e ju rätt luriga och och snabba med kronofogden och påminelser?? Jag fick en avbetalningsplan på Snabbfinans en gång och helt plötsligt fick jag ändå brev från fogden. De va ju sååå många som jobbade på Snabbfinans så dom gick om varandra.... säkert!
Nä vi måste lyfta fram de som är seriössa och anmäla de oseriösa

Webcredit/Loanit

Vi är en utsatt grupp och behöver inte ockrare i hälarna. Jag anmälde igår och hoppas att fler blir hårdare mot detta företag. Villkoren följer inte Konsumentkreditlagen och i Konsumentkreditlagen regleras även "uppsägning av kredit" där det också finns regler att följa.
Vad glad jag blir att fler anmäler!

Japp nu kör vi! Vi är ju faktsikt några på detta forum och vi måste ju rensa ut ockrarare. dags vi ryter ifrån. Vi må sitta illa till men vi har fortfarande rätt att bli behandlade med respekt. Och vilkor som är lagliga. Men de tror nog att vi tiger i det tysta för att vi skäms för att vi just nu sitter illa till.. men många bäckar små blir en hel å. Om alla hjälps åt. Nästa gång kan de ju vara någon annan som blir utsatt och vill skriva av sig här och vill ha hjälp från oss på forumet......

anmälningar

Då är det kanske betalräkning är en av de, jag bad om avbetalningsplan eftersom jag spärrade mig själv och fick av deras jurist att jag skulle betala 15000:- och lånet var på 5000:- vad är det för bolag

Betalaräkningar

Då är det kanske betalräkning är en av de, jag bad om avbetalningsplan eftersom jag spärrade mig själv och fick av deras jurist att jag skulle betala 15000:- och lånet var på 5000:- vad är det för bolag

Du skämtar?? Från 5000 till 15000 kronor. Det är dags att även anmäla dom till Konsumnetverket. har du överklagat dessa? Det är ju ockrare... Fy snacka om att utnytta männsikor som sitter illa till.

Trustbuddy

Vårt företag gick i konkurs och frös våra löner så jag kunde inte betala mitt lån hos trusbuddy. Jag frågade om avbetalningsplaner men de skulle gå till inkasso först.
skuld på 10000 blev 18970 kr av avbetala

Vårt företag gick i konkurs och frös våra löner så jag kunde inte betala mitt lån hos trusbuddy. Jag frågade om avbetalningsplaner men de skulle gå till inkasso först.
skuld på 10000 blev 18970 kr av avbetala

Nu är det dags att vi alla som drabbats av dessa ockrare anmäler dessa. Så länge vi inte gör nånting kommer det bara fortsätta.

Jag har också anmält Webcredit till KO idag. Jag hoppas att fler gör det samma som blivit dåligt behandlade av olika aktörer. Det här är enda sättet att få stopp på det!

Undrar om kvällstidningarna skulle vara intresserade av våra historier. Det harju skrivits ganska mycket om ockerräntor. Kanske värt att kontakta dem?

Helt rätt! Man ska inte ta vilken skit som helst.. Man kan sitta illa till en period i sitt liv men man ska ändå ha rätt till schyssta villkor och bli behandlad med värdighet.

Jag det kan jag tänka mig att de skulle kunna vara. Det blir ju ganska aktuellt om när många har nåt att berätta. Kontakta kvällstidningarna.. Är det någon i detta forum som idag försökt ta kontakt med Webcredit eller Loanit angående detta?

Tyvärr man ingår ett avtal när man tar ett lån där står tydlig vad som gäller om man är sent ute med betalningen vad hjälper om man anmäler , granskning ju kanske men de kan ju vända sig på avtalet du har ingått vilket om du hade invändningar borde ha hörd av dig senast inom 14 dagar. inte efter 35 dagar .

Jag läste att någon betalade lånet tre dagar sent. försökte kontakta Webcredit och meddela betalning. Trots detta gick en påminnelse ut på avgift 185 kr?? Personen ifråga mejlade och ringde direkt och meddela betalning på denna, skickade även ett kvitto via mejl, men fick trots de en ny påminnelse dagen efter via sms.. Hur snabbt tro dom att man kan betala? man kan ju inte vara snabbare än post och bank.. det är bara sorgligt

Jag läste att någon betalade lånet tre dagar sent. försökte kontakta Webcredit och meddela betalning. Trots detta gick en påminnelse ut på avgift 185 kr?? Personen ifråga mejlade och ringde direkt och meddela betalning på denna, skickade även ett kvitto via mejl, men fick trots de en ny påminnelse dagen efter via sms.. Hur snabbt tro dom att man kan betala? man kan ju inte vara snabbare än post och bank.. det är bara sorgligt

så där funkar även Jalånet hände mig också en gång betalade en dag sent fick 165kr faktura hem dagen efter men mejlade deras kundtjänst fick förklaring att det är "Datoren" som sköter allt automatis men de var trevliga och makulerade den fakturan .

Det va ju positivt och schysst av Ja-Lån. kul att höra lite positivt oxå

Anmäla?

Funderar även på att anmäla Vivus. Det står i deras villkor att det går att få en avbetalningsplan vilket är helt omöjligt.

Visst att man ingår ett avtal och man har sig själv att skylla, men de gör allt för att utnyttja människor som har de svårt ekonomiskt för att själva dra in så mycket pengar som möjligt.

Det är tråkigt att de inte kan göra en avbetalningsplan. De får ju tillbaks sina pengar med ränta...

Avtal!

Tyvärr man ingår ett avtal när man tar ett lån där står tydlig vad som gäller om man är sent ute med betalningen vad hjälper om man anmäler , granskning ju kanske men de kan ju vända sig på avtalet du har ingått vilket om du hade invändningar borde ha hörd av dig senast inom 14 dagar. inte efter 35 dagar .

Jag kan här bekräfta att Loanit/webcredits s.k avtal inte följer Konsumentkreditlagen på en enda punkt. Seriösa bolag bör hålla kreditmallarna enl Konsumentkreditlagen.

Bra, jag hoppas att fler anmäler, det borde göra att KO granskar dem

Jag har också anmält dom idag. Hoppas alla våra anmälningar kommer ge resultat. V

Bra att ni anmäler men som jag sagt hundra gånger innan. - OM ni inte kan betala en "snabb" låneskuld så låt ALLTID ärendet förlikas i tingsrätten. Genom detta tvingas kräken lyda Svensk lag och ni skall bara veta hur många skulder som plötsligt går från 10 000 till 6000 kr eller helt enkelt slutar existera!

Bra att du har skapat en användare nu Askungen. Det blev väldigt rörigt när du postade från samma ip som oregistrerad, såg ut som om det var olika personer som förde en diskussion, när det egentligen bara var en.

Bra att ni anmäler men som jag sagt hundra gånger innan. - OM ni inte kan betala en "snabb" låneskuld så låt ALLTID ärendet förlikas i tingsrätten. Genom detta tvingas kräken lyda Svensk lag och ni skall bara veta hur många skulder som plötsligt går från 10 000 till 6000 kr eller helt enkelt slutar existera!

Kostar det något att dra ärendet till tingsrätten?

För bolaget kostar det tid, för gäldenären kan det kosta extra mycket om de förlorar ärendet då bolaget kan yrka juridisk rådgivning och annat. Samt att du får en dom emot dig.

Tingsrätt

Jag har låtit flertalet smslån gått till Tingsrätten och även andra små skulder runt 1000-5000 kronor och alla bolag har försökt få ut en avgift extra på 1.200 kronor men en gång när jag pratade med Tingsrätten så föreslog dom mig att medge skulden plus ränta men inte 1.200-kronors avgiften för den kunde dom enl hon som jag pratade med inte ta ut på småmål så numera medger jag skulden men inte allt annat ocker och det har fungerat.
Bolagen försöker - trots tinget, det kan ju gå. Tror många blir rädda (även jag i början) när man får papper från tinget och försöker därmed betala in så fort som möjligt och då slinker 1200 kronors avgiften med bara för att...
Så tänk på det om det är ett "småmål" att inte med ockertillägg och Tingsrättens jurister kan ju sådant och är till för att svara på frågor.

Bra att de reagerar. Det står i Vivus villkor att de erbjuder avbetalning, vilket de inte gör. Förlängningsavgifterna de har är väldigt höga.

Jag har låtit flertalet smslån gått till Tingsrätten och även andra små skulder runt 1000-5000 kronor och alla bolag har försökt få ut en avgift extra på 1.200 kronor men en gång när jag pratade med Tingsrätten så föreslog dom mig att medge skulden plus ränta men inte 1.200-kronors avgiften för den kunde dom enl hon som jag pratade med inte ta ut på småmål så numera medger jag skulden men inte allt annat ocker och det har fungerat.
Bolagen försöker - trots tinget, det kan ju gå. Tror många blir rädda (även jag i början) när man får papper från tinget och försöker därmed betala in så fort som möjligt och då slinker 1200 kronors avgiften med bara för att...
Så tänk på det om det är ett "småmål" att inte med ockertillägg och Tingsrättens jurister kan ju sådant och är till för att svara på frågor.

Tack för bra info!

Ja har en avbetalningsplan hos dom, 690 kr i månaden.

Du är dock bara en person. Väldigt många får det absolut inte och även om det skulle börja delas ut, så har det absolut inte varit så tidigare. 4finance har varit oerhört omedgörliga mot många.

Vivus

Du är dock bara en person. Väldigt många får det absolut inte och även om det skulle börja delas ut, så har det absolut inte varit så tidigare. 4finance har varit oerhört omedgörliga mot många.

Va tråkigt att inte samma sak gäller alla. Jag förlängde lånet 5 gånger tror jag sen ringde dom upp och frågade om jag vill ha betalplan istället för att förlänga.
Jag hoppas ni med får en betalplan

Det är det som är det tråkiga. Vissa får medan det för andra är omöjligt. Jag har exempelvis förlängt mitt lån i 10 månader och får fortfarande ingen avbetalningsplan. Otrevlig kundtjänst också som hotar med KFM och anmärkningar om förlängningsavgiften är några dagar sen.

Vivus är eller i alla fall har varit väldigt hjälpsamma med en "Avbetalningsplan".Så jag är nöjd,sedan kan nämnas att det är synd att dom inte erbjuder det lite tidigare,i stället för att vänta till det sprungit iväg 1 helt år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp