Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Weblån-Creditlink som jag inte kan betala vad händer?

Idag kom påminnelsen redan efter 4 dagar bara vet nu inte vad som kommer att hända de vill ha betalt omgående annars inkasso och kfm kan inte betala före den 18/7 vad gör jag kom med alla råd ni kan är i chocktillstånd just nu trodde aldrig påminnelsen skulle komma så fort.

Då har du åtminstone några dagar på dig. Sedan går det i värsta fall till inkasso och det tar några dagar och du har några dagar på dig att betala.

Du lär hinna. I värsta fall hinner du få brev från kronofogden vilket inte är så kul, men det ger ju ingen anmärkning eller så om du betalar. Allt detta har knappast skett till den 18:e. Du kan ju även höra av dig till inkasso redan och säga att du ska betala den 18:e så gör dom förmodligen inte ett skit.

Kanske du har tur. De hat stängt 4/7 - 9/7 o när inkasso komma prata med de. Största fel är att du gör ingenting ! O det är viktig hur man prata på telefon !!

Går det till vidare återkallar dom inte
Går ej heller göra avbetalningsplan

Om vi antar att de skickar en påminnelse först så kanske du har 5-8 dagar att betala den. Sedan skickas det till Inkasso - om de har eget eller ett mer seriöst inkasso kommer spela stor roll, med ett eget inkasso kanske du får 8 dagar på dig till. Har de ett seriöst inkasso får du minst 12 dagar till på dig.

Jag tror det är lugnt ang. fogden - skulle de ändå hinna skicka det dit så har du i 1:a hand 10 dagar på dig till att betala. Dessa 10 dagar kan man med lite trixande förvandla till mer än 30 dagar.

Således no need to worry

Hur kan man skjuta upp det ???

Om vi antar att de skickar en påminnelse först så kanske du har 5-8 dagar att betala den. Sedan skickas det till Inkasso - om de har eget eller ett mer seriöst inkasso kommer spela stor roll, med ett eget inkasso kanske du får 8 dagar på dig till. Har de ett seriöst inkasso får du minst 12 dagar till på dig.

Jag tror det är lugnt ang. fogden - skulle de ändå hinna skicka det dit så har du i 1:a hand 10 dagar på dig till att betala. Dessa 10 dagar kan man med lite trixande förvandla till mer än 30 dagar.

Således no need to worry

Om skulden går vidare till Kfm vad tillkommer det för kostnader skulden idag är 2500 kronor??

Själva kronofogden kostar dig 640:- extra. Sedan har du ju deb vanliga påminnelseavgiften om 60:- och inkassoavg 180:- på vägen dir. Plus ett par kronor i dröjsmålsränta.

Jag har varit i samma sits med dom. Påminnelsen kommer ut mycket snabbt efter förfallodatum ca2 dagar efter för mig, sen en vecka senare kom inkassokravet, DOCK tog sedan ganska lång tid innan dom skickade ett betalningsföreläggande till kronofogden. Med andra ord tror jag du klarar dig. Alt. 2 är annars att du betalar in lite grann bara på inkassokravet. Då skickas det ut ett nytt krav på din restskuld med ytterligare betalningsdagar på dig. Lycka till!

Skuld som tillkommer KFM är 850 kr om inte detta ändrats den senaste tiden. Alltså 60 påminnelse, 180 kr inkassoavgift, 850 KFM och ev. ränta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp