• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Begära pengar tillbaka från spelbolag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Hej ,

Jag kontaktar dig med anledning av ditt klagomål som vi mottog den 9de september, där du berättade för oss om dina spelproblem och efterfrågade en återbetalning på en del av de pengar du har spenderat på vår sida.

***** sätter fokus på kunden, och strävar efter att erbjuda en spelsida i en säker och trygg miljö för våra spelare med en rad olika spelgränser tillgängliga för att kontrollera spelandet. Vi är ledsna att höra om din situation och hoppas att det går bra för dig i ditt tillfrisknande, som du nämnde i ditt mail.I slutet av detta mail kan du finna kontaktuppgifter till ett antal hjälporganisationer som specialiserar sig i spelrelaterade problem, för vidare assistans och hjälp.

Vänligen motta härmed vårt slutgilitiga besked, efter en noggrann undersökning av din förfrågan.

Efter att ha granskat din förfrågan, har vi beslutat att återbetala alla de pengar som du har spenderat i ditt Svenska spelkonto, registrerat efter den 1sta Januari 2019. Det vill säga, alla dina insättningar minus uttag, under perioden 1sta Januari 2019 till den 28de Juni 2019 då kontot stängdes, vilket utgör en summa på 61.149 kronor. Det är något som vi gör som en gest av god vilja från vår sida, eftersom vi förstår att du befinner dig i en svår situation och vi önskar att vi hade kunnat kliva in vid ett tidigare skede och göra mer för dig som spelare.

Denna återbetalning täcker hela beloppet som spenderats på ditt svenska konto efter det öppnades under den svenska licensen sedan den 1 januari 2019. En utbetalning av denna summa har redan skett till ditt bankkonto som var kopplat till spelkontot.

Gällande pengar du spenderat på vår sida innan den 1 januari 2019, i ditt konto under vår MGA-licens kommer inget ytterligare belopp kommer att återbetalas av oss, baserat på vår bedömning av detta fall.

Om du vill bestrida detta beslut angående de medel som du spenderat på ditt konto före 1 januari 2019, under vår MGA-licens, kan du vända dig till den alternativa tvistlösningsorganisationen (ADR) eCOGRA, eller kontakta MGA. Om vi mottar besked att vi behöver göra ändringar av vårt beslut från vår ADR, så kommer vi rätta oss därefter.

Alternativt kan du rikta ditt klagomål till Europeiska kommissionens plattform för online tvistlösning (ODR), som sedan vidarebefordrar det till den relevanta ADR-enheten.

Vi kan än en gång bekräfta att ditt konto stängdes den 28de Juni 2019 på grund av din självavstängning med Spelpaus, och kommer fortsatt hållas stängt. Du kommer inte heller motta några marknadsföringsutskick från oss under din självavstängning.



FICK DETTA EFTER ATT HA KLAGAT TILL ETT KÄNT CASINO. INSATT 2,3 MILJONER.
JAG PÅPEKADE MYCKET VÄL I MAILET HUR DETTA VAR OACCEPTABELT OCH VIKTIGT INNAN 2019 DÅ DET ÄR SOM MEST PENGAR


VAD HADE NI GJORT?


SJÄLVKLART BRA MED PENGAR MEN DET ÄR VÄL INTE ENS 5 % ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Hej ,

Jag kontaktar dig med anledning av ditt klagomål som vi mottog den 9de september, där du berättade för oss om dina spelproblem och efterfrågade en återbetalning på en del av de pengar du har spenderat på vår sida.

***** sätter fokus på kunden, och strävar efter att erbjuda en spelsida i en säker och trygg miljö för våra spelare med en rad olika spelgränser tillgängliga för att kontrollera spelandet. Vi är ledsna att höra om din situation och hoppas att det går bra för dig i ditt tillfrisknande, som du nämnde i ditt mail.I slutet av detta mail kan du finna kontaktuppgifter till ett antal hjälporganisationer som specialiserar sig i spelrelaterade problem, för vidare assistans och hjälp.

Vänligen motta härmed vårt slutgilitiga besked, efter en noggrann undersökning av din förfrågan.

Efter att ha granskat din förfrågan, har vi beslutat att återbetala alla de pengar som du har spenderat i ditt Svenska spelkonto, registrerat efter den 1sta Januari 2019. Det vill säga, alla dina insättningar minus uttag, under perioden 1sta Januari 2019 till den 28de Juni 2019 då kontot stängdes, vilket utgör en summa på 61.149 kronor. Det är något som vi gör som en gest av god vilja från vår sida, eftersom vi förstår att du befinner dig i en svår situation och vi önskar att vi hade kunnat kliva in vid ett tidigare skede och göra mer för dig som spelare.

Denna återbetalning täcker hela beloppet som spenderats på ditt svenska konto efter det öppnades under den svenska licensen sedan den 1 januari 2019. En utbetalning av denna summa har redan skett till ditt bankkonto som var kopplat till spelkontot.

Gällande pengar du spenderat på vår sida innan den 1 januari 2019, i ditt konto under vår MGA-licens kommer inget ytterligare belopp kommer att återbetalas av oss, baserat på vår bedömning av detta fall.

Om du vill bestrida detta beslut angående de medel som du spenderat på ditt konto före 1 januari 2019, under vår MGA-licens, kan du vända dig till den alternativa tvistlösningsorganisationen (ADR) eCOGRA, eller kontakta MGA. Om vi mottar besked att vi behöver göra ändringar av vårt beslut från vår ADR, så kommer vi rätta oss därefter.

Alternativt kan du rikta ditt klagomål till Europeiska kommissionens plattform för online tvistlösning (ODR), som sedan vidarebefordrar det till den relevanta ADR-enheten.

Vi kan än en gång bekräfta att ditt konto stängdes den 28de Juni 2019 på grund av din självavstängning med Spelpaus, och kommer fortsatt hållas stängt. Du kommer inte heller motta några marknadsföringsutskick från oss under din självavstängning.



FICK DETTA EFTER ATT HA KLAGAT TILL ETT KÄNT CASINO. INSATT 2,3 MILJONER.
JAG PÅPEKADE MYCKET VÄL I MAILET HUR DETTA VAR OACCEPTABELT OCH VIKTIGT INNAN 2019 DÅ DET ÄR SOM MEST PENGAR


VAD HADE NI GJORT?


SJÄLVKLART BRA MED PENGAR MEN DET ÄR VÄL INTE ENS 5 % ?

Om det är MGA licens så är det nog svårt, men kanske möjligt.
Googlat upp åt dig https://www.mga.org.mt/wp-content/uploads/Directive-2-of-2018-Player-Protection-Directive.pdf

Se sida 7-9 om du varit avstängt dig själv så har dom även brutit mot MGA licensen.

Värt att slänga iväg ett samtal till MGA iaf.

Lycka till.
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Om det är MGA licens så är det nog svårt, men kanske möjligt.
Googlat upp åt dig https://www.mga.org.mt/wp-content/uploads/Directive-2-of-2018-Player-Protection-Directive.pdf

Se sida 7-9 om du varit avstängt dig själv så har dom även brutit mot MGA licensen.

Värt att slänga iväg ett samtal till MGA iaf.

Lycka till.

Tack

Ja MGA känns ju sådär... I mailet påpekar dem "som du spelat bort på ditt svenska konto" pengar du du satt in när dem gick med i sverige blabla.

Menar dem att innan så var dem bara svin och skiter i allt och inte tar något ansvar`?
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Fortfarande efter 6 bankdagar har pengarna inte nått mitt konto. När jag skriver till Casinot vill de inte ens skicka kvitto

"Ditt bankkonto är verifierat sedan innan tack vare de dokument du har skickat in. Utifrån detta har vi all den information vi behöver för att utföra ett manuellt uttag från ditt konto.

Som nämnt i tidigare mejl så har vi dessvärre inget kvitto vi kan skicka i nuläget utan vi måste be dig vänta utifrån den satta tidsramen."
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 862
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Hejsan! Jag är en person som studerat spel och spelberoende under en lång period, började redan i gymnasiet där jag skrev ett gymnasiearbete om spelbolag och deras fulknep mot människor. Är väldigt insatt i hur dessa bryter mot reglerna på ett ”snyggt” sätt och håller nu på med precis samma sak som dessa gör, att hjälpa människor att få tillbaka pengar som spelbolaget inte har rätt till att tjäna. Vill ni ha mer information och hjälp från mig så hör av er på speljuridiken@gmail.com

Hej Speljuridiken,

Jag har mailat dig angående ett case.

Hoppas att du kan kolla på det och hjälpa mig vidare i processen.

Trevlig kväll.
X
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Återkom om hur det går låna!
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 862
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Återkom om hur det går låna!

Det ska jag. Handlar om några 100 tusen, kommer vända upp och ner på spelbolaget ifall jag får ett nej.
Dom ska svara enligt deras villkor på 60 dagar, är på dag 38/60 och allt annat än utbetalning kommer in tolereras.

Eftersom jag inte har något att förlora så kommer jag att kontakta varje myndighet och kunnig person online som jag hittar för att få hjälp med caset. Det är just nu min högsta prio att vinna detta mot dom.

Har en plan B liknande den jag presenterade för dig. Ta ut allt med GDPR och använda den informationen för att bygga en lång och välskriven story med hjälp av bevismaterial och oberoende av varandra starta ett eskaleringsärende hos varje myndighet (ARN, Spelinspektioner, MGA, Konsumentverket, Hallå Konsument, ODR, ADR, Askgamblers) mot spelsidan.

Men har Speljuridiken eller någon annan ett ess i rockärmen att utföra som jag missat är jag all ears. Min tanke är att dränka dom i jobb med myndigheter från alla håll och kanter och kanske till och med kolla på att ta in en jurist. Kommer ringa och ta en dialog med lawline eller liknande byrå som har gratis rådgivning när det gäller juridik.

Om spelsidan nekar så ska det kosta dom mer tid och resurser än vad pengarna är värda är tanken. Sen när dom har halsen full av arbete som plan C ge dom en 60/40 deal eller liknande för att bli av med mig. Men det är absolut sista utvägen. Blir en spännande resa i varje fall. Hoppas att Speljuridiken kan komma med bra tips.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Egentligen så är det "bästa" för dig (och mig) att hoppas på en förlikning där vi åtminstone kan få 20-30% av våra förlorade summor. Bättre än ingenting...50% vore drömmen. Jag bedömer detta som en svår kamp. Dom har inte mycket att fölora på att skita i oss egentligen.

Vilket bolag har du torskat hos?
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Det ska jag. Handlar om några 100 tusen, kommer vända upp och ner på spelbolaget ifall jag får ett nej.
Dom ska svara enligt deras villkor på 60 dagar, är på dag 38/60 och allt annat än utbetalning kommer in tolereras.

Eftersom jag inte har något att förlora så kommer jag att kontakta varje myndighet och kunnig person online som jag hittar för att få hjälp med caset. Det är just nu min högsta prio att vinna detta mot dom.

Har en plan B liknande den jag presenterade för dig. Ta ut allt med GDPR och använda den informationen för att bygga en lång och välskriven story med hjälp av bevismaterial och oberoende av varandra starta ett eskaleringsärende hos varje myndighet (ARN, Spelinspektioner, MGA, Konsumentverket, Hallå Konsument, ODR, ADR, Askgamblers) mot spelsidan.

Men har Speljuridiken eller någon annan ett ess i rockärmen att utföra som jag missat är jag all ears. Min tanke är att dränka dom i jobb med myndigheter från alla håll och kanter och kanske till och med kolla på att ta in en jurist. Kommer ringa och ta en dialog med lawline eller liknande byrå som har gratis rådgivning när det gäller juridik.

Om spelsidan nekar så ska det kosta dom mer tid och resurser än vad pengarna är värda är tanken. Sen när dom har halsen full av arbete som plan C ge dom en 60/40 deal eller liknande för att bli av med mig. Men det är absolut sista utvägen. Blir en spännande resa i varje fall. Hoppas att Speljuridiken kan komma med bra tips.

Helt rätt!

Såg du vad de gav mig. 2019s insättningar utan motivering men antagligen då det var de minsta av 2,3 miljoner
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 862
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Helt rätt!

Såg du vad de gav mig. 2019s insättningar utan motivering men antagligen då det var de minsta av 2,3 miljoner

Såg det och grattis, tyvärr inte önskat belopp. Men alltid något att börja med, ta emot pengarna och kör en 2-stegsraket. Så fort pengarna landat på kontot öppnar du ett nytt case mot dom för resten.

Det spelbolag jag har att göra med ger mig absolut inget konkret. Inget svar på ca 40/60 dagar fast jag skrivit närmare 20 mail åt dom. Dom svarar bara att det är under "high priority, liasing with the relevant department, im doing everything i can to resolve it for you och i understand this is frustrating"

Vissa spelbolag är mycket svårare att ha och göra med än andra. Men dom blir tvungna att ge mig ett besked enligt deras egna villkor inom ca 20 dagar nu.
Baserat på vad jag får för besked så vet jag hur jag ska hantera ärendet framåt.

Jag har i varje fall hållt mig fast till samma story utan undantag och alltid varit artig/professionell mot dom. Så om jag blir tvungen driva ärendet vidare så har dom inget på mig där dom kan yrka något annat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp