Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Polisen granskas: Kvinnor strandsattes mitt i natten
Mitt i kalla aprilnatten blev tre äldre kvinnor stående vid vägkanten. Polisen hade beslagtagit bilen och lämnat dem åt sitt öde. Nu tar JO upp fallet till granskning.

Den ena av kvinnorna har gjort anmälan till JO, efter det de var med om i april. Hon beskriver sig själv som sjukskriven och känslig för smärta och kyla. Hennes medpassagerare var hennes mamma och hennes moster, båda i 80–åldern, båda sjukliga, mamman har haft både hjärtinfarkter och stroke.

Anmälaren har efter olyckliga omständigheter, skriver hon, fått skulder hos Kronofogden. Men trots att det finns andra tillgångar valde polisen att beslagta bilen, som är gammal och gått nästan 30 000 mil.

Kvinnorna blev lämnade vid vägkanten, men kunde till slut ringa och väcka en släkting som körde och hämtade dem.

”Detta är total katastrof. Så här får det inte gå till i Sverige”, skriver anmälaren till JO, som alltså tar upp fallet för utredning och dessutom flaggar den med rött (för brådskande/angeläget).

 
Polisen granskas: Kvinnor strandsattes mitt i natten
Mitt i kalla aprilnatten blev tre äldre kvinnor stående vid vägkanten. Polisen hade beslagtagit bilen och lämnat dem åt sitt öde. Nu tar JO upp fallet till granskning.

Den ena av kvinnorna har gjort anmälan till JO, efter det de var med om i april. Hon beskriver sig själv som sjukskriven och känslig för smärta och kyla. Hennes medpassagerare var hennes mamma och hennes moster, båda i 80–åldern, båda sjukliga, mamman har haft både hjärtinfarkter och stroke.

Anmälaren har efter olyckliga omständigheter, skriver hon, fått skulder hos Kronofogden. Men trots att det finns andra tillgångar valde polisen att beslagta bilen, som är gammal och gått nästan 30 000 mil.

Kvinnorna blev lämnade vid vägkanten, men kunde till slut ringa och väcka en släkting som körde och hämtade dem.

”Detta är total katastrof. Så här får det inte gå till i Sverige”, skriver anmälaren till JO, som alltså tar upp fallet för utredning och dessutom flaggar den med rött (för brådskande/angeläget).

Inte svårt förstå denna lagen skulle bli kaos
 
Jag har inte haft med polisen att göra på säkert 20 år. Men i min ungdom blev jag tagen för LOB eller inte tagen, jag blev hemkörd.
Kan ju någonstans tycka att polisen har ett ansvar att personen som lämnar är i säkerhet.

Tre kvinnor med dokumenterad sjukdomsbil mitt i natten bredvid en väg i smålands skogar är väl kanske inte optimalt. Har inga synpunkter på att dom tog bilen utan mer att kvinnorna lämnades åt sitt öde.
 
Polisen granskas: Kvinnor strandsattes mitt i natten
Mitt i kalla aprilnatten blev tre äldre kvinnor stående vid vägkanten. Polisen hade beslagtagit bilen och lämnat dem åt sitt öde. Nu tar JO upp fallet till granskning.

Den ena av kvinnorna har gjort anmälan till JO, efter det de var med om i april. Hon beskriver sig själv som sjukskriven och känslig för smärta och kyla. Hennes medpassagerare var hennes mamma och hennes moster, båda i 80–åldern, båda sjukliga, mamman har haft både hjärtinfarkter och stroke.

Anmälaren har efter olyckliga omständigheter, skriver hon, fått skulder hos Kronofogden. Men trots att det finns andra tillgångar valde polisen att beslagta bilen, som är gammal och gått nästan 30 000 mil.

Kvinnorna blev lämnade vid vägkanten, men kunde till slut ringa och väcka en släkting som körde och hämtade dem.

”Detta är total katastrof. Så här får det inte gå till i Sverige”, skriver anmälaren till JO, som alltså tar upp fallet för utredning och dessutom flaggar den med rött (för brådskande/angeläget).

Om bilen är tagen i beslag så har Kronofogden ingenting med saken att göra.

Märkligt dock att lämna någon på det sättet - "skydda, hjälpa och ställa tillrätta"...
 
Om bilen är tagen i beslag så har Kronofogden ingenting med saken att göra.

Märkligt dock att lämna någon på det sättet - "skydda, hjälpa och ställa tillrätta"...

Håller med dig.

Det är väl kanske åldern och sjukdomsbilden man reagerar på. Hade det varit 2 yngre män som lämnas nära en hållplats eller station är det en sak men gamla tanter mitt i skogen och mitt i natten hade kunnat bli farligt.
 
Håller med dig.

Det är väl kanske åldern och sjukdomsbilden man reagerar på. Hade det varit 2 yngre män som lämnas nära en hållplats eller station är det en sak men gamla tanter mitt i skogen och mitt i natten hade kunnat bli farligt.
Att köra till närmaste kollektivtrafik har jag själv sett ske.
Medverka till att skapa eventuellt både hälso- och trafikfarliga situationer hittar jag inte i polislagen, tvärtom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp