Nej, jag tycker inte det heller. Men man vet ju aldrig. Det görs ju upplysningar hej vilt för allt nuförtiden.Borde inte vara kreditupplysning för något som betalas i förskott som en prenumeration...
Tack!Nä det gör dom inte .
Inte svårt förstå denna lagen skulle bli kaosPolisen granskas: Kvinnor strandsattes mitt i natten
Mitt i kalla aprilnatten blev tre äldre kvinnor stående vid vägkanten. Polisen hade beslagtagit bilen och lämnat dem åt sitt öde. Nu tar JO upp fallet till granskning.
Den ena av kvinnorna har gjort anmälan till JO, efter det de var med om i april. Hon beskriver sig själv som sjukskriven och känslig för smärta och kyla. Hennes medpassagerare var hennes mamma och hennes moster, båda i 80–åldern, båda sjukliga, mamman har haft både hjärtinfarkter och stroke.
Anmälaren har efter olyckliga omständigheter, skriver hon, fått skulder hos Kronofogden. Men trots att det finns andra tillgångar valde polisen att beslagta bilen, som är gammal och gått nästan 30 000 mil.
Kvinnorna blev lämnade vid vägkanten, men kunde till slut ringa och väcka en släkting som körde och hämtade dem.
”Detta är total katastrof. Så här får det inte gå till i Sverige”, skriver anmälaren till JO, som alltså tar upp fallet för utredning och dessutom flaggar den med rött (för brådskande/angeläget).
![]()
Polisen granskas: Kvinnor strandsattes mitt i natten
Beslagtog deras bil: ”Total katastrof”www.vn.se
Om bilen är tagen i beslag så har Kronofogden ingenting med saken att göra.Polisen granskas: Kvinnor strandsattes mitt i natten
Mitt i kalla aprilnatten blev tre äldre kvinnor stående vid vägkanten. Polisen hade beslagtagit bilen och lämnat dem åt sitt öde. Nu tar JO upp fallet till granskning.
Den ena av kvinnorna har gjort anmälan till JO, efter det de var med om i april. Hon beskriver sig själv som sjukskriven och känslig för smärta och kyla. Hennes medpassagerare var hennes mamma och hennes moster, båda i 80–åldern, båda sjukliga, mamman har haft både hjärtinfarkter och stroke.
Anmälaren har efter olyckliga omständigheter, skriver hon, fått skulder hos Kronofogden. Men trots att det finns andra tillgångar valde polisen att beslagta bilen, som är gammal och gått nästan 30 000 mil.
Kvinnorna blev lämnade vid vägkanten, men kunde till slut ringa och väcka en släkting som körde och hämtade dem.
”Detta är total katastrof. Så här får det inte gå till i Sverige”, skriver anmälaren till JO, som alltså tar upp fallet för utredning och dessutom flaggar den med rött (för brådskande/angeläget).
![]()
Polisen granskas: Kvinnor strandsattes mitt i natten
Beslagtog deras bil: ”Total katastrof”www.vn.se
Om bilen är tagen i beslag så har Kronofogden ingenting med saken att göra.
Märkligt dock att lämna någon på det sättet - "skydda, hjälpa och ställa tillrätta"...
Att köra till närmaste kollektivtrafik har jag själv sett ske.Håller med dig.
Det är väl kanske åldern och sjukdomsbilden man reagerar på. Hade det varit 2 yngre män som lämnas nära en hållplats eller station är det en sak men gamla tanter mitt i skogen och mitt i natten hade kunnat bli farligt.