• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ändring i deklarationen.

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Om ja nu ändrar ned U-Skott i samband med deklarationen nu i mars och godkänner. Juni får man besked. Men när gäller återbetalning som lär hända? Juli ? Nov ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Ok då ger det en NOLL tid och söka ett bättre samlingslån. Så man annat ord rätt meningslöst och sänka u-skott
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Ok då ger det en NOLL tid och söka ett bättre samlingslån. Så man annat ord rätt meningslöst och sänka u-skott
Nej, när du ändrat underskottet så får du bättre villkor men du söker ju såklart i Juni. Sen efteråt när du fått samlingslånet så ändrar du bara tillbaka underskottet.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nä men alltså kvarskatten ska ju betalas in senast 14 november?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Fick ingen kvarskatt ! fick tillbaka. Men när jag drar ned u-skott kommer ja också få betala in deg eftersom allt ändras. Och dessa brukar de vilja ha nästan direkt
Jaha, jag trodde det var detsamma som kvarskatt. Att om du ändrar i din deklaration så du får kvarskatt istället så är det samma regler som du har när du fått kvarskatt :)
 

DiscoKjell

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Vänta tills du fått pengarna i april och gör en ändring sen. Samma sak med lån/Inkasso som ”glömmer” skicka uppgifter till Skatteverket. Har funkat varje gång.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag har oxå en fråga kring detta. Jag får tillbaks 14000kr i april som jag verkligen behöver få då men nu har tandolån meddelat mig stycke inte redovisat den ränta jag betalat in till dom 2021 och det är 24000kr. Men om
Jag ändrar det nu så får jag ju inte pengarna i april ?? Kan jag lägga till den räntan efter jag har fått pengarna utbetalda ?
 

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Jag har oxå en fråga kring detta. Jag får tillbaks 14000kr i april som jag verkligen behöver få då men nu har tandolån meddelat mig stycke inte redovisat den ränta jag betalat in till dom 2021 och det är 24000kr. Men om
Jag ändrar det nu så får jag ju inte pengarna i april ?? Kan jag lägga till den räntan efter jag har fått pengarna utbetalda ?
Godkänn deklarationen och få pengarna i april. Sedan begär du omprövning med den extra räntan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp