• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ändring i deklarationen.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skulden93

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 September 2021
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej allihopa jag har en tuff resa framför mig och skulle vilja ha lite tips på vad jag ska göra.

Har en årsinkomst på nya deklarationen 692 000 tskr.

underskott av kapital 114 110 tskr.

belåning blanco+ krediter 840 000tskr.

har en förfrågning på uc från zmarta som är 7 månader gammal och har ett uc betyg på 1.9% som då visar ”bra”.

min fråga är tänkte söka samlingslån snart och är det lönt att sänka sitt underskott av kapital till typ 54000 kommer fortfarande då få tillbaka 14000kr . Eller ska jag skita i det och hur påverkar det att banken ser till min ekonomiska situation för det är bättre att ha mindre i underskott tänker jag för större chanser? Någon som kan guida mig hur jag ska göra och vad som är bäst ? Tacksam för alla svar och tips jag kan få. Ska försöka få ett samlingslån på 400-500 tusen och sen fixa resten av pengarna så jag bara har 1 stort lån så jag kan ansöka om bolån också. Det är min tanke iallafall
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Jag förstår inte, varför meddela skatteverket att man betalat mer ränta efter man fått pengarna? Det kanske ger tillbaka lite mer pengar sen men man har ju ett mkt högre u-skott vilket är sämre? Eller är de ja som tänker fel?
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag förstår inte, varför meddela skatteverket att man betalat mer ränta efter man fått pengarna? Det kanske ger tillbaka lite mer pengar sen men man har ju ett mkt högre u-skott vilket är sämre? Eller är de ja som tänker fel?
Ja fast jag redan högt underskott så jag är mer intresserad av att få
Tillbaks pengar . Vet inte hur mycket det kan bli på 24000 kr inbetald extra ränta men åndå
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Hur går jag tillväga för att begära denna omprövning sen ? Vilken blankett är det ?

Gå in i deklarationen på skatteverket.se och ändra det du vill ha ändrat.
 

Jossis

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
5 Juni 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
68
Poäng
187
Mitt underskott landande på 177k och jag kommer få tillbaka 78k. I slutet av förra året så samlade jag lån och mina föräldrar hjälpte mig med en hel del skulder så mitt underskott nästa år kommer se mycket bättre ut. Jag funderar dock på om jag ska skriva ner underskottet nu. Om jag skulle skriva ner det till strax under 100k, kommer jag få betala tillbaka pengar då eller hur räknar man ut det? Egentligen skulle jag vilja använda skattepengarna till att betala ner skulder men för framtiden och bolån så kanske de är bättre att ha en bättre UC? Hur hade ni tänkt?
 

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Om jag godkänner deklaration nu- när uppdaterad normalt årsinkomst då?:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp