- Meddelanden
- 1 116
- Mottagna reaktioner
- 512
- Poäng
- 597
Ja tänkte dra ned u-Skottet längre fram. Just nu inte aktuellt.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Ja tänkte dra ned u-Skottet längre fram. Just nu inte aktuellt.
Straffavgift för mer jobb. Hmm låter inte troligt. Aldrig hört. Vad du har gjort för att sänka vet inte dom, du kan nyligen sålt av aktier gjort vinst någonstans etc etc , Ne du kan sänka vad du vill. Man lär få kvarskatt månaden efter att betala sen. Men då får man ändra tillbaka.Hade nyss ett trevligt samtal med handläggare på Skatteverket.
Vill sänka ner underskott av kapital för att snygga till profilen, till kostanden av att få mindre tillbaka, utan tanke att i efterhand begära tillbaka det, och frågade hur jag skulle gå till väga.
Enligt handläggaren fanns två alternativ för att sänka; 1. kunde fördelas på t.ex. sambo 2. om uppgifterna inte stämmer pga. av inrapporteringen varit för mycket.
Frågade då om jag inte kunde skruva ner direkt i bilagan innan godkännande, vilket hade varit + för dom, men det blir enligt henne inte riktigt då de har underlag från samtliga och att summan som är tryckt är den riktiga.
Hon påpekade att det var grumligt vatten och kan medföra straffavgift....
Men när jag läser runt här blir jag av annan uppfattning
Stämmer verkligen det?
Eller kan jag i praktiken ange vilket belopp som helst?
(Ber ju inte om mer direkt haha)

Varför ringer du och frågar? Nu har du verkligen ögonen på dig för ”straffavgift”. Jag har ändrat fram och tillbaka i 7 år utan straffavgift.Hade nyss ett trevligt samtal med handläggare på Skatteverket.
Vill sänka ner underskott av kapital för att snygga till profilen, till kostanden av att få mindre tillbaka, utan tanke att i efterhand begära tillbaka det, och frågade hur jag skulle gå till väga.
Enligt handläggaren fanns två alternativ för att sänka; 1. kunde fördelas på t.ex. sambo 2. om uppgifterna inte stämmer pga. av inrapporteringen varit för mycket.
Frågade då om jag inte kunde skruva ner direkt i bilagan innan godkännande, vilket hade varit + för dom, men det blir enligt henne inte riktigt då de har underlag från samtliga och att summan som är tryckt är den riktiga.
Stämmer verkligen det?
Jag är inne på samma spår som du i år. Vet du när man måste betala in det man fått tillbaka skatten OM man sänker underskottet efteråt??Straffavgift för mer jobb. Hmm låter inte troligt. Aldrig hört. Vad du har gjort för att sänka vet inte dom, du kan nyligen sålt av aktier gjort vinst någonstans etc etc , Ne du kan sänka vad du vill. Man lär få kvarskatt månaden efter att betala sen. Men då får man ändra tillbaka.
JuliJag är inne på samma spår som du i år. Vet du när man måste betala in det man fått tillbaka skatten OM man sänker underskottet efteråt??
Hade nyss ett trevligt samtal med handläggare på Skatteverket.
Stämmer verkligen det?

Blir det så pga omprövning kanske, i så fall går det till kfm första helgen i augusti
Nej det kommer när dom handlagt din omprövningFick utbetalat förskott av skatten i mars idag när jag fick slutskattebesked så ändrade jag och la till reseavdrag. Kommer jag få dessa i juni?
Vet någon hur lång tid de kan ta?Nej det kommer när dom handlagt din omprövning
Vet någon hur lång tid de kan ta?
Hur har du räknat?Jag lämnade in reseavdrag i tisdes fick besked idag att jag ska få tillbaka. Däremot behöver jag hjälp, jag räknade med att få tillbaka 10908kr, men handläggaren ger mig endast 3232kr enligt beräkning. Innan ändring fick jag 28688kr och mitt reseavdrag skulle då ge mig 10908kr kan någon förklara hur de funkar?
Mitt totala reseavdrag är 21908 sen så drar de av 11000kr så då bör jag få tillbaka 10908? Inte 3232? Eller tänker jag felHur har du räknat?
Man får väl 1/3 tillbaks?Mitt totala reseavdrag är 21908 sen så drar de av 11000kr så då bör jag få tillbaka 10908? Inte 3232? Eller tänker jag fel
Du har rättDet är ju rätt. Det är ju 30 % av den summan efter dom 11.000 kr som du kan dra av inte totalsumman efter 11.000
Eller tänker jag helt fel nuÄr lite trött i huvudet.

Känns skönt att man lärt sig någotDu har rätt![]()
Lämnade in 4e.. inte fått svar änJag lämnade in reseavdrag i tisdes fick besked idag att jag ska få tillbaka. Däremot behöver jag hjälp, jag räknade med att få tillbaka 10908kr, men handläggaren ger mig endast 3232kr enligt beräkning. Innan ändring fick jag 28688kr och mitt reseavdrag skulle då ge mig 10908kr kan någon förklara hur de funkar?
Känns som olika kontor/handläggare jobbar olika fort.. hoppas du får svar snartLämnade in 4e.. inte fått svar än
Man får väl 1/3 tillbaks?
Skatteåterbäring utbetalas 8-10 juniNågon som kan svara på hur snabbt man får pengarna om man gjort ändring för resor i deklarationen? Betalas det ut direkt när man fått det godkänt så man lär ha det den här veckan?
När väl skatteverket beslutar så är det 2-3 dagar innan du har pengarna.Någon som kan svara på hur snabbt man får pengarna om man gjort ändring för resor i deklarationen? Betalas det ut direkt när man fått det godkänt så man lär ha det den här veckan?
När väl skatteverket beslutar så är det 2-3 dagar innan du har pengarna.
Skatteåterbäring utbetalas 8-10 juni
Vart kommer de frågorna isåfall?Har du fått frågor på dina avdrag?
Inte den här gången.Har du fått frågor på dina avdrag?
Hur lång tid tog de innan dom beslutade från omprövningen? Skickade in min 4e april inte fått svar änInte den här gången.
Hur lång tid tog de innan dom beslutade från omprövningen? Skickade in min 4e april inte fått svar än
Jag gjorde samma sak förra året. Fick frågor om redovisning den 27e April på Kivra.Hur lång tid tog de innan dom beslutade från omprövningen? Skickade in min 4e april inte fått svar än
Vad för redovisning?Jag gjorde samma sak förra året. Fick frågor om redovisning den 27e April på Kivra.
Du ska kunna styrka att du kört milen du angettVad för redovisning?
Skickade kontoutdrag till dom på bensinutgifter.Vad för redovisning?
När skickade du in ändringen?Fick svar idag! Allt godkänt utan granskning.