• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ännu en spelberoende.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Samma här, varken i POIT eller brev om avslag. Vilket datum ringde handläggaren första gången för dig?
Tisdag, sista gången på fredag.
Men inga större förhoppningar om det inte dyker upp imorgon eller onsdag typ.

Avslagen har kommit tidigare snabbt i posten. Kanske ligger där inte hämtat :)
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Tisdag, sista gången på fredag.
Men inga större förhoppningar om det inte dyker upp imorgon eller onsdag typ.

Avslagen har kommit tidigare snabbt i posten. Kanske ligger där inte hämtat :)
Ok, ringde till mig i tisdags också, världens lamaste handläggare..kändes som hon inte lyssnade på vad jag sa alls.

precis, brukar ju gå snabbt med både godkänd eller avslag. Men 100% säker på avslag för mig
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Det enda positiva är väl med tid att dom kanske funderar på det iaf eller nåt...


Dom ger ju avslag på olika saker varje gång så börjar ta slut på ursäkter för mig nu känns det som
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Det enda positiva är väl med tid att dom kanske funderar på det iaf eller nåt...


Dom ger ju avslag på olika saker varje gång så börjar ta slut på ursäkter för mig nu känns det som
Ja tänkte lite samma, ett avslag går ju oftast väldigt snabbt att få besked om. Så man får väl leva på hoppet tills man fått det svart på vitt.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Ok, ringde till mig i tisdags också, världens lamaste handläggare..kändes som hon inte lyssnade på vad jag sa alls.

precis, brukar ju gå snabbt med både godkänd eller avslag. Men 100% säker på avslag för mig

Vad frågade hon dig för frågor? Pratade ni länge? Jag fick sån jävla kass känsla efter mitt samtal i Fredags. Kände mig som en idiot, kommer knappt ens ihåg vad jag svarade på frågorna. Så jäkla surt när man gått och väntat i månader och sen känns det inte okej efter.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Vad frågade hon dig för frågor? Pratade ni länge? Jag fick sån jävla kass känsla efter mitt samtal i Fredags. Kände mig som en idiot, kommer knappt ens ihåg vad jag svarade på frågorna. Så jäkla surt när man gått och väntat i månader och sen känns det inte okej efter.
Dom ”klassiska” frågorna, typ det man redan svarat på i ansökan. Sen frågade hon lite om varför mina två senaste löner (hon hade kollat hos Skatteverket) var högre än vad jag angett. Men det var för att ena månaden hade jag fått retroaktivt, och en för semestertillägg. Men lät som hon knappt lyssnade på vad jag sa, hon lät mer död än levande. Jag hade verkligen bestämt mig för att nu ska jag svara bra och ärligt och framföra det jag vill, men som sagt. Lät som hon knappt lyssnade på mig, så det kändes jobbigt att hon inte verkade ta det så seriöst.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Dom ”klassiska” frågorna, typ det man redan svarat på i ansökan. Sen frågade hon lite om varför mina två senaste löner (hon hade kollat hos Skatteverket) var högre än vad jag angett. Men det var för att ena månaden hade jag fått retroaktivt, och en för semestertillägg. Men lät som hon knappt lyssnade på vad jag sa, hon lät mer död än levande. Jag hade verkligen bestämt mig för att nu ska jag svara bra och ärligt och framföra det jag vill, men som sagt. Lät som hon knappt lyssnade på mig, så det kändes jobbigt att hon inte verkade ta det så seriöst.

Det där frågade min handläggare exakt också. Varför mina senaste löner varit lite högre än vad de brukar. Hade samma där också. Retroaktivt och semestertillägg.
Jobbigt det där när man är peppad. Förstår känslan. Jag fick knappt fram vad jag ville.. stakade mig fram och vet knappt ens vad jag berättade.
Hon sa ingenting om mitt spelberoende och hur jag har jobbat med det för att bli spelfri.. jättemärkligt kan jag tycka.
Snurrade som sagt mest in på mina senaste löner och vad min bil är värd...
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Det där frågade min handläggare exakt också. Varför mina senaste löner varit lite högre än vad de brukar. Hade samma där också. Retroaktivt och semestertillägg.
Jobbigt det där när man är peppad. Förstår känslan. Jag fick knappt fram vad jag ville.. stakade mig fram och vet knappt ens vad jag berättade.
Hon sa ingenting om mitt spelberoende och hur jag har jobbat med det för att bli spelfri.. jättemärkligt kan jag tycka.
Snurrade som sagt mest in på mina senaste löner och vad min bil är värd...
Ok, när hon väl hade frågat och jag skulle svara så avslutade hon typ meningarna innan jag hunnit svara klart. Så vi pratade inte direkt så länge om det med lönerna. Pratade inte så mycket om nåt faktiskt. Jag försökte fråga lite om vad hon trodde om mina chanser, men inget svar direkt. Försökte även framföra att jag hade gjort ”testet” om att få skuldsanering, och enligt det blev jag beviljad. Men tror hon inte lyssnade på det heller. Men men, får väl se. ”Domen” för min del bör komma väldigt snart.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp