• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Ingen aning om hur det fungerar. Det jag tänker kan hända är att om man får markant ökning av inkomsterna och lägger det på bil istället för att begära omprövning, så kan det förlängas. Kanske någon annan som vet bättre? Tänker annars att så länge man håller betalplanen och om man klarar av att spara undan så borde det gå?

Om man har tre år så tycker jag såklart att man måste få spara de åren efter - förstår hur du tänker tror jag. Leva under radar ytterligare två år för att skuldsaneringen är klar, nä kan inte tänka mig annat än att det äe ok att spara o handla bil om man kan
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Om man har tre år så tycker jag såklart att man måste få spara de åren efter - förstår hur du tänker tror jag. Leva under radar ytterligare två år för att skuldsaneringen är klar, nä kan inte tänka mig annat än att det äe ok att spara o handla bil om man kan

Ja något åt det hållet jag menade. För vad man väljer att lägga det man lyckas spara undan utifrån det, så kan man tycka att det inte borde bli krångel. Och finns det även behov av bil så borde det även väga in om det mot för modan skulle ha betydelse :)
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Ja något åt det hållet jag menade. För vad man väljer att lägga det man lyckas spara undan utifrån det, så kan man tycka att det inte borde bli krångel. Och finns det även behov av bil så borde det även väga in om det mot för modan skulle ha betydelse :)
Ja skuldsaneringen är ju avslutade efter tre år men anmärkningar hänger väl kvar fast kan man spara är det givetvis upp till var o en
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Ja skuldsaneringen är ju avslutade efter tre år men anmärkningar hänger väl kvar fast kan man spara är det givetvis upp till var o en
Skuldsaneringen är avslutad efter fem år oavsett hur länge du har en betalplan. Du har "fortfarande kvar" dina skulder även om du inte betalar något de sista året/åren, så det finns fortfarande möjlighet att avbryta en skuldsanering även om du inte betalar något om du förstår hur jag menar :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Skuldsaneringen är avslutad efter fem år oavsett hur länge du har en betalplan. Du har "fortfarande kvar" dina skulder även om du inte betalar något de sista året/åren, så det finns fortfarande möjlighet att avbryta en skuldsanering även om du inte betalar något om du förstår hur jag menar :)

Vi förstår exakt vad Du menar min vän :)
 

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Litet sidospår kanske men om man har kortare betalplan och sedan sparar till ex en ny bil o köper den. Kan skuldsaneringen förlängas då? Alltså kan man få lov att börja betala igen för att någon tycker att man har pengar. Skuldsanering är ju i 5 år oavsett betalplanens längd. Någon som förstår och vet?

Efter att betalplanen är klar så gör du vad du vill med ditt eventuella överskott. Borgenärerna har accepterat vid inledandet att du slutar betala efter x antal år. Det är ganska självklart att man får pengar över då när planen är klar och även om saneringen inte är klar så ska du inte börja betala igen OM INTE det är så att du tjänar betydligt mer. Men har du samma eller liknande inkomst hela tiden och väljer att spara så kan borgenärerna inte säga något om det. Faktiskt borde det förväntas att man sparar, skuldsaneringen är ju en ekonomisk rehabilitering och meningen är att man inte ska få skulder igen. Så man kan knappast anses gjort nåt fel om man sparar pengar och köper bil kontant istället för att låna till den liksom! (Inte för att man kan ta lån med skusan men ni fattar vad jag menar)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Efter att betalplanen är klar så gör du vad du vill med ditt eventuella överskott. Borgenärerna har accepterat vid inledandet att du slutar betala efter x antal år. Det är ganska självklart att man får pengar över då när planen är klar och även om saneringen inte är klar så ska du inte börja betala igen OM INTE det är så att du tjänar betydligt mer. Men har du samma eller liknande inkomst hela tiden och väljer att spara så kan borgenärerna inte säga något om det. Faktiskt borde det förväntas att man sparar, skuldsaneringen är ju en ekonomisk rehabilitering och meningen är att man inte ska få skulder igen. Så man kan knappast anses gjort nåt fel om man sparar pengar och köper bil kontant istället för att låna till den liksom! (Inte för att man kan ta lån med skusan men ni fattar vad jag menar)

Exakt! Så är det självklart :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp