• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Loanstep - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ann

V.I.P
Poäng: 307
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Tack, bra gjort att överklaga och återvinna inledande! Varför blev du av med det första gången?

Det där måste jag hålla koll på också att alla rapporterar in rätt i så fall när betalplan förhoppningsvis kommer.
Det var att alla skulder inte hade rapporterat in så skulden var mycket lägre och då ansåg de att jag kunde betala inom överskådlig tid. Ja håll koll ☺️

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
220
Mottagna reaktioner
39
Poäng
157
Fick inledande i juni, sen avslag och då överklagade jag, sen ny inledande i september och nu betalplan så 5-6 veckor från att kronofogden återupptagit ärendet. Ser dock på min skuldlista att fairlo inkommit med sin skuld men även intrum som inkommit med fairlos skuld! Ska ringa min handläggare på måndag då jag ska godkänna att samma bolag är med två ggr.
Hej Ann !

Jag undrar hur går det till när man överklagar ?

Hur går processen till ?

Sitter man fysiskt i tingsrätten och vittnar eller är det bara pappersjobb mellan Kronofogden och tingsrätten

Kan du berätta snälla

Ann

V.I.P
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Hej Ann !

Jag undrar hur går det till när man överklagar ?

Hur går processen till ?

Sitter man fysiskt i tingsrätten och vittnar eller är det bara pappersjobb mellan Kronofogden och tingsrätten

Kan du berätta snälla
Nej jag gjorde skriftligt på mailen till min handläggare som skickade vidare till tingsrätten. Jag fick Mail och brev på Kivra från tingsrätten.

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
220
Mottagna reaktioner
39
Poäng
157
Nej jag gjorde skriftligt på mailen till min handläggare som skickade vidare till tingsrätten. Jag fick Mail och brev på Kivra från tingsrätten.
Tack så mycket för svaren.
Är det så enkelt och överklaga, jag menar processen.

Jag menar du överklagade och varför du anser att beslutet ska ändras och vilken ändring du vill ha.

Hur länge dröjer det tills man får ett svar sen ?

Vet du om man kan överklaga samtidigt skicka in en ny ansökan samtidigt ?

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Meddelanden
9 380
Mottagna reaktioner
6 047
Poäng
4 117

Jag menar du överklagade och varför du anser att beslutet ska ändras och vilken ändring du vill ha.

Det kan du säkert göra men det känns som att det är bättre att vänta tills överklagan är färdig.

Ann

V.I.P
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307

För mig tog det 11 dagar tills jag fick svar från tingsrätten så kanske var ett lätt beslut.
Jag skickade in ny ansökan samtidigt och frågade samma sak men tog bort min ansökan så det inte skulle ställa till det. Sen tog det ca 1 månad innan jag fick ny handläggare och nu har jag rättat till lite i betalplanen som inte var riktigt rätt och väntar svar från handläggaren.

N-L

Aktiv medlem
Poäng: 1
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ni som sökt skuldsanering, hur lång tid tog det för att få ett beslut? Förstår att det säkert varit olika för alla

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp