• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Äntligen skuldfri efter 8 år

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Vilken känsla att se skuldsaldo hos kfm är 0 kr.
Kan tippa på att när skulderna började trilla in hos kfm 2012 så var skuldsaldo nånstans mellan 700 000'800 000 kr.
Dom första åren drog dom ca 8000 kr i månaden på lön. Dom sista åren har dom dragit 17 700 kr.har fått behålla ca 9 000 kr av min lön.
Envis som jag är så har jag försökt hålla modet uppe.
Varje månad har dom kunnat dra hela beloppet förutom 3 månader då vi miste vår son.

Det har inte varit lätt. Många sömnlösa nätter.
2018 ville dom utmäta vårat hus men jag överklagade till tingsrätten och dom dömde till vår fördel och vi fick behålla huset. Det var en stor lättnad.
Det är det som jag varit mest orolig över.

Tänker på alla er som kämpar. Ge inte upp och en vacker dag kommer ni att vara skuldfria. ❤
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Stort grattis Ester!

Måste vara en fantastisk känsla.

Jag beklagar sorgen. Får man lov att fråga om din ålder nu när du äntligen är skuldfri?
 

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Stort grattis Ester!

Måste vara en fantastisk känsla.

Jag beklagar sorgen. Får man lov att fråga om din ålder nu när du äntligen är skuldfri?
Tack snälla

Fick skulderna när jag var 42 år. Idag är jag 50 år.

Det är sån enorm känsla att vara skuldfri.

I början kändes det som om jag aldrig skulle bli skuldfri. Men sen blev månader till år och nu är jag äntligen i mål. :)
 

Listen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Vilken känsla att se skuldsaldo hos kfm är 0 kr.
Kan tippa på att när skulderna började trilla in hos kfm 2012 så var skuldsaldo nånstans mellan 700 000'800 000 kr.
Dom första åren drog dom ca 8000 kr i månaden på lön. Dom sista åren har dom dragit 17 700 kr.har fått behålla ca 9 000 kr av min lön.
Envis som jag är så har jag försökt hålla modet uppe.
Varje månad har dom kunnat dra hela beloppet förutom 3 månader då vi miste vår son.

Det har inte varit lätt. Många sömnlösa nätter.
2018 ville dom utmäta vårat hus men jag överklagade till tingsrätten och dom dömde till vår fördel och vi fick behålla huset. Det var en stor lättnad.
Det är det som jag varit mest orolig över.

Tänker på alla er som kämpar. Ge inte upp och en vacker dag kommer ni att vara skuldfria. ❤
Är i samma situation som dig avseende huset. Har du några tips ang. bra argument på att behålla huset?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Är i samma situation som dig avseende huset. Har du några tips ang. bra argument på att behålla huset?
Vill minnas att tingsrätten hävde pga löneutmätning skulle reglera skulden på nästan rimlig tid
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp