• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Abcfinans.com bluff?

R

Robert Larsson

Gäst
Poäng: 0
Nej och inte tänker jag heller, polisanmält, har förfan inte bett om att de ska sätta in pengar.

Kommer bestrida eventuella krav, får väl anses som gåva, om kommer in pengar , inte ansökt osv, inte minsta meddelande eller kontakt uppgift.

Bestrid och bestrid, eftersom de vägrar lämna ut nån info om ev. villkor

Har svårt att se dom vinna i rätten, något är rejält vrickat i samhället isåfall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
R

Robert Larsson

Gäst
Poäng: 0
Inte läst hela tråden, men är det någon som fått krav och hur såg det ut isf.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Har följt tråden och har inte läst att dem/någon än har fått krav.

Varning att ansöka pga (vad jag har läst i tråden)
- Dem har ingen adress på sidan (dem hade förut men den var ogiltig/falsk)
- dem anger/skickar inga betalningsuppgifter/faktura
- inget registerat företag och har inte tillstånd av FI
- ber om id handling som dem kan ev. missbrukas på nått sätt
- dem anger inte vilken kreditupplysning dem tar (varför riskera en ev. UC?)
- dem tar en avgift för ansökan om kraven inte är uppfyllda

Någon för rätta mig om jag har fel :)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Har följt tråden och har inte läst att dem/någon än har fått krav.

Varning att ansöka pga (vad jag har läst i tråden)
- Dem har ingen adress på sidan (dem hade förut men den var ogiltig/falsk)
- dem anger/skickar inga betalningsuppgifter/faktura
- inget registerat företag och har inte tillstånd av FI
- ber om id handling som dem kan ev. missbrukas på nått sätt
- dem anger inte vilken kreditupplysning dem tar (varför riskera en ev. UC?)
- dem tar en avgift för ansökan om kraven inte är uppfyllda

Någon för rätta mig om jag har fel :)
Å ändå sitter folk och ansöker :-(
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Har följt tråden och har inte läst att dem/någon än har fått krav.

Varning att ansöka pga (vad jag har läst i tråden)
- Dem har ingen adress på sidan (dem hade förut men den var ogiltig/falsk)
- dem anger/skickar inga betalningsuppgifter/faktura
- inget registerat företag och har inte tillstånd av FI
- ber om id handling som dem kan ev. missbrukas på nått sätt
- dem anger inte vilken kreditupplysning dem tar (varför riskera en ev. UC?)
- dem tar en avgift för ansökan om kraven inte är uppfyllda

Någon för rätta mig om jag har fel :)
Tycker du sammanfattade det bra hope777. Kan tillägga följande. En annan sak är dessutom att den som väljer att låna faktiskt får leva med vissheten att man faktiskt inte vem man lånar av. Vad händer om man inte kan betala tillbaka? Säljs fordran vidare och till vilka? Är behovet så stort att låna att man är beredd ta den risken eller kanske finns det ingen risk? Valet är den enskildes val och förhoppningsvis ger denna tråd ett humm.
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Tycker du sammanfattade det bra hope777. Kan tillägga följande. En annan sak är dessutom att den som väljer att låna faktiskt får leva med vissheten att man faktiskt inte vem man lånar av. Vad händer om man inte kan betala tillbaka? Säljs fordran vidare och till vilka? Är behovet så stort att låna att man är beredd ta den risken eller kanske finns det ingen risk? Valet är den enskildes val och förhoppningsvis ger denna tråd ett humm.
Förlåt Ihope :)
 
B

Bobaggi

Gäst
Poäng: 0
Jag tror chansen är relativt liten att denna sida ens lånar ut pengar, min gissning är att dem endast vill åt id bilderna, förstår dock inte vad man kan göra med enbart en id bild 2018. Finns säkert något men inte mycket, men att folk tror att man faktiskt kan få pengar ifrån den här sidan är komiskt. Givetvis lånar dessa skojare inte ut några pengar. Jag såg en skärmdump att någon hade fått in 5000 SEK. Han hade lika gärna kunnat föra över 5000 SEK till själv och skrivit LANA1000 eller vad det stod som meddelande, nej, denna sida har inga pengar att långa ut det kan jag lova er.
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Din gissning är fel. Det var jag som lånade 5000kr och la ut den bilden och det står dig givetvis fritt att tro att det är bluff. Själv är jag djupt skuldsatt och jag vill inte uppmana någon att ta snabblån eller lån överhuvudtaget. För mig och några till funkade det och för några andra funkade det inte. Det verkade också som att skickade man in id så ökade chanserna och gjorde man inte det så fick man inte låna. Huruvida om, när eller inte persons Id-handling används i andra syften har jag inte en aning om och verkar vara en risk man får ta om man vill låna pengar av dessa. Personligen har jag svårt att tro att de kommer ha nytta av en inscannad id. Målgruppen som skickar in id och lånar av dessa är väl kanske inte samhällets rikaste. Tror man har större chans att begå brott genom att man exempelvis fiskar ur personers personnummer alla siffror från de finare områdena vars uppgifter fanns att hitta på nätet om man har lite driv. Och nej jag står inte bakom sidorna överhuvudtaget.
 
N

Nils87

Gäst
Poäng: 0
Din gissning är fel. Det var jag som lånade 5000kr och la ut den bilden och det står dig givetvis fritt att tro att det är bluff. Själv är jag djupt skuldsatt och jag vill inte uppmana någon att ta snabblån eller lån överhuvudtaget. För mig och några till funkade det och för några andra funkade det inte. Det verkade också som att skickade man in id så ökade chanserna och gjorde man inte det så fick man inte låna. Huruvida om, när eller inte persons Id-handling används i andra syften har jag inte en aning om och verkar vara en risk man får ta om man vill låna pengar av dessa. Personligen har jag svårt att tro att de kommer ha nytta av en inscannad id. Målgruppen som skickar in id och lånar av dessa är väl kanske inte samhällets rikaste. Tror man har större chans att begå brott genom att man exempelvis fiskar ur personers personnummer alla siffror från de finare områdena vars uppgifter fanns att hitta på nätet om man har lite driv. Och nej jag står inte bakom sidorna överhuvudtaget.
Har du fått betalningsuppgifter?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Kom igen nu gott folk, skärp er! Vi är ju här (förutom anonyma troll) för att hjälpa varandra! Sammanfattning av tråden för er som hoppar in nu (har läst varje ord)
* ytterst suspekt information kring bolaget och vem/vilka som bedriver det
* av de som har sökt har inget fått en UC
* någon/några har fått 5000 insatta efter cirka två dagar
* någon/några som har sökt har varken fått pengar eller hört ett ljud från dessa

Som alla kloka människor i världen säger ”låter det för bra för att vara sant, då är det troligen det”

Ta hand om er
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp