• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Advisa, Lendo eller freedom finance?

Minns

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 Januari 2019
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Vad har ni för erfarenheter. Funderar nu på att söka om ett lån med uc. Har 13 ff sen tidigare. Vad är era erfarenheter.

Vilket av alla dessa lånejänförelsesidor är ”generösast”, eller snarare har lägst krav på ens creditscore. Då jag har väldigt dåligt redan vill jag inte riskera att ta ännu en uc i ”onödan”.

Så vart är det lägst krav? Tankar och erfarenheter kring dessa sajter?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Har tagit både Advisa och Lendo. Min erfarenhet säger att den förstnämnda har fler aktörer för folk med sämre UC-betyg!
 

Mitch

Viktig medlem
Poäng: 277
Blev medlem
16 Februari 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
111
Poäng
277
Vad är syftet? Freedom Finance tog fram fler alternativ än Lendo för mig. Jag hade lika många ff som du och en gammal anmärkning så inga lånerbjudanden med lägre än 20% ränta.

Edit: ibland har jag fått alternativ på summor lägre än sökt, andra ggr har jag fått fler alternativ när jag sökt lägre belopp. Gissar att det är andra aktörer som är aktuella på små belopp.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag upplever Lendo som bäst om man har bra betyg (högst 3%) och hyfsad inkomst.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Har samma data. Advisa / Sambla är väldigt lika, godkänner flest. Medans Lendo verkar godkänna färre / färre tackar ja till deras erbjudande. Freedom var sämre förr än Lendo, verkar som om de gjort om en del på senare tid men jag hade valt någon annan just nu.
 

Minns

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 Januari 2019
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Så vart tror vi gränsen hår för att dom mindre aktörerna ska kunna skicka sitt erbjudande också? 70’000 för stort eller ska man satsa på 50’000?
 

Måste orka

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Jag sökte via Advisa i veckan nu, hade inte dem bästa förutsättningarna men kunde inte vänta längre. När min Kreddy gick från 11.6 till 8.2 sökte jag på 200000kr Samla-lån. Fick ETT förslag omgående från Remember, inga fler. Men inga krav på komplettering och inget lösenkrav! Mkt smidigt hos remember! Kunde höja upp till 300000kr när jag var inne på deras sida för signering men "vågade" bara ta 260000. Ville inte riskera avslag. Utbetalt tisdag, på kontot idag. Vilken otrolig lycka :rolleyes::)
 

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Jag sökte via Advisa i veckan nu, hade inte dem bästa förutsättningarna men kunde inte vänta längre. När min Kreddy gick från 11.6 till 8.2 sökte jag på 200000kr Samla-lån. Fick ETT förslag omgående från Remember, inga fler. Men inga krav på komplettering och inget lösenkrav! Mkt smidigt hos remember! Kunde höja upp till 300000kr när jag var inne på deras sida för signering men "vågade" bara ta 260000. Ville inte riskera avslag. Utbetalt tisdag, på kontot idag. Vilken otrolig lycka :rolleyes::)
Hur många FF hade du? Och inkomst? :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp