• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Advisa, Lendo eller freedom finance?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Jag sökte via Advisa i veckan nu, hade inte dem bästa förutsättningarna men kunde inte vänta längre. När min Kreddy gick från 11.6 till 8.2 sökte jag på 200000kr Samla-lån. Fick ETT förslag omgående från Remember, inga fler. Men inga krav på komplettering och inget lösenkrav! Mkt smidigt hos remember! Kunde höja upp till 300000kr när jag var inne på deras sida för signering men "vågade" bara ta 260000. Ville inte riskera avslag. Utbetalt tisdag, på kontot idag. Vilken otrolig lycka :rolleyes::)


Dom är på hugget remember. Jag fick också bara remember. Sökte 130.000 . Men inne på deras sida kunde jag höja till 230.000. Vilket jag gjorde. 10ff ,1 miljon blanco. Inkomst 360.000. Pengarna på 2 dagar .jätte smidigt!
 

Måste orka

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Dom är på hugget remember. Jag fick också bara remember. Sökte 130.000 . Men inne på deras sida kunde jag höja till 230.000. Vilket jag gjorde. 10ff ,1 miljon blanco. Inkomst 360.000. Pengarna på 2 dagar .jätte smidigt!

Grattis!!:)
Jag vågade inte höja från 200000 till 300000 som dem erbjöd, utan valde 260000kr! Var så rädd för ev avslag:(
 

Måste orka

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Vad har ni för erfarenheter. Funderar nu på att söka om ett lån med uc. Har 13 ff sen tidigare. Vad är era erfarenheter.

Vilket av alla dessa lånejänförelsesidor är ”generösast”, eller snarare har lägst krav på ens creditscore. Då jag har väldigt dåligt redan vill jag inte riskera att ta ännu en uc i ”onödan”.

Så vart är det lägst krav? Tankar och erfarenheter kring dessa sajter?
Minns:)
Har du bestämt vad det blir än?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 386
Poäng
8 917
Om jag söker lån på Lendo idag säger vi. Är jag då "automatiskt" bannad av typ Remember 30 dagar framåt? Vet någon?
 

Shimmershell

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 Oktober 2013
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag sökte via Advisa, fick flera förslag varav remember var ett av dem. Valde en annan aktör, testade söka hos remember ca en vecka senare - fick avslag direkt (dock tog de ingen uc). Sökte sedan via Lendo ca 30-35 dagar senare. Erbjudande från remember omgående, med möjlighet att höja när jag accepterat deras förslag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 386
Poäng
8 917
Väldigt intressant iakttagelse. Innebär i princip att man ska välja Remember först.
Säg mig, kunde du notera några andra banker som inte var med andra gången men som var med första?
Detta är väldigt nyttig information!
 

Shimmershell

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 Oktober 2013
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Minns inte exakt, men den aktör (Resurs Bank) jag valde via Advisa var ju så klart inte med. Ungefär samma banker kom med liknande erbjudanden. Ingen jätteskillnad.
Icabanken och Advisa var två nya som tillkom vid Lendoansökan. Ingen av de banker som även tar Bisnode kom med något erbjudande hos varken Advisa eller Lendo.
Nordnet gav ett supererbjudande via Advisa som vid närmare koll var uselt för mig (lösenkrav på 85% om jag inte minns helt fel, löser inga kreditkort etc).
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 386
Poäng
8 917
Nordnet eller Nordax? Någon av dom brukar ge bra men nästan alltid en bisnode då och som du säger tuffa krav.
Men tur att dom flesta var med en andra gång..
Under tecknad måste söka först lendo sen advisa sen sambla inom loppet av några veckor bara...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp