• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Akutlån 1000 kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MiniMe

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Maj 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Okej, jag förstår! har funkat för en del vänner och va kanske lättare att få förut? jag hoppas det löser sig för dig iaf.
Tack!
Ingen som vet nåt ställe för mindre summor som kanske funkar? Börjar bli akut på riktigt och behöver inte 1000 längre innan pengarna kommer igen...
 

MiniMe

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Maj 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Och igen... Min ekonomi tålde inte alls detta snurr, den är helt åt skogen...
Det jag behöver är ett mindre lån för att överleva (återigen en vecka i nuläget) men där återbetalningen kan ske på iaf 2 gånger! Då jag har barn har jag sökt hos soc men de nekar då bostaden är för dyr ( söker billigare, tog den här vid separation i panik, ja den är för dyr, då var det det enda vettiga!) utan de anser jag borde prioriterat maten före räkningarna, men jag tänker då inte stå bostadslös med barnen heller?!
Sorry, det är irrelevant här, men alltså, mindre lån med delad återbetalning? Bör va ännu mera omöjligt än mindre lån med full återbetalning direkt...men måste göra nåt mer än att titta mig i spegeln och spy på vad jag ser...
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Och igen... Min ekonomi tålde inte alls detta snurr, den är helt åt skogen...
Det jag behöver är ett mindre lån för att överleva (återigen en vecka i nuläget) men där återbetalningen kan ske på iaf 2 gånger! Då jag har barn har jag sökt hos soc men de nekar då bostaden är för dyr ( söker billigare, tog den här vid separation i panik, ja den är för dyr, då var det det enda vettiga!) utan de anser jag borde prioriterat maten före räkningarna, men jag tänker då inte stå bostadslös med barnen heller?!
Sorry, det är irrelevant här, men alltså, mindre lån med delad återbetalning? Bör va ännu mera omöjligt än mindre lån med full återbetalning direkt...men måste göra nåt mer än att titta mig i spegeln och spy på vad jag ser...
saldo.se ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Så, kring 12 augusti har du inga problem att både inte låna och dessutom betala tillbaka ett tidigare lån?
 

MiniMe

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Maj 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Alltså jag behöver ett lån nu för att klara oss fram till 19e, men för att inte hamna i samma situation igen nästa månad så skulle jag behöva dela betalningen på 2, alltså 19e juli samt 19e aug. Annars blir det samma sak igen då mina marginaler inte finns utan allt extra tas genom prioriteringar. Och den här situationen går inte en gång till. Ekonomin kommer vara fortsatt katastrof fram tills jag fått ett billigare boende, men då är jag iaf tillbaka på att typ gå runt. Förutsatt att inget inträffar, för det håller den uppenbarligen inte för så söker lägenhet som en dåre just nu och skall titta på en i veckan så hoppas på den, då har jag mer än 5000 mer att röra mig med, vilket är mer än dubbelt mot nu! Rörigt blev det, ursäkta.
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
104
Poäng
317
1000 måste du kunna låna av nära och kära.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
1000 måste du kunna låna av nära och kära.
Det är inte en självklarhet för alla, kan bero på många saker.

Men minimi har du kollat svenska kyrkan?

Söka ur fonder (löser inte det akuta men kanske kan hjälpa dig långsiktigt
 

MiniMe

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Maj 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Jag har en släkting kvar, med lägsta pensionen så där har jag inte ens velat förklara situationen. Jag hade säkert fått allt denna hade men det hade resulterat i att hen själv suttit i skiten, utan att klaga dessutom.
Kyrkan här hjälper till att söka fonder och kan ge ut kläder, de hade presentkort förr men det missbrukades av så många att de slutade med det.
Får jag nu bara bytt bostad så är min situation nästan så bra att jag har mer än jag måste ( inte egentligen kanske men i relation till hur det varit).
Ett par månader med att komma ikapp med att fylla upp skafferi och garderober till barnen sen kan jag nog faktiskt börja spara lite! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp