Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Allt om "fairlo lösa" frågor och svar

Som ovan undrade.

Är det 6 förfrågningar från 30-50? Bilden är rätt otydlig då man har illustrerat 50-100 000 med en grön färg med texten "6 st"
jag tolkar bilden som att hela vägen till 49999 är det endast 3 st.

Läser man dock så står det:
  • För var tredje lyckad autogirodragning kan du ansöka om att Levla upp en nivå. Har du sex lyckade i rad kan du Levla upp två nivåer, och så vidare. För att Levla till 100 000 kr och 50 000 kr behöver du ha minst sex lyckade autogirodragningar i rad.
Någon som vet om det är 3 eller 6 för 50 000?
6

Jag läste nånstans att Fairlo endast ”löser” delbetalningen hos Klarna. Så min månadsfaktura ex försvinner inte om jag ansöker om det hos Fairlo?
Då måste du göra om dina köp till delbetalning, runt 300kr brukar gå att göra om till delbetalning. När det är klart kan lösa med fairlo.

Hej! Vill söka 100k direkt. Går det eller måste jag börja med lägre summa och ha 6 lyckade förfrågningar först? Deklarerad inkomst för 2021 är 250k men faktiska inkomsten är 420. Fast anställd, inga andra lån (förutom csn ), inga skulder eller liknande.

Hej! Vill söka 100k direkt. Går det eller måste jag börja med lägre summa och ha 6 lyckade förfrågningar först? Deklarerad inkomst för 2021 är 250k men faktiska inkomsten är 420. Fast anställd, inga andra lån (förutom csn ), inga skulder eller liknande.
Hej! Med dina förutsättningar borde du teckna ett privatlån på en större bank. Tex. SEB. Då får du en bra ränta.
100 000 är ingen jättesumma, så det borde gå.

Avråder starkt från allt annat i din sits.

Vet inte om man kan få 100 000 direkt, jag fick 30 000 första ansökningen.
Deklarerad inkomst runt 400 000. Men har en del lån tyvärr vilket kanske drog ner det hela. Så jag vet inte exakt!

Hej! Med dina förutsättningar borde du teckna ett privatlån på en större bank. Tex. SEB. Då får du en bra ränta.
100 000 är ingen jättesumma, så det borde gå.

Avråder starkt från allt annat i din sits.

Vet inte om man kan få 100 000 direkt, jag fick 30 000 första ansökningen.
Deklarerad inkomst runt 400 000. Men har en del lån tyvärr vilket kanske drog ner det hela. Så jag vet inte exakt!
Tack för svaret! Det är bara det att jag vill inte att lånet skulle synas på UC...

Tack för svaret! Det är bara det att jag vill inte att lånet skulle synas på UC...
100 000 får du inte direkt om du ansöker hos Fairlo, skulle väl vara absolut max 50 (i undantagsfall) men jag tror att datasystemet känner av att du är ny kund.
Du behöver levla, det vill säga att dina betalningar ska dras via autogirodragningar under en 6 månaders lång period, först då kan du nå 100 000 hos Fairlo. Finns kanske någon som ändå fått 100000 beviljat snabbare än så, men det verkar vara sällsynt och Fairlo har stramat åt kraven.
Dock så syns inte Fairlo hos UC.

Någon som hört mer om fairlo lösa? Jag har inte fått något erbjudande än.

Helt otroligt, enda dom gjort är att lalla i flera månader och bara pratat och skjutit upp lösa. Innan årsskiftet talade de liksom i termer om att en lansering inte alls var långt bort, skulle ske runt årsskiftet/efter årsskiftet samtidigt gav de inget rakt svar för att slippa ha ansvar sen. Men snart är det liksom sommar och man har inte hört ett knyst, enda man ser och upplever är att kraven blir fler och hårdare.
Dags att lansera snart och sluta prata, sagt det på senare tid : Fairlo lever mycket på gamla meriter. Tycker de gått ner sig rejält.
Dags att börja bevisa lite nu igen. Fortfarande bäst på marknaden dock, säger väl ganska mycket om att de andra aktörerna står still. Nej bättre kan ni Fairlo..
Kalla mig bitter om ni vill, men jag talar sanning ;)

Senast ändrad:
Har säkert missat det i tråden, men vad är räntan på fairlo lösa? 11%?

Och nu höjer de räntan på det vanliga lånet!

Bilagor

• 318660D4-7293-4C79-BFFD-FDEC0158CAA4.webp
    318660D4-7293-4C79-BFFD-FDEC0158CAA4.webp
    168 KB · Visningar: 205
Fy fan vad uselt. 2 jävla procent.

Helt otroligt, enda dom gjort är att lalla i flera månader och bara pratat och skjutit upp lösa. Innan årsskiftet talade de liksom i termer om att en lansering inte alls var långt bort, skulle ske runt årsskiftet/efter årsskiftet samtidigt gav de inget rakt svar för att slippa ha ansvar sen. Men snart är det liksom sommar och man har inte hört ett knyst, enda man ser och upplever är att kraven blir fler och hårdare.
Dags att lansera snart och sluta prata, sagt det på senare tid : Fairlo lever mycket på gamla meriter. Tycker de gått ner sig rejält.
Dags att börja bevisa lite nu igen. Fortfarande bäst på marknaden dock, säger väl ganska mycket om att de andra aktörerna står still. Nej bättre kan ni Fairlo..
Kalla mig bitter om ni vill, men jag talar sanning ;)
Haha istället så höjer dom räntan. Har nog ALDRIG varit med om ett företag som ändrat sina villkor lika
mycket som dom, känns som det är ett barn i ledningen.

Ganska rejäl ökning, men det kommer garanterat finnas fler som hakar på nu när dom brutit isen…

Och nu höjer de räntan på det vanliga lånet!
Jo såg det just. Jättetråkigt. Har andra värre lån så kan inte extra ammortera heller. Utan är bara gilla läget. 2% blir 2k per år eller 167kr i månaden. Får väl strunta i att betala akassa eller nåt för att jämna ut

Haha istället så höjer dom räntan. Har nog ALDRIG varit med om ett företag som ändrat sina villkor lika
mycket som dom, känns som det är ett barn i ledningen.
Håller helt med. Alltid är det något som ändras. Tyvärr 9 gånger av 10 till det sämre.
Sagt det länge nu: pengarna i systemet börjar sina ;)
Tycker man märker det, brukar vara klassikern när företag stramar åt kraven och så.

När fan släpps lösa för allmänheten? Gått 6 månader nu...

När fan släpps lösa för allmänheten? Gått 6 månader nu...
Äh dom bara pladdrar och kommer med ursäkter hela tiden samt lever på sitt goda gamla rykte.
Sen pratar de alltid i gåtor så att man ska behöva gissa, allt för att de ska vara utan ansvar sen.
Räkna med minst 6 månader till, frågan är om en lansering för allmänheten ens kommer ske överhuvudtaget? Man börjar ju seriöst undra.
Inte ett knyst har man hört heller och helt plötsligt höjer de räntan från ingenstans när man väntat på lanseringen av lösa i evigheter.
Man undrar ju om det är komedi eller tragedi detta?

Man undrar varför man blev del av ”piloten” i så fall.

är för övrigt väldigt nöjd med lösa upplägget

Amorterade extra på lösa senaste dragningen och till min förvåning blev ”Lös fler”-knappen grön igen och kan nu lösa några tusenlappar till. Kanske kan vara intressant om någon inte kände till det :)

Amorterade extra på lösa senaste dragningen och till min förvåning blev ”Lös fler”-knappen grön igen och kan nu lösa några tusenlappar till. Kanske kan vara intressant om någon inte kände till det :)
Hej!
Kan du förtydliga med siffror tex :) ?
Har du återbetalat lite extra bara en månad (hur mycket) eller har du ändrat månadsbeloppet?
Menar du lösa extra under samma kredit eller lösa fler krediter som Klarna, Qliro och Resusrs?

Hej!
Kan du förtydliga med siffror tex :) ?
Har du återbetalat lite extra bara en månad (hur mycket) eller har du ändrat månadsbeloppet?
Menar du lösa extra under samma kredit eller lösa fler krediter som Klarna, Qliro och Resusrs?
Innan dragning hade jag utnyttjat allt utom någon 100-lapp. När jag amorterade senast drogs det ca 5000 efter ändring och har efter den lilla räntan strax under 5000 outnyttjat.
Lösa beter sig som Varda, när man betalat in och frigjort utrymme kan man alltså lösa klarna, qliro eller resurs igen som det ser ut nu. Hade tyvärr inget på qliro eller resurs men har möjlighet att släcka lite till på Klarna :)

Någon som chattat med dessa på sistone, något på gång?

Har 100.000 på lånet fortfarande inte lösa...

Har 100.000 på lånet fortfarande inte lösa...
Fick du dom direkt efter 6 dragningar eller måste man få 30k, sen 50k osv? Har lånat 5k, har gått 5 dragningar nu och vill avvakta till nästa månad. Så skönt det blir om kan direkt låna 100k. Har inga betalningsanmärkningar hos creditsafe/bisnode och vill lösa gamla jobbiga dyra inkasso.

Nu har Fairlo gjort så att man får ha MAX 1 st Bisnode förfrågan senaste 6 månaderna, snacka om fulspel. Tänk alla som väntar på att få levla och ändå hållit sig under 3 förfrågningar nu tvingas man vänta ytterligare 6 månader med de nya reglerna. Känns som Fairlo håller på att stänga kassan.

1 FF på sex månader hahaha. Det var ju generöst.

Jag är ironisk.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp