• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Angående månadslön

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag skriver alltid årsinkomsten delat på 12. Det är din faktiska årsinkomst.
Skulle de efterfråga underlag, ja då styrker du det med senaste lönespeccar. Man går ju trotsallt efter inkomst per år och inte fasta lönen.

Ok tack för svar! Vet inte om jag får nån fördel med räntan men kan ju hoppas. De ser ju ändå på uc:t liksom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Hej!
Om jag nu tex har månadslön 36,500kr fast kommer upp i 600k på årsinkomsten egentligen så kan man dela den på 12 och skriva 50k månadslön vid låneansökan efter deklarationen är klar?

Klart att Du ska göra det... :) Så har jag alltid gjort, så länge jag har kunnat styrka det jag har redovisat OM dom någon gång skulle begära kompletterande info (vilket likväl aldrig har skett). Min månadslön är 40750kr/mån, men har sedan en årlig bonus om mellan ca. 60-80.000kr brutto samt ca. 9000kr brutto i semester ersättning. Detta har jag alltid angett. Det är ju så min verklighet ser ut. :)
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Trodde du var "kunnig medlem"?

Det du skriver är helt påhittat. Det har aldrig synts i UC.
Hmm, nu är ju "titeln" under användarnamnet inte något mått på kunskap utan bara ett mått på hur länge man varit medlem och kanske på hur många inlägg man gjort... Eftersom jag har 0 förfrågningar själv så kanske jag inte är just så kunnig i hur det ser ut för de som tar del av informationen men när jag kollar "mitt UC" själv så syns det att jag haft flera arbetsgivare... Har man samma så är det nog lugnt att dela årsinkomsten med 12. Men,, som sagt, vad vet jag?
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Högre inkomst är alltid en fördel vare sig vad. Speciellt för räntor osv.
Har du andra lån?
Vad ligger din Riskprognos på ? Uc-betyget..
Just nu inge vidare. 8,3% med 5 ff som försvinner i juni till slut och krediter på 70k utnyttjade av 80k som jag ska betala bort till februari och avsluta dem. Tänkte samla.2 lån jag har på ica 130k och santander 124k för santander har urusel ränta på 8.95%.
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Just nu inge vidare. 8,3% med 5 ff som försvinner i juni till slut och krediter på 70k utnyttjade av 80k som jag ska betala bort till februari och avsluta dem. Tänkte samla.2 lån jag har på ica 130k och santander 124k för santander har urusel ränta på 8.95%.
Du har väldigt bra inkomst, så jag tror inte du ska något problem med att samla de lån.
Däremot så påverkar ff kanske lite. Men du kanske inte kan vänts ut dom.
Smartaste om du inte har jätte bråttom är väl att försöka betala av eller ner en del på krediten sedan ansöka om ett samlingslån på hela beloppet.
Om du inte kan vänta så tests samlingslån på hela beloppet bara genom lendo.
Men ange din hels årsinkomst som ovan nämnt den är.
Samt när du skriver boendekostnad och övriga lån, skriv lääägre kostnader än vad du faktiskt har. Då lånegivarna väldigt mycket går på återbetalningsmöjligheter. :)
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Hmm, nu är ju "titeln" under användarnamnet inte något mått på kunskap utan bara ett mått på hur länge man varit medlem och kanske på hur många inlägg man gjort... Eftersom jag har 0 förfrågningar själv så kanske jag inte är just så kunnig i hur det ser ut för de som tar del av informationen men när jag kollar "mitt UC" själv så syns det att jag haft flera arbetsgivare... Har man samma så är det nog lugnt att dela årsinkomsten med 12. Men,, som sagt, vad vet jag?

Haha va? Var exakt i UC står information om arbetsgivare?
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Du har väldigt bra inkomst, så jag tror inte du ska något problem med att samla de lån.
Däremot så påverkar ff kanske lite. Men du kanske inte kan vänts ut dom.
Smartaste om du inte har jätte bråttom är väl att försöka betala av eller ner en del på krediten sedan ansöka om ett samlingslån på hela beloppet.
Om du inte kan vänta så tests samlingslån på hela beloppet bara genom lendo.
Men ange din hels årsinkomst som ovan nämnt den är.
Samt när du skriver boendekostnad och övriga lån, skriv lääägre kostnader än vad du faktiskt har. Då lånegivarna väldigt mycket går på återbetalningsmöjligheter. :)
Tänkte vänta ut alla ff till juni så får se vad de kan erbjuda då,vill ha så lågt som möjligt. Tack för alla tips!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp