• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Ang låna hos ONEA

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jaha på så vis...viste inte äns att en sån tjänst fanns. Men frågar dom innan elr om ett godkännande elr kollar dom bara upp än?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det står i Oneas villko "Vid kreditprövning kan även tjänsten Instantor (www.instantor.se) komma att användas om Låntagaren särskilt godkänner detta." Så om de beslutar sig för att använda sig av Instantor så kommer de be dig att logga in på din Internetbank och gör du det har du så att säga godkänt att de kollar dina transaktioner
 
S

Sss

Gäst
Poäng: 0
Vad sa dem när du ringde ?
Sa bara typ "vad konstigt, ser ju här att det är beviljat ".
Tackade för mej och bad dom ta tillbaka ansökan. Nu har den redan blivit godkänd så nu är det försent sa hon. Sa att jag tyckte det kändes oseriöst, vips så gick det visst jättebra att ordna till.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Tror de e rätt kört för mig att ansöka hos onea....

Nu I slutet av månaden när min vivus avbetalningsplan e borta de va ja som frågade om avbetalningsplan o dom erbjöd sig de..Har betalat i tid varje månad o ibland till p me extra...så skriver vivus detta att dom inte kan bevilja nå lån efter min avbetalningsplan..syftar då inte på o låna av vivus utan o låna hos Onea för o betala bort mina sista skit saker o på så sätt ha ett lån o betala på..

Från vivis: När amorteringsplanen är slutbetalt kan du alltid ansöka om ett nytt. För varje ny låneansökan tas en ny kreditupplysning samt översikt över tidigare lånehistorik. Det går enbart att ha ett lån hos oss i taget, därav informerade vi dig att efter att du ska slut ha löst ditt pågående lån kan du ta en ny låneansökan. Detta innebär inte att din låneansökan per automatik går igenom. Efter att vi granskat din tidigare lånehistorik har vi kommit fram till att i dagsläget har vi inte möjlighet till att bevilja ett lån till dig.
 

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Tror de e rätt kört för mig att ansöka hos onea....

Nu I slutet av månaden när min vivus avbetalningsplan e borta de va ja som frågade om avbetalningsplan o dom erbjöd sig de..Har betalat i tid varje månad o ibland till p me extra...så skriver vivus detta att dom inte kan bevilja nå lån efter min avbetalningsplan..syftar då inte på o låna av vivus utan o låna hos Onea för o betala bort mina sista skit saker o på så sätt ha ett lån o betala på..

Från vivis: När amorteringsplanen är slutbetalt kan du alltid ansöka om ett nytt. För varje ny låneansökan tas en ny kreditupplysning samt översikt över tidigare lånehistorik. Det går enbart att ha ett lån hos oss i taget, därav informerade vi dig att efter att du ska slut ha löst ditt pågående lån kan du ta en ny låneansökan. Detta innebär inte att din låneansökan per automatik går igenom. Efter att vi granskat din tidigare lånehistorik har vi kommit fram till att i dagsläget har vi inte möjlighet till att bevilja ett lån till dig.
När beviljades du avbetalningsplan hos vivus?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
När beviljades du avbetalningsplan hos vivus?


Det var för 10 månader sen...hade förlängt ett år o sen fick jag en avbetalningsplan som ja betalat i tid på varje månad..o betalat in extra ibland:( ska ju inte låna av vivus nå mer men tänkte av onea.....
 

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Det var för 10 månader sen...hade förlängt ett år o sen fick jag en avbetalningsplan som ja betalat i tid på varje månad..o betalat in extra ibland:( ska ju inte låna av vivus nå mer men tänkte av onea.....
Onea är värre än vivus även om det är svårt att tro. Har försökt hur länge som helst att få till en avbetalning med dom men tvär nej. Höga räntor och otrevlig personal och dåliga villkor. Du blir fast i deras klor utan en möjliget att ta dig ur. Har idag en skuld på 44 tusen, alltså mer än 15tusen i räntor och avgifter!!! Så ett gott råd, tror fler med mig håller med, akta dig för Onea och vivus!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp