• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Ang låna hos ONEA

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
I

Illa

Gäst
Poäng: 0
Nu har jag fått svar från kundtjänst att de skickar efter 1-2 dagar ifall någon annan vill veta.

Dock hade det känts bra om någon hade kunnat berätta själv för jag vet inte om det är med A-post eller b-post och om de oftast skickar dag 1 eller dag 2. Fick inte någon klarhet i det.

Eller så har alla slutat låna på onea, önskar verkligen att jag inte var i den sitsen att jag behövde men jag har totalt slut på andra alternativ och det är akut. mår verkligen inte bra över det men vad ska man göra ibland, bara försöka betala tillbaka så fort det går.
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Och sedan vet man inte hur lång tid posten behöver på sig för att leverera posten. Idag är det ingen självklarhet att A-post levereras dagen efter.
 
L

Lurvigtass

Gäst
Poäng: 0
Hej jag pratade med oneas kundtjänst idag och de sade att de inte skickar avtal om man inte vill ha. det är vivus som måste skicka.
Någon som lånat nyligen och som kanreda ut detta suck. tack
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Som rubriken lyder ja....

Har en månads betalning kvar på min avbetalningsplan hos vivus. Pratade lite me onea idag o dom sa att ja va väkommen om en låne ansökan till dom efter avslutat avbetalningsplan hos vivus....

Det här e min sista chans till ett lån o la alla mina avbetalnings planer o på så sätt minska låne kostnaderna nå enormt.

Sen fråga ja onea vad de e för kredit företag dom kollar upp en på o fick detta te svar....kan de stämma????:

Det är samma kreditupplysning som på Vivus.

Er kredit, konto och kreditupplysningar hos oss är helt dolda. Alltså allt ni har hos oss är helt dolt och syns inte för andra långivare eller banker. Er kreditvärdighet påverkas alltså inte av att ni är kund hos oss.
Jag har i alla fall en permanent spärr hos både vivus och onea .de besvarar mig inte ens längre på mejl så om alla kunde sluta låna där så får dom lägga ner
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Onea är värre än vivus även om det är svårt att tro. Har försökt hur länge som helst att få till en avbetalning med dom men tvär nej. Höga räntor och otrevlig personal och dåliga villkor. Du blir fast i deras klor utan en möjliget att ta dig ur. Har idag en skuld på 44 tusen, alltså mer än 15tusen i räntor och avgifter!!! Så ett gott råd, tror fler med mig håller med, akta dig för Onea och vivus!
Jävligt otrevlig personal
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Nån som vet om man fortfarande kan låna direkt igen man betalt klart sin betalplan? Och samma summa igen då? Funderar på om det är värt att lösa in det sista för att låna igen eller om man ska försöka få till en ny betalplan då min förfaller i december och resterande belopp skall betalas in egentligen...
 
M

Määä

Gäst
Poäng: 0
Jävligt otrevlig personal

Jävligt äckliga är dem också. Mitt lån hade gått till inkasso, försökte förhandla fram en avbetalningsplan hos dem men fick ej det. Så en skuld som låg på 19 tusen blev helt plötsligt till 28 tusen med deras fast avtalade ränta.

Jag lyckades skrapa ihop pengarna för att slutlösa lånet, betalade in summan det stod på mitt konto. Mailade dem om en bekräftelse på att lånet är slutbetalt.
Fick svar på mailet att skulden är såld till Arvato....

Detta är fan en av dem jobbigaste lånegivare jag har varit med om.

Nu när jag försöker logga in på onea.se så låser dem ut mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp