• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ansökan direkt hos flera banker samtidigt

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Naturligtvis inte. Det säger ju sig själv att det hade missbrukats. Jag har provat att söka samma sekund (!) via Lendo och Advisa för några år sedan. Då var Lendo med på upplysningskopian Advisa tog eftersom den var några milisekunder senare. Naturligtvis fick jag 15 bud från Lendo och 1 från Advisa.

Din magkänsla har fel :D
15 erbjudande är en dröm ahahha. Terry the legend.
men det är helt otroligt att ansökan syns så där snabbt på uc, det måste ju fan ta åtminstone några sekunder tills det blir synligt för andra banker så att man fan hinner få in några bra erbjudande innan de ens hinner se andra ansökan som gjordes för någon sekund sen. Fuck också
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 201
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Ja det kan vara så, du har rätt. De som kommer efter första kommer säkerligen se att det har gjorts flera ff just precis.
men frågan är hur snabbt registreras eller syns ansökan. En mili sekund? En sekund eller en minute eller en timme? Om man precis gjort en ansökan och några milisekunder senare hos en annan bank kan den andra banken redan se att det har gjorts ansökan hos en annan bank för en sekund sen? Går det verkligen så snabbt?
Ja det går så fort du trycker på knappen.
Hade som sagt gått att utnyttja systemet annars om det hade funnits lite marginal, hade ju kunnat låna upp några miljoner totalt på olika banker samtidigt annars
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
15 erbjudande är en dröm ahahha. Terry the legend.
men det är helt otroligt att ansökan syns så där snabbt på uc, det måste ju fan ta åtminstone några sekunder tills det blir synligt för andra banker så att man fan hinner få in några bra erbjudande innan de ens hinner se andra ansökan som gjordes för någon sekund sen. Fuck också

Varför måste det "ta några sekunder" innan det registreras? Du skriver "så att man fan hinner få in några bra erbjudanden innan de ens hinner se de andra ansökningarna som gjordes för någon sekund sen"? Självklart är det just därför det inte går. För som andra i tråden nämnt så hade det missbrukats. Till exempel genom att göra som din vän vill göra i detta fall.

Har han någorlunda bra förutsättningar så hade jag föreslagit att göra två ansökningar hos två låneförmedlare. 350k vardera och hoppas på det bästa.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Förklaring till varför det inte ska fungera? Ska uppskatta det :) teoriskt låter det vara bättre än att söka förmedlare
Från ett system perspektiv skulle det slå i taket. Gör du förfrågan hos 10 aktörer i realtid blir det 10 förfrågningar mot UC och du kanske får svar på 1 eller två men kan vara så allt flaggas som bedrägeriförsök.
Tror inte någon här har kunskapen hur processen funkar mellan bankerna.

Det är mina initiala teorier från någon som jobbar inom IT.
Det finns en anledning till varför låneförmedlarna finns på marknaden.
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 386
Poäng
8 917
Om man har en "ren" UC kan man få loss närmare 1.500.000 utan några som helst problem (räknar 300.000 hos Wästgöta i den kalkylen). Så 1.200.000 via UC.
 

BumbleBee2021

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Augusti 2021
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Om man har en "ren" UC kan man få loss närmare 1.500.000 utan några som helst problem (räknar 300.000 hos Wästgöta i den kalkylen). Så 1.200.000 via UC.
Menar du inga FF och inga lån med en ”ren” UC? Gör det någon skillnad om det är ett lån som syns och inga FF? Tack.
Skulle du kunna PMa om ovan?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 386
Poäng
8 917
Menar du inga FF och inga lån med en ”ren” UC? Gör det någon skillnad om det är ett lån som syns och inga FF? Tack.
Skulle du kunna PMa om ovan?

Om man inte har några andra lån menar jag. 1-2 förfrågningar gör ingen som helst skillnad, förmodligen inte 3-4 heller såvida dom inte är färska.

Har du en inkomst på ca 400.000 kronor - Inga andra lån/krediter och sparsamt med förfrågningar bör du ha 0.1% - 0.5% i UC-Risk och då är det ganska enkelt att komma upp i den summan jag skrev.
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Om man inte har några andra lån menar jag. 1-2 förfrågningar gör ingen som helst skillnad, förmodligen inte 3-4 heller såvida dom inte är färska.

Har du en inkomst på ca 400.000 kronor - Inga andra lån/krediter och sparsamt med förfrågningar bör du ha 0.1% - 0.5% i UC-Risk och då är det ganska enkelt att komma upp i den summan jag skrev.
Varför måste det "ta några sekunder" innan det registreras? Du skriver "så att man fan hinner få in några bra erbjudanden innan de ens hinner se de andra ansökningarna som gjordes för någon sekund sen"? Självklart är det just därför det inte går. För som andra i tråden nämnt så hade det missbrukats. Till exempel genom att göra som din vän vill göra i detta fall.

Har han någorlunda bra förutsättningar så hade jag föreslagit att göra två ansökningar hos två låneförmedlare. 350k vardera och hoppas på det bästa.
Egentligen så var frågan ändå om att någon av dessa tusentals låntagare har någonsin ens försökt göra det? Oavsett om det har lyckats eller inte.
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Om man inte har några andra lån menar jag. 1-2 förfrågningar gör ingen som helst skillnad, förmodligen inte 3-4 heller såvida dom inte är färska.

Har du en inkomst på ca 400.000 kronor - Inga andra lån/krediter och sparsamt med förfrågningar bör du ha 0.1% - 0.5% i UC-Risk och då är det ganska enkelt att komma upp i den summan jag skrev.
Hans förutsättningar är inte särskilt bra, årsinkomst 220k och 410k på uc. 0 ff och 0,8 i betyg och han behöver 700k.
Så förmodligen ska man då ansöka två gånger hos två olika förmedlare med några veckors mellanrum för att komma upp till 700k.
vet så någon om realtid registrering gäller för samtliga kreditupplyssningar eller endast uc. Det kanske fungerar med bisnode och creditsafe osv?
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Från ett system perspektiv skulle det slå i taket. Gör du förfrågan hos 10 aktörer i realtid blir det 10 förfrågningar mot UC och du kanske får svar på 1 eller två men kan vara så allt flaggas som bedrägeriförsök.
Tror inte någon här har kunskapen hur processen funkar mellan bankerna.

Det är mina initiala teorier från någon som jobbar inom IT.
Det finns en anledning till varför låneförmedlarna finns på marknaden.
Tycker du att det registreras lika snabbt i bisnode och creditsafe också? Syftet är inte att lura systemet utan att få lite större belopp som är nästan omöjligt om man söker en efter en då betyget efter varje kredit blir värre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp