• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ansökan direkt hos flera banker samtidigt

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Om man inte har några andra lån menar jag. 1-2 förfrågningar gör ingen som helst skillnad, förmodligen inte 3-4 heller såvida dom inte är färska.

Har du en inkomst på ca 400.000 kronor - Inga andra lån/krediter och sparsamt med förfrågningar bör du ha 0.1% - 0.5% i UC-Risk och då är det ganska enkelt att komma upp i den summan jag skrev.
Det där wästgöra ska vi inte ens prata om, det är knappt några som har haft satans tur som fått något där. Mer än 90% blir nekad där och dessutom får en ff inödan och försämrar betyget.
vad tycker du kan man få max via samtliga kreditgivare utan uc? 100k 200k? Eller ännu mer?
Vilken strategi ska man ha för att få kredit hos de flesta av dem utan uc?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
688
Poäng
637
Hans förutsättningar är inte särskilt bra, årsinkomst 220k och 410k på uc. 0 ff och 0,8 i betyg och han behöver 700k.
Så förmodligen ska man då ansöka två gånger hos två olika förmedlare med några veckors mellanrum för att komma upp till 700k.
vet så någon om realtid registrering gäller för samtliga kreditupplyssningar eller endast uc. Det kanske fungerar med bisnode och creditsafe osv?

Ska ansökan göras hos förmedlare så måste det nog göras samtidigt. Samma dag åtminstone. Vissa banker kan ge samma bud hos olika förmedlare. Väntar ni någon vecka mellan ansökningarna blir det nog tvärnej.

Däremot så tror jag det är så gott som kört för din kompis att få ut 700.000 i rena pengar. Med 220.000 i lön och 400.000 i inkomst så blir det garanterat lösenkrav på lånet ändå.
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Ska ansökan göras hos förmedlare så måste det nog göras samtidigt. Samma dag åtminstone. Vissa banker kan ge samma bud hos olika förmedlare. Väntar ni någon vecka mellan ansökningarna blir det nog tvärnej.

Däremot så tror jag det är så gott som kört för din kompis att få ut 700.000 i rena pengar. Med 220.000 i lön och 400.000 i inkomst så blir det garanterat lösenkrav på lånet ändå.

Det var just därför han undrade göra något annorlunda för att få ut 700k för det går inte annars.
Men som du säger att göra ansökan samtidigt hos två olika lånfärmedlare, jag trodde nog att det ska vara tvärtom.
Bankerna får ju dubbel ansökan från samma person ändå eller hur. Då misstäker de ju exakt som om man gjort flera ansökan på egenhand hos flera banker.
Sen vet jag inte hur man ska göra hos dem som inte tar uc, hur ska man kunna få ut det högsta hos de då?
Han har en 2a där på bisnode tex. Inte så bra tyvär
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Tycker du att det registreras lika snabbt i bisnode och creditsafe också? Syftet är inte att lura systemet utan att få lite större belopp som är nästan omöjligt om man söker en efter en då betyget efter varje kredit blir värre.
Ja det skulle tro. Däremot används ju UC till majoriteten av lån.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Kommer aldrig få ut 700 när man har 200 i inkomst och redan 400.000 i lån.
Redan belånar till 200 % på inkomsten så kommer inte kunna få ut i närheten av 700
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Kommer aldrig få ut 700 när man har 200 i inkomst och redan 400.000 i lån.
Redan belånar till 200 % på inkomsten så kommer inte kunna få ut i närheten av 700

Jasså, så vad tycker du jag kan få ut, verkar som att du kan kalkylen. Jag har årsinkomst på 620k och lån på 1,1m.
Är det kört för mig också? Tycker du att jag kan få ut det beloppet då?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Jasså, så vad tycker du jag kan få ut, verkar som att du kan kalkylen. Jag har årsinkomst på 620k och lån på 1,1m.
Är det kört för mig också? Tycker du att jag kan få ut det beloppet då?
Efter 2x inkomsten blir det väldigt svårt att få ut pengar i handen.
Kan få lån men nästan alla banker kommer kräva lösenkrav för det.
Är om du har någon stor kredit så kan du kanske betala in lånet med det och sedan ta ut krediten igen
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Efter 2x inkomsten blir det väldigt svårt att få ut pengar i handen.
Kan få lån men nästan alla banker kommer kräva lösenkrav för det.
Är om du har någon stor kredit så kan du kanske betala in lånet med det och sedan ta ut krediten igen

Har sett många som lyckats få upp till 2 miljoner med mindre inkomst än mig, undrar hur fan de lyckas med det. Sist jag ansökte med dåligt betyg hos lendo, fick jag inte ett enda erbjudande. Vet inte hur de lyckades få så mycket.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Har sett många som lyckats få upp till 2 miljoner med mindre inkomst än mig, undrar hur fan de lyckas med det. Sist jag ansökte med dåligt betyg hos lendo, fick jag inte ett enda erbjudande. Vet inte hur de lyckades få så mycket.
Undrar med hur vissa lyckas
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Undrar med hur vissa lyckas

Som sagt jag har inte kunnat få en enda krona över 1,1m med 600k i årsinkomst och folk lånar upp till 2mil med mycket lägre inkomst.
Dessutom så har jag inga krediter som inte syns på uc. Jag har inga krediter eller lån utanför uc, kanske dags för mig att söka utanför uc, då kanske man går upp.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp