• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Antidepressiva, leva med ångest

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Varför har senaste veckorna varit tuffa kompis? Har du fallit tillbaka i spel? Du kan få mitt nummer på privat om du vill snacka skit. Har själv gått igenom det som du vet. Eller går igenom rättare sagt...

Försök hålla dig borta ifrån spel.

Angående fängelse så hade jag alla dagar i veckan tagit 1 år på kåken framför 10 år med skulder. Utan tvekan.

Jag har tyvärr spelat med pengar jag inte borde ha spelat för. Men stressen över att ligga efter med lån gör att man ibland känner sig "tvungen", även om det är otroligt dumt. Känns som att man tagit felbeslut hela ens vuxna liv. Tänk att man aldrig lär sig...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Håller med ej käkat piller tar ett glas ibland i måttliga mängder. Spelat bort så mycket när jag kunnat haft det bra :(
Ett jäkla straff och vad Malta o gänget tjänat pengar på mig o många andra :(
Man mår illa Av tanken

Ja fyfasen, man undra ju hur livet sett ut om man inte hittat spelet. Man har sett själv sett sig lite duktig när man inte håller på med droger, alkolism eller andra saker som brott osv men just nu ä det ju så klen tröst när en stor skuld tar så oerhört lång tid att åtgärda och påverkar måendet dagligen utöver all annan press i denna värld.

Jag har dragits med mörka tankar i över 15år. Dessa ökade radikalt när man fick ekonomiska bekymmer också. Folk säger man får andra perspektiv när man får barn. Det håller jag då inte heller med om... Tanken finns hela tiden att allt man gör blir fel. Å att man aldrig duger. Självmordstankar har följt mig sen tonåren.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Nej vet inte jag heller aldrig hänt mig dom har alltid följt detta.
Påtryckning är nog att jag själv säger till och att jag lämnat papper. Tror inte det kanske händer så mycket annars.
Löneutmätning är ju en skuld som ska betalas törs dom strunta i det? Drar av på lön o ej redovisar hemskt isåfall:(

Både struntat i att redovisa, utan bara dragit av samt struntat i avdraget hsr jag sett.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja fyfasen, man undra ju hur livet sett ut om man inte hittat spelet. Man har sett själv sett sig lite duktig när man inte håller på med droger, alkolism eller andra saker som brott osv men just nu ä det ju så klen tröst när en stor skuld tar så oerhört lång tid att åtgärda och påverkar måendet dagligen utöver all annan press i denna värld.

Jag har dragits med mörka tankar i över 15år. Dessa ökade radikalt när man fick ekonomiska bekymmer också. Folk säger man får andra perspektiv när man får barn. Det håller jag då inte heller med om... Tanken finns hela tiden att allt man gör blir fel. Å att man aldrig duger. Självmordstankar har följt mig sen tonåren.
Kram❤️❤️
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Ja fyfasen, man undra ju hur livet sett ut om man inte hittat spelet. Man har sett själv sett sig lite duktig när man inte håller på med droger, alkolism eller andra saker som brott osv men just nu ä det ju så klen tröst när en stor skuld tar så oerhört lång tid att åtgärda och påverkar måendet dagligen utöver all annan press i denna värld.

Jag har dragits med mörka tankar i över 15år. Dessa ökade radikalt när man fick ekonomiska bekymmer också. Folk säger man får andra perspektiv när man får barn. Det håller jag då inte heller med om... Tanken finns hela tiden att allt man gör blir fel. Å att man aldrig duger. Självmordstankar har följt mig sen tonåren.

Har du gått i terapi eller besökt en psykolog? Det kan nog vara en idé. Du har ingenting att förlora på det men massor att vinna.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag har tyvärr spelat med pengar jag inte borde ha spelat för. Men stressen över att ligga efter med lån gör att man ibland känner sig "tvungen", även om det är otroligt dumt. Känns som att man tagit felbeslut hela ens vuxna liv. Tänk att man aldrig lär sig...
Kände likadant innan jag släppte skulder.
Jagade lån för att betala lån.
Spelade för att kanske ha turen o vinna men vinsten uteblev:(
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Gamblewhore du är inte ensam...
Jag mår också skit. Visst tycker jag det känns tungt att man dragit på sig massa skulder men för min del är pengarna inte det stora problemet nu, jag har så jag klarar mig och en del till.
Men jag är inte gladare för det, jag har tappat livsgnistan helt.
Jag har käkat ssri i ett par år och visst det hjälpte väl mig lite men inte så pass mycket att det var värt det.
Nu käkar jag inte det längre.

Jag försöker hitta nått som gör det lättare att leva och att kunna få gå upp på morgonen och vara glad men jag har glömt hur det känns.

Jag känner mig sjukt ensam, har typ inga vännner att umgås med heller.
Jag har en dotter och hon är anledningen till att jag skriver här, hade inte hon funnits så hade jag förmodligen gjort slut på detta elände för länge sedan.

Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som bara skiter i allt och inte bryr sig om sin ekonomi osv.
Enda tills nu när man insett vad spel kan ställa till med och vad ska man ha bra ekonomi för när man ändå inte vill vakna upp nästa dag.

Låter sjukt egoistisk när man har ett barn men hon är anledningen till att jag slutade spela och fixade till ekonomin.
Men det hjälper ju inte mig så mycket när man är helt trasig inombords.

Pinsamt att en vuxen man sitter och gråter ibland.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Gamblewhore du är inte ensam...
Jag mår också skit. Visst tycker jag det känns tungt att man dragit på sig massa skulder men för min del är pengarna inte det stora problemet nu, jag har så jag klarar mig och en del till.
Men jag är inte gladare för det, jag har tappat livsgnistan helt.
Jag har käkat ssri i ett par år och visst det hjälpte väl mig lite men inte så pass mycket att det var värt det.
Nu käkar jag inte det längre.

Jag försöker hitta nått som gör det lättare att leva och att kunna få gå upp på morgonen och vara glad men jag har glömt hur det känns.

Jag känner mig sjukt ensam, har typ inga vännner att umgås med heller.
Jag har en dotter och hon är anledningen till att jag skriver här, hade inte hon funnits så hade jag förmodligen gjort slut på detta elände för länge sedan.

Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som bara skiter i allt och inte bryr sig om sin ekonomi osv.
Enda tills nu när man insett vad spel kan ställa till med och vad ska man ha bra ekonomi för när man ändå inte vill vakna upp nästa dag.

Låter sjukt egoistisk när man har ett barn men hon är anledningen till att jag slutade spela och fixade till ekonomin.
Men det hjälper ju inte mig så mycket när man är helt trasig inombords.

Pinsamt att en vuxen man sitter och gråter ibland.

Egoistisk? Absolut inte. Ordet du söker är HEDERVÄRT! Du gjorde det enda rätta.

Och att du gråter ibland gör dig till en människa.


Jag har också tappat det helt. Jag blir inte glad över någonting. Men jag har heller ingenting att leva för, mer än en syster som fullständigt hade gått sönder om jag slutade existera en dag. Du har en dotter. Och du har ett par stycken själar på det här forumet som önskar dig lycka och välbefinnande. Det förtjänar du!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp