• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Antidepressiva, leva med ångest

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Egoistisk? Absolut inte. Ordet du söker är HEDERVÄRT! Du gjorde det enda rätta.

Och att du gråter ibland gör dig till en människa.


Jag har också tappat det helt. Jag blir inte glad över någonting. Men jag har heller ingenting att leva för, mer än en syster som fullständigt hade gått sönder om jag slutade existera en dag. Du har en dotter. Och du har ett par stycken själar på det här forumet som önskar dig lycka och välbefinnande. Det förtjänar du!

Tack snälla
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag vet vad ni/vi alla går igenom. Ibland måste jag säga att jag förundras hur mycket vi människor tål. Många i vår situation hade aldrig klarat av detta vi går igenom. Vi är starkare än vad vi tror!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
En jämkning kan innebära högre skatt också förvisso.

Min poäng, jag provar igen, är att jag inte vet om det finns några påtryckningsmedel om arbetsgivaren skiter i jämknigen och fortsätter dra som vanligt.
Ja jämkning kan vara högre.
Trodde inte alls det.
Inbillade mig att jämkning innebär mindre skatt fick lära mig nått nytt här;)
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Gamblewhore du är inte ensam...
Jag mår också skit. Visst tycker jag det känns tungt att man dragit på sig massa skulder men för min del är pengarna inte det stora problemet nu, jag har så jag klarar mig och en del till.
Men jag är inte gladare för det, jag har tappat livsgnistan helt.
Jag har käkat ssri i ett par år och visst det hjälpte väl mig lite men inte så pass mycket att det var värt det.
Nu käkar jag inte det längre.

Jag försöker hitta nått som gör det lättare att leva och att kunna få gå upp på morgonen och vara glad men jag har glömt hur det känns.

Jag känner mig sjukt ensam, har typ inga vännner att umgås med heller.
Jag har en dotter och hon är anledningen till att jag skriver här, hade inte hon funnits så hade jag förmodligen gjort slut på detta elände för länge sedan.

Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som bara skiter i allt och inte bryr sig om sin ekonomi osv.
Enda tills nu när man insett vad spel kan ställa till med och vad ska man ha bra ekonomi för när man ändå inte vill vakna upp nästa dag.

Låter sjukt egoistisk när man har ett barn men hon är anledningen till att jag slutade spela och fixade till ekonomin.
Men det hjälper ju inte mig så mycket när man är helt trasig inombords.

Pinsamt att en vuxen man sitter och gråter ibland.

Hur gammal är din dotter? Jag har två och den yngsta bor hemma och jag går sönder av dåligt samvete hur mkt roligt vi kunde haft för pengar som nu går till lån och räntor. Blir otroligt nedstämd när jag tänker på det. Men samtidigt kämpar jag för att det ska bli bättre. Och det blir det sakta sakta.
 

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Gamblewhore du är inte ensam...
Jag mår också skit. Visst tycker jag det känns tungt att man dragit på sig massa skulder men för min del är pengarna inte det stora problemet nu, jag har så jag klarar mig och en del till.
Men jag är inte gladare för det, jag har tappat livsgnistan helt.
Jag har käkat ssri i ett par år och visst det hjälpte väl mig lite men inte så pass mycket att det var värt det.
Nu käkar jag inte det längre.

Jag försöker hitta nått som gör det lättare att leva och att kunna få gå upp på morgonen och vara glad men jag har glömt hur det känns.

Jag känner mig sjukt ensam, har typ inga vännner att umgås med heller.
Jag har en dotter och hon är anledningen till att jag skriver här, hade inte hon funnits så hade jag förmodligen gjort slut på detta elände för länge sedan.

Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som bara skiter i allt och inte bryr sig om sin ekonomi osv.
Enda tills nu när man insett vad spel kan ställa till med och vad ska man ha bra ekonomi för när man ändå inte vill vakna upp nästa dag.

Låter sjukt egoistisk när man har ett barn men hon är anledningen till att jag slutade spela och fixade till ekonomin.
Men det hjälper ju inte mig så mycket när man är helt trasig inombords.

Pinsamt att en vuxen man sitter och gråter ibland.
Absolut inget pinsamt i det ❤️
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Hur gammal är din dotter? Jag har två och den yngsta bor hemma och jag går sönder av dåligt samvete hur mkt roligt vi kunde haft för pengar som nu går till lån och räntor. Blir otroligt nedstämd när jag tänker på det. Men samtidigt kämpar jag för att det ska bli bättre. Och det blir det sakta sakta.

Låter som du har äldre barn.
Min är 6 år. Och jag tänker lite som dig med men gjort är gjort tyvärr.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Låter som du har äldre barn.
Min är 6 år. Och jag tänker lite som dig med men gjort är gjort tyvärr.
Den yngsta fyller 15 snart. Nu får hon sitt barnbidrag så hon själv köper kläder och dylikt, vi står för vinterjacka och skor. Hon har startat ett sparkonto så hon lägger undan varje månad, hon har mer pengar på sina konton än vad jag har :oops:

Jul och födelsedagar är tufft! Till en 6-åring kan man komma undan med några hundra lappar om man har tur. Svårare ju äldre de blir. Till den äldsta kunde vi spara i hennes namn minst hälften av barnbidraget som hon fick när hon blev 18. Till den lilla går inte att spara ngt och det är trist. Så fort det finns utrymme ska jag börja spara i Isp till henne så förhoppningsvis kan det bli lite i alla fall.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Redan vid små mängder alkohol blir jag väldigt ledsen och nedstämd, grubblerierna förvärras och tankar kring hur livet inte blev förstärks. Så det är max 2 glas vin för mig, annars börjar jag gråta.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Den yngsta fyller 15 snart. Nu får hon sitt barnbidrag så hon själv köper kläder och dylikt, vi står för vinterjacka och skor. Hon har startat ett sparkonto så hon lägger undan varje månad, hon har mer pengar på sina konton än vad jag har :oops:

Jul och födelsedagar är tufft! Till en 6-åring kan man komma undan med några hundra lappar om man har tur. Svårare ju äldre de blir. Till den äldsta kunde vi spara i hennes namn minst hälften av barnbidraget som hon fick när hon blev 18. Till den lilla går inte att spara ngt och det är trist. Så fort det finns utrymme ska jag börja spara i Isp till henne så förhoppningsvis kan det bli lite i alla fall.

Förstår precis hur du känner och visst blir allt dyrare ju äldre dem blir.
Jag sparar undan några hundra varje månad och ska väl göra det tills hon är 18 är tanken. Och hon har med mer pengar på sparkontot än vad jag har just nu :confused:.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp