• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Avslag på skuldsanering pga nytt lån

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Om tingsrätten avslår överklagandet så behöver man överklaga till hovrätten. De lär knappast bevilja prövningstillstånd.

Jag förstår. Sen hör man ju att vissa söker "Om och om igen" då är det att dom skickar in nya ansökningar?

Det jag funderar över är hur man ska resonera vid ett avslag ska man överklaga eller söka igen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Eller ska man överklaga första gången och får man nej på överklagan söker man nytt ngra månader senare
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Hej, ny medlem här som gärna vill ställa några frågor.
Jag fick ett beslut om ett inledande i Oktober, men i September så tog jag ett lån för det var bättre ränta än det jag hade sen tidigare. Jag trodde ju inte att jag skulle vara aktuell för skuldsanering.

Oavsett vad så kom beslutet nu från Kronofogden att jag uppfyllde alla krav men eftersom jag tog det lånet så får jag avslag...Jag vet att det inte var så smart av mig att ta det men jag sparade ju några 100 lappar i månaden. Vad tro ni mina chanser är om jag överklagar? När man överklagar ska man då betala på sina skulder?
Tacksam för svar, ha en fin dag
Jag killgissar att en överklagan bara är slöseri med tid. I och med det senast tagna lånet, oavsett anledning, kommer den sannolikt inte att gå igenom.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Jag förstår. Sen hör man ju att vissa söker "Om och om igen" då är det att dom skickar in nya ansökningar?

Det jag funderar över är hur man ska resonera vid ett avslag ska man överklaga eller söka igen?
Jag skulle säga att det beror på vad skälen till avslag är om man skall överklaga eller inte.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag skulle säga att det beror på vad skälen till avslag är om man skall överklaga eller inte.

Jag tänker att det är nya skulder. För om man överklagar lär det ju gå ett halvår innan man får nytt beslut, samma om man gör en ny ansökan?
 

Lars73

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Den nya skulden var skälet till avslag, annars uppfyllde jag ju alla kraven
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Ja precis. Lite det jag undrar, ska man i ditt fall överklaga eller göra en ny ansökan?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Den nya skulden var skälet till avslag, annars uppfyllde jag ju alla kraven
Jag hade ett nytaget lån vid ansökan och fick beviljat, tog du alltså lånet efter ansökan gjordes? Du nämnde inte detta vid samtalet och berättade varför du tagit det?
 

Lars73

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag ansökte först o sedan tog jag lånet. Tiden gick ju och jag hamna efter med en räkning på 5500...Vid samtalet tog jag upp lånet och skälet, jag tyckte att de behövde inte räknas med.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Hur stort var lånet? Vad är dina totala skulder @Lars73
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp